Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Io nu am răbdare să mă plimb până la birou, nici postura pe bicicletă nu e ca atare, așa că abordarea mea e ca sport, prin urmare mă îmbrac pentru asta și-i dau în goarnă cât pot. Bicla ta, în schimb, e făcută pentru plimbări în oraș. Șaua e foarte comodă pentru pantaloni obișnuiți, să-ți pui probleme doar dacă faci frecvent ieșiri mai lungi de 2-4 ore. Tu vei putea merge cu haine de stradă, într-un ritm decent, fără să transpiri. De fapt, aici e cheia pentru îmbrăcăminte: cât de solicitant e stilul de pedalare încât să trebuiască niște haine care evacuează transpirația și căldura (mult) mai bine decât cele de stradă?

Caută pantaloni de trekking/drumeție, sunt croiți ca să îndoi ușor genunchiul și sunt variante rezistente la apă. Poți lua separat și un spray de impermeabilizat textile și încălțări. Un softshell ar trebui să-ți dea suficientă libertate de mișcare față de o geacă de iarnă obișnuită, și rezistentă la apă. Dacă ești îmbrăcat așa, nu îți faci griji nici de ploaie, nici de stropeala din bălți, decât pe picioare, mănuși și cap.

ipman, nu prea apuc să umblu prin vreun magazin moto ca să probez mănuși, că altfel le-aș prefera celor de ciclism. Întâmplarea face să fi găsit niște mănuși Salomon pentru schi, foarte bine făcute dar fără să fie butucănoase, și care merg de minune și pe bicicletă. Eu nu schiez; le-am luat pentru a putea face poze pe timp de iarnă fără să-mi înghețe mâinile, și astea îmi permit o asemenea finețe încât să apăs butoanele și rotițele la dSLR :smile:

PS: despre genți pentru portbagaj se discută pe ciclism.ro, caută prin magazinele ex-TCM dacă mai găsești ceva. Alternativ, în Decathlon au niște genți decente pentru același scop.
 
Investiţie totală ceva peste 1100 de lei în 3 luni.
Costul mi se pare enorm, asa ca sunt curios ce anume ai luat de banii aia. Acum o luna am cumparat o bicicleta intreaga Magellan, full Deore si frane pe disc, la 1250 de lei; am mai schimbat 2 camere si manetele de frana si astea au mai fost inca 60 de lei, dar asta a fost tot.

Îți mulțumesc foarte mult pentru răspunsul atît de detaliat, ajută foarte tare.
Mai am două întrebări: cît de des mergi pe bicicletă la serviciu și în ce echipare? Mulțumesc!
Eu merg de fiecare data cand am ocazia, dar din pacate mai des de 4 ori pe saptamana nu s-a intamplat iar media e mult mai jos. In ultimele saptamani am fost o data cu motocicleta si in rest cu bicicleta, dar nu ajung zilnic la birou asa ca nu prea se pune.

Nu ma echipez prea complicat, vara doar tricou de ciclism (am vreo 3 cu ciclism.ro si inca vreo 3 din Decathlon, 2 din ele cu maneca lunga) si pantaloni scurti din Decathlon cu bazonul demontat. Am mers o vreme cu bazon, dar ajungeam ud si fara mare diferenta de comfort, am lasat doar husa cu gel pe sea. Mai am niste sosete de alergare in Decathlon (Kalenji Run 50), au 50% bumbac dar pana la birou sunt excelente, si pantofi Shimano cu SPD, fix cei din Decathlon ca erau singurii dinsponibili inainte sa plec la munte cu bicicleta. De mentionat ca SPD-urile sunt excelente in multe conditii, teoretic periculoase in oras, dar folosite cu grija sunt per total mai bune decat platformele. Saptamana asta am ridicat bicicleta pe o roata (cea din fata) la o frana din scurt (usa deschisa in fata de o tanti) pentru ca un picior era pe asfalt si unul ramas in SPD (nu am apucat nici sa incerc sa il scot), dar m-am invatat deja cand ma apropii de masini la semafor sa le decuplez.

Iarna nu am mers la birou cu bicicleta, am mers doar prin cartier si nu m-am echipat in mod special - cu geaca moto Goretex era foarte misto la -10 grade pe zapada, dar nu pot face 30 km zilnic echipat asa, aveam 5-6 kg de echipament pe mine fara rucsac, peste 10 in total si nu am incredere in cauciucurile mele de oras la temperaturi scazute. Cand or veni Continentalurile noi (comandate de peste o luna) o sa vad.

Am vazut ca aveai probleme cu manusile. Iti recomand cele de moto, sint destule modele cu Goretex sau membrane similare care isi fac treaba de minune. Aveam gheata pe manusi si tot nu simteam frig la maini.
Eu am probleme sa gasesc manusi moto pentru mersul cu motocicleta, am o masura mai ciudata (se potrivesc unele XXL) pe care nu o gasesc in Bucuresti si oricum oferta in Bucuresti e jalnica. Pentru bicicleta e si mai rau, sunt 2-3 magazine care au o oferta ceva mai bogata dar de multe ori e doar pe site, nu si in stoc si daca nu probez nu cumpar.

A propos de mers la birou: ce faceți cînd plouă/e iarnă/ninge etc.?
Pentru ploaie am o solutie rudimentara, dar care pentru mine merge: pantaloni impermeabili din Decathlon (nu ii vad pe site), sunt foarte subtiri si foarte usori, si haina de ploaie de la raionul de sporturi nautice. Pe casca o husa, peste pantofi e o extensie de la pantaloni. Daca e frig bag ceva pe sub pantaloni si haina, depinde cat e de frig.

că o zi lucrez de acasă și atunci încă 2 zile trebuie să car și laptopul și e greu pe biclă. ....În ghiozdan am hainele de schimb și la birou e duș, șampon, prosop, tot.
Eu lucrez mai des de acasa, asa ca nu mai car laptopul dupa mine, imi folosesc propriul desktop - in afara faptului ca scutesc transportul e si ceva mai puternic si monitorul a mult mai generos. In rucsac nu car nici macar prea multe haine, ca mi-am lasat la birou pantaloni, pantofi, prosop, sosete de rezerva etc si le schimb din cand in cand cand vin cu motocicleta, asa ca imi iau doar sosete si camasa sau tricou pentru ziua respectiva. Ah, si am gasit cutia cu sapunuri foita, e cat jumatate dintr-un sapun normal si are 50 de foite - mi se pare mai comod decat un sapun ud pe care nu stiu unde sa il pun. Mai am si sapun de rezerva in birou, din ala mic de hotel, dar e numai pentru urgente. Da, in birou am 60% echipamente, 20% ceaiuri (vreo 10 sortimente) si sub 20% chestii de serviciu; in era digitala nu prea ai ce tine sertarele biroului :smile:

Ideea de bază ar fi că vreau ca mersul meu prin oraş pe bicicletă să fie cît mai puţin diferit de mersul pe jos. Aş vrea să merg pe cît posibil pe haine casual, dar o să vedem la modul practic cît de e plauzibil e să faci asta. Nordicii aparent reuşesc s-o facă, circulă inclusiv iarna îmbrăcaţi perfect normal, principala lor tehnică anti-transpiraţie este "merg mai încet". Nu vreau să am nevoie să fac duş şi să mă schimb cînd ajung la serviciu, pînă acum (august-septembrie) n-am avut nevoie s-o fac -- vorbim de nevoia de-a te schimba datorită transpiraţiei nu datorită codului de ţinută.
Da, nu, poate. Depinde de distanta de parcurs, daca ai de mers 4 km cu 2 semafoare precum war4peace poti merge cu 15 km/h si faci doar 15 minute, rezonabil ca timp si fara efort. Daca ai de mers 16 km, 3 urcari si peste 10 semafoare ca mine nu iti permiti sa faci 3-4 ore pe drum; eu fac 45 de minute pe sens (peste 90 pe zi in total) in conditiile in care urc podul Grant cu 30 km/h si il cobor cu peste 40 si scot o medie de doar 21-22 km/h. Asta inseamna ca transpir si trebuie sa fac dus si ma schimb. Pe deasupra e portia mea de 30 de minute de sport pe zi, faptul ca dureaza 90 de minute pe zi nu inseamna ca nu pot sa fac efort intens: de cand fac asta ma simt mai bine si stau mai bine cu sanatatea.

* Nu prea vreau să car scule şi unelte (bine, am de obicei în geantă un multi-tool, o cheie multiplă şi-un mini-patent dar le-am folosit extrem de rar şi nu intenţionez să mă apuc să meşteresc la ceva sau peticesc camere pe stradă).
Eu am o geanta prinsa sub sea in care am 3 imbusuri, un set de leviere, un mic kit de pene si o camera de rezerva. Nu mesteresc pe drum, dar o pana o fac la nevoie, daca ma grabesc schimb camera si merg mai departe, dar la destinatie tot fac pana ca sa am o camera buna in geanta. Nu o car eu, o cara bicicleta, e mica si usoara ei extrem de utila. Patent nu car pentru ca e inutil.

* Există modalităţi prin care poţi diminua nevoia de echipament special: sporirea condiţiei fizice, care permite să faci efortul specific ciclismului cu aceeaşi uşurinţă cu care mergi;
Nu inteleg ce vrei sa spui, chiar nu exista asa ceva. Mersul e o activitate care pentru cei antrenati se poate face fara nici un efort (in adolescenta mergeam chiar pe munte aproape orice distanta fara sa obosesc), ciclismul presupune un efort mult mai mare daca depasesti 25-30 km/h; la 10-15 km/h cred ca poti merge fara sa obosesti pana te doare fundul, dar ala nu e ciclism si nu are treaba cu conditia fizica.


Ideea de bază e că nu ţintesc neapărat spre ceva specific bicicletei cît spre lucruri care-s oricum dezirabile. Chiar şi cînd eram pieton, iarna şi toamna aplicam principiul celor trei straturi chiar şi la hainele "normale". Nimeni nu vrea să-i fie frig, să transpire sau să fie udat de ploaie, indiferent că eşti pe bicicletă sau pe trotuar, nu? Întrebarea de bază este, cît de diferit e în definitiv mersul pe bicicletă de cel pe jos?
La mine echipamentul de bicicleta e diferit de cel de moto, cel de moto e mai greu si mai greoi pentru ca greutatea nu conteaza pe motocicleta, iar libertatea de miscare nu afecteaza la fel. Dar mersul pe bicicleta e foarte diferit de mersul pe jos, se aseamana mai mult cu alergarea atat ca efort, cat si ca efecte secundare (evacuarea caldurii si a transpiratiei, in special). Din nou, daca nu mergi cu bicicleta cu 10 km/h :smile:

Sincer să fiu principala teamă privind mersul pe ploaie nu are nicio legătură cu cele de mai sus ci cu posibilitatea de a fi stropit de maşini. Străzile din Bucureşti nu sînt bine proiectate pentru scurgere, se formează bălţi şi maşinile stropesc într-o veselie pietonii şi unele pe altele. Am trecut prin experienţe precum stropit din cap pînă în picioare ca pieton, sau să-mi fie acoperit parbrizul complet de apă cu noroi în timp ce şofam.
Eu m-amn obisnuit cu asta mergand cu motocicleta: daca ploua am echipament impermeabil, daca e impermeabil nu imi pasa de apa nici daca vine de sus nici daca vine de la o masina, cand ajung la destinatie tot trebuie sa dau noroiul jos pentru ca ma stropesc si de la propriile roti (mai ales pe bicicleta, pe moto mai putin).

PS. Frate-meu merge aproape 10 km pana la birou cu bicicleta si a avut saptamani intregi cu 5 zile de mers pe bicicleta. Vara nu are nici un echipament special (nici macar un tricou de ciclism), la dus merge incet sa nu transpire, la intoarcere trage tare si face dus acasa; se poate daca vrei sa faci asa. Conditie fizica are suficienta, la ultimul concurs a iesit in primul sfert in conditiile in care primii erau din cluburi de ciclism.
 
@puterfixer: spray de impermeabilizare ar fi o idee, sînt curios în ce măsură ar fi eficient pe blugi din bumbac.

@AdrianB1, cred că mă încadrez mai degrabă la categoria cu distanţă mică şi viteză mică, deci de asta îmi permit să merg pe variantele casual.

Pentru costuri, uite lista completă, preţuri în paranteze:

Ruginite, uzate, defecte:
* camere CST Standard 26x1.75-2.125 [2x13]
* set pinioane Shimano MF-TZ21 7 viteze, 14-28T [37]
* angrenaj SR Suntour XCT V2, 48-38-28T, 175mm, pe pătrat, foi detaşabile [90]
* lanţ Shimano CN-UG51 cu quick link [28]
* pipe şi burdufuri la frîne [8], saboţi [10], cablu [3], cămaşă frînă [5]
* manetă frînă Avid Speed Dial 7 [43]
* manetă de foi Shimano Acera SL-M310 [41]
Accesorii pentru conversia pentru oraş:
* antifurt ABUS U-Lock Granit X-Plus 54, 230mm [245]
* stop Busch & Müller IX-Red, 2xAA, StVZO [60]
* far Sigma Illux, 3xAAA [50]
* portbagaj Humpert RC508S Slimline, 25kg [85]
* prelată [25]
* retrovizor M-Wave 270020-3-D, parabolic [25]
* apărători Bike Positive [50]
* cască [cadou, dar orientativ ~100]
* ciclocomputer [tot cadou, ~75]
Confort sporit:
* ghidon oraş formă "dove", 600mm, 45deg backsweep [30]
* pipă reglabilă Zoom, 25.4mm, -10-50deg [20]
* adaptor de la headset pe filet la pipă separată [30]
* pedale Point/Wellgo City Komfort [40]
* şa Selle Royal 8261 Classic (cu arcuri) [50]
Calificate la toate categoriile de mai sus:
* anvelope Schwalbe Returner 26x2.125 [2x55]

Total 1111 lei fără cască şi ciclocomputer. Sînt curios dacă se putea scădea mult mai mult, avînd în vedere că le-am luat separat la preţuri retail.

Am omis una sau două manopere la magazin; în general am încercat să meşteresc singur la ea, de exemplu mi-am schimbat singur şi reglat frîna şi maneta pentru deraiorul faţă. Dar uneori a fost mai ieftin să dau 10-20 de lei manoperă (de exemplu restaurarea iniţială care a implicat schimbat camere, anvelope, angrenaj, pinioane, lanţ şi reglarea deraioarelor) în loc să cumpăr chei şi prese, plus că nici nu ştiam dacă problema cu braţul stîng al pedalei e de la angrenaj sau monobloc.

Puteam să fi încercat să recondiţionez pinioanele şi lanţul ruginite în loc să le schimb, să fi căutat un braţ de pedală la SH în loc să schimb angrenajul, sau dacă tot l-am schimbat să fi mers pe un angrenaj single speed cu 42 sau 44 de dinţi în loc de triple speed, să fi luat o pipă dintr-o singură bucată, să nu fi înlocuit mărunţişurile la frîne (în afară de saboţi, ăia a trebuit), să fi mers pe variante mai ieftine la toate cele etc.

Dar pe de altă parte am vrut şi un minim de calitate, iar anumite chestii (angrenajul, pipa) am descoperit abia ulterior cum ar fi fost mai bine, de exemplu n-aş fi ştiut cîţi dinţi să aibă acel single speed pînă n-am mers o vreme, şi n-aş fi ştiut ce pipă să iau dacă nu experimentam cu cea reglabilă. Sau cazuri în care n-am găsit ce vroiam în Bucureşti, de exemplu am vrut pedale BBB BPD-26 la 25 de lei dar n-am găsit decît în provincie şi cu transportul treceau de 40 cît am dat pe modelul Point.

Sînt curios dacă ar avea succes un magazin în Bucureşti care să ofere un stoc de piese redus, specializat pentru oraş nu pentru MTB, cu doar 1-2 exemplare din fiecare gen de componentă, dar alese pe sprînceană. Gen, vrei pedale, poftim pedale, modelul ăsta-l avem, ieftin şi bun, mereu pe stoc.
 
@puterfixer: spray de impermeabilizare ar fi o idee, sînt curios în ce măsură ar fi eficient pe blugi din bumbac.
Exista tesaturi speciale care sunt cvasi-impermeabile la apa (Gore-Tex, Sympa-Tex) si se foloseste acel spray pentru reimpregnare dupa cate o ploaie serioasa, nu e spray minune care face orice tesatura impermeabila. Eu am un spray pentru geaca moto, am dat de vreo 2 ori in 3 ani desi e recomandat sa dai dupa fiecare ploaie intensa, dar nu mi-a trecut prin cap sa dau pe blugi :biggrin:
 
Impermeabil nu intotdeauna e bun. Asta inseamna ca apa nu trece, indiferent daca dinauntru afara sau din afara inauntru.
Asta nu face bine cind transpiri.
 
Nici nu am zis ca e bun, am zis ca am o solutie rudimentara cu haine impermeabile. Exista mai bune, a explicat pufi cum sta treaba.
 
Cââââââât ai dat pe cască și pe laaaaanț? :hmm: Mă rog, eu am fost norocos că erau ăștia cu lichidările, dar casca a fost 15 lire (~75 RON) și lanț blindat Dunlop smth cu 2 chei ~7.99 lire. E așa blindat că nici nu-l folosesc, are vreo 3kg lejer, dar pe aici nu umblă oamenii cu drujba după ei să fure țoacle :biggrin:

Oricum, mișto conversia, dar n-aș putea să merg pe așa ceva :biggrin: Arată prea a de pensionar + efortul de dat la pedale mi se pare minim. Nu că trebuie să mori pedalând (eu am fost la un pas că am dat ca dementul la pedale la prima ieșire după 10 ani în care nu m-am mai urcat pe bicicletă), dar mi se pare că în ciclism cel puțin atingi foarte rapid un plafon în caloriile arse. Bravo, apropos de 90kg, ține-o tot așa.

Că tot e cu poze, pun și eu cu cadoul de ziua mea :biggrin: N-a fost cine-știe-ce preț (au mai fost și reduceri pe Amazon), firma nu este uber, dar are schimbătoare + pinioane Shimano și-mi place la nebunie cum s-a închegat (a venit dezasamblată rofl) și cum merge.
 

Attachments

  • 337516_218336478229204_100001585598962_640044_1835149531_o.jpg
    337516_218336478229204_100001585598962_640044_1835149531_o.jpg
    516.9 KB · Views: 57
Draguta bicicleta, ca tot nu prea sunt cursiere pe aici. M-ar bate pe mine gandul sa imi iau una, dar cu atatea biciclete in garaj iese taraboi daca mai adaug :smile:

Ce vrei sa spui cu plafonul la caloriile arse? E un subiect interesant, poti sa dezvolti?
 
Neo said:
Cââââââât ai dat pe cască și pe laaaaanț? :hmm: Mă rog, eu am fost norocos că erau ăștia cu lichidările, dar casca a fost 15 lire (~75 RON) și lanț blindat Dunlop smth cu 2 chei ~7.99 lire.

Casca era cadou, probabil eu îmi luam ceva mai ieftin, se găsesc căşti începînd de la 30 de lei. Dar nu mi-a părut rău, astea mai scumpe au buton de reglare a circumferinţei, led roşu la spate, bureţi cu velcro ca să-i poţi aranja cum vrei sau scoate şi spăla etc.

Antifurtul e o discuţie mai lungă. U-Lock sînt teoretic cele mai bune variante, de asta l-am luat (are rating Gold pe "Sold Secure" în UK, nu că la noi ar asigura cineva biciclete). Oricum încerc să mă pregătesc mental pentru cînd s-o fura, în medie se fură orice bicicletă de oraş cam o dată pe an.

Neo said:
Arată prea a de pensionar + efortul de dat la pedale mi se pare minim.

Aşa şi aşa. Efortul făcut de picioare e mai mare la poziţie upright, că nu te mai ajută şi greutatea trunchiului. Imediat după trecerea de la flatbar la ghidon city a trebuit să scad 1-2 pinioane.

În fine, oricum e mai bine decît cu autobuzul. Nu numai de la asta am slăbit dar probabil că ajută. Şi mi se pare amuzant ce uşor ajungi să deteşti mulţimile din transportul în comun după ce nu-l foloseşti o perioadă (înghesuială, mirosuri naşpa, oameni tuşind şi strănutînd, căldură, bare infecte, copii urlînd, conversaţii stupide la telefon bleah :smile:).

Dar dacă stau să mă gîndesc, dacă iau încă o tijă de şa, şi cu un ghidon riser pe care-l am prin casă, mi-ar lua 5-10 minute să schimb poziţia între "old man city" şi "semi-sport". Trăiască pipele cu faceplate. Şi na că e bun şi angrenajul triple speed la ceva.

În altă ordine de idei, am constatat că am mici opturi la ambele roţi, cît de recomandat e să ţi le corectezi singur? Teoretic ştiu cum se face, cumperi o cheie de nipluri şi le strîngi pe cele din zona respectivă, pe partea opusă deviaţiei, folosind saboţii de la v-brake ca orientare. Pe de altă parte cînd e ceva ce n-am mai făcut îmi place să o duc o dată la magazin, că stau şi mă uit cînd meştereşte nenea ăla şi fur meserie. Bine, încerc să nu fiu evident, adică nu zic "faceţi-mi vă rog asta... ok, acum daţi-mi sculele ca s-o fac singur pe viitor". :smile:
 
Acum vreo 2 zile m-am intalnit cu 2 ciclisti francezi care dadeau o tura mica prin desert; nu prea mica si nici de-a dreptul prin desert ci pe sosea, echipati destul de bine dar urmatorul punct locuit era la vreo 200 km si erau peste 30 de grade afara, iar baietii astia nu tractau dupa bicicleta nici o cisterna cu apa pentru un asemenea drum.

Bicicletele pareau a fi MTB cu roti de sosea, cu suporti de bagaje laterale pe furca din fata si portbagaj pe spate, aveau chiar si casti de ciclism pe cap, dar eu eram in masina cu aerul conditionat pornit si transpiram doar uitandu-ma la ei (m-am intalnit o data intr-un oras unde au facut o scurta pauza la terasa unde mancam si apoi i-am vazut din masina dupa vreo 2 ore pe soseaua ce duce in Arabia Saudita).

Asta era dupa ce intalnisem un motociclist pe un RR, fara casca si fara nici un echipament si ma intrebam cum poate sa mearga mai repede de 50 km/h; ma tot gandeam ca tura de voiam sa o dau cu Azazel acum un an ar fi fost tare dificila din cauza caldurii chiar si in septembrie, cum voiam noi, cand am dat de dementii astia pe bicicleta prin pustietati. Oricum ii apreciez pentru faptul ca au timp sa pedaleze atata timp, ca au curajul sa faca un asemenea drum cand majoritatea nu au curajul sa pedaleze prin Bucuresti si pentru ca au ocazia sa faca un drum greu de uitat cand altii isi fac griji din chestii minore si trece viata pe langa ei.
 
Draguta bicicleta, ca tot nu prea sunt cursiere pe aici. M-ar bate pe mine gandul sa imi iau una, dar cu atatea biciclete in garaj iese taraboi daca mai adaug :smile:

Ce vrei sa spui cu plafonul la caloriile arse? E un subiect interesant, poti sa dezvolti?

Merci, sincer mă simt mult mai bine chiar dacă nu apuc mai mult de câteva ture prin oraș în zilele libere :biggrin:

Mă refer la faptul că mulți oameni supraponderali nu slăbesc dincolo de o anumită limită, deși fac sute și mii de kilometri pe an. Mie asta mi se pare dubios, sincer n-am stat să fac un studiu mai aprofundat, luând în calcul și alimentația respectivilor.

Eu din ce am observat folosind Cardiotrainer, am ars 89 calorii în 2.9km în 10 minute cu o viteză medie de 15km/h (maxime pe la 25km/h, uneori în pantă). Ceea ce este oarecum prost doar pentru slăbit :biggrin:

Oricum, mai studiez pe măsură ce lungesc turele și măresc ritmul + modific și alimentația.
 
Din calculul tau eu ard 900 de calorii mergand la birou si inapoi? Sunt un pic peste 30km si viteza medie e mai mare, cam 21-23 cu maxime pe la 35. 900 e mult, e putin?
 
E ceva ținînd cont că necesarul de calorii pentru o personă de sex masculin, adultă e pe undeva la 2500.
 
Tocmai ca "personă de sex masculