Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Banuiam eu ca e ceva cu pozitia pe sa.
Si eu stiam ca se recomada la fel cum zice puterfixer.
Dar cine stie, poate depinde de bicicleta. Eu fiind destul de inalt, nu gasesc aproape nici o bicicleta la care saua sa-mi fie prea inalta, asa problema asta n-am intilnit-o.
 
insa eram convins ca asa trebuie sa fie piciorul in pedale, iar stand pe sa trebuie sa poti atinge cu varfurile picioarelor, ambele, solul.
Asta nu merge: bratele angrenajului au mai multe marimi, uzual de la 14 la 18 cm, asta inseamna ca seaua o reglezi in functie de pedala si nu de sol; la aceeasi inaltime de sol in functie de brate seaua poate fi prea jos sau prea sus.

Eu fiind destul de inalt, nu gasesc aproape nici o bicicleta la care saua sa-mi fie prea inalta, asa problema asta n-am intilnit-o.
Daca vrei sa te urci pe bicicleta mea (22") o sa vezi cum e :biggrin: Mai ales ca tija de sea nu e taiata si parca e de 40cm, se poate ridica extrem de mult.
 
Poate sint si din astea, dar eu n-am dat de ele. Totusi majoritatea nu merg asa de sus, si daca ridici prea sus saua schimbi si centrul de greutate in raport cu cadrul prea mult.
Excesele dauneaza, ca de obicei.
 
Nu, poți să o ridici și mai sus de atât, încât pedalatul se va face cu dificultate și balansând întreg bazinul pe șa pentru ca să poți duce pedala până la capăt cu fiecare picior.
 
Cred ca pina si teoretic ideea cu tocurile nu sta in picioare. Nu simti nimic, nu ai nici un fel de control, suprafata de contact e mica si pedala se va rasuci.
 
Cred ca trebuie sa ne documentam fie la niste chinezoice, fie la olandeze. Sursa de incredere si cu experienta.
 
Pentru simbata asta mi-am propus ca impreuna cu prietena sa dam prima tura pe anul asta in Russenski Lom. Pentru cine are chef de asa ceva, ma gandeam la plecarea pe la ora 10:00 de la intrarea in Giurgiu, parcarea Kaufland. Intoarcerea la punctul de plecare cel mai tarziu in jur de ora 20:00. Obligatoriu mancare la pachetel, bere se gaseste pe traseu. Se poate face un traseu mai scurt cu pas de plimbare mai multe opriri, sau, pentru cei ce vor sa se antreneze pentru vreun concurs gen prima evadare, putem adopta un ritm alert.

Daca sint amatori de plimbare, mesaj aici sau pe pm, preferabil aici. Din cate vad prognoza arata ca va fi cald, chiar daca vor cadea 2-3 stropi de ploaie nu-i grav.
 
Luni dupa amiaza am reusit sa facem o tura scurta prin zona, a iesit un traseu cu adevarat superb.

415944_322797097787305_100001710512642_807985_1134998165_o.jpg466045_322802777786737_100001710512642_808013_989832419_o.jpg582513_322808807786134_100001710512642_808047_2033478280_n.jpg524136_322812421119106_100001710512642_808052_1502590529_n.jpg476933_322801914453490_100001710512642_807998_1871358729_o.jpg563069_322815394452142_100001710512642_808063_1686297241_n.jpg523821_322816817785333_100001710512642_808093_1169047167_n.jpg546339_322816371118711_100001710512642_808083_53711046_n.jpg
 
Eu am Schwalbe Marathon Extreme Evo DD 26x2.2 (parcă) pe MTB-ul de oraș/trekking și nu pot decât să le recomand fără rezerve. Zboară silențios de parcă ar fi slick-uri, dar ai aderență excelentă și pe off-road ușor (nu munte). Evacuează apa într-un mod interesant, nu o aruncă în sus. După niște sute de kilometri nu au semne de uzură. Car camera de rezervă doar ca să fie pe inventar, da' am făcut doar penele altora până acum.
 
Plusurile alea sunt cauiucuri antipana exceptionale, extremd e grele peste 1 kil bucata, dar nu vei face pana nici la cutit.Sunt exceptionale pt touring, dar unii se plang de rolling resistance.Trebuiesc umflate la manometru nu la mana.Apropo, imi deschid magazin de bicle in maxim 2 saptamani, apelati cu incredere pe pm.
 
liubarschi: bagă detalii :smile:

Ieri am făcut prima pană cu cauciucurile anti-pană :smile: Continental X-King Protection 2.2. Cu astea am la activ vreo 800km off-road, din care 2 concursuri în Thassos pe teren foarte accidentat (pietre ascuțite) și niște coborâri agresive pe la Predeal și Hunedoara cu 0,8 bari în ele, și efectiv nu se cunoaște uzura pe ele.

Dar ieri, pe drumurile prin pădurile traseului Prima Evadare (București-Snagov), nu îmi dau seama cum am luat un cui ruginit de vreo 5 centimetri lungime. S-a înfipt printr-un crampon și a intrat pe toată lungimea lui, perforând camera în două locuri - iar la ieșire mi-a făcut un găuroi de puteam trece un pix prin ea. Eu credeam că am prins niște frunze între roată și furca spate și de-aia fâșâie, aveam vreo 30 la oră (drum de pământ bătătorit și acoperit de pietriș), dar în 10 secunde am simțit că-i pană și am mai rulat un pic pe cauciucul complet dezumflat până la oprirea completă. Am păstrat cuiul ca să-i fac poză și să-l trimit la Continental.

Dacă ăsta e singurul mod în care pot fi înțepate cauciucurile astea, io sunt EXTREM de mulțumit. Ca să nu spun că, umflate la 3,5 bari, zboară pe asfalt - ții 35 la oră fără mare efort, accelerează ușor chiar și la cele mai line coborâri, iar pe o pantă de 4% am ținut 65km/h aproape fără zgomot.
 
Am vazut in Decathlon o banda "anti-pana", ceva gen plastic transparent... oare merita montat?
Anvelopele mele de oras Rubena 26x1,75 au decedat pline de taieturi si gauri, au inceput sa iasa si sarmele prin ele, asa ca am trecut pe Duro Raider 26x1,75, subtiri si cu crampoane inalte. Nu-mi place faptul ca sint zgomotoase si ai de munca la ele, asa ca am in plan sa le pun deoparte pentru iarna si sa cumpar niste slick-uri 26x1,50 sau x 1,75 pentru sosea si offroad usor, insa mi-e teama ca as cam face pene cu ele, in zona e plin de coltii babei.
 
Banda aia poate să ajute la înțepături, dar nu te aștepta la miracole pentru orice fel de pană (gen, snakebite la vreun impact puternic). Dacă tot cauți cauciucuri noi, caută unele care să aibă protecție anti-pană încorporată (ProTection sau Safety System la Continental, Double Defense la Schwalbe, etc.), însă problema e că pentru 26" nu găsesc nimic de genul cu balonaj sub 2.0 și să fie și foldable.

Foldable:

Cu fir:

Dacă ar fi să le prioritizez ca recomandare, primul ar fi Marathon Plus, apoi Marathon Dureme și ultimul Continental Contact.

Eu prin oraș circul cu un MTB modificat pentru city/trekking, și pentru asta am o pereche Schwalbe Marathon Extreme DD 26x2.2, foarte rapide pe șosea și mergând și pe off-road ușor (pământ, iarbă, etc.), și suficient de balonate ca să facă și o ușoară amortizare.
 
Continental Sport Contact de 1.6 am eu pe rotile de oras, sunt fantastice pe sosea (foarte rapide), merg si pe offroad usor si complet uscat dar e pacat de ele. Cele cu banda reflectorizanta arata chiar foarte bine, dar bike-components nu e in stare sa trimita ce comanzi, am facut 2 comenzi pentru ele si le-au livrat gresit de fiecare data - prima data au trimis Contact de 28", a doua de Sport Contact de 26" dar unul cu banda si unul fara. Din ce am vazut Continental Contact 26x1.75 ar fi alegerea optima pentru ce vrei, spooky, le-am avut in garaj o vreme si mi-au placut.

Nu recomand pe MTB cauciucuri cu balon foarte mic, gen 1.3 sau 1.5 pentru ca se gasesc greu camere mici pe 26" (eu am pus de 1.75-2.5 in cele de 1.6) si riscul de snake bite e mare, trebuie sa mergi cu 5 bari.
 
Și încă ceva, la cauciucuri cu balon atât de mic trebuie să ții cont și de lățimea jenții, că dacă ai una foarte lată de downhill pentru cauciucuri de 2.4 sau 2.6 atunci unul de 1,35 se va potrivi din părți.
 
Back
Top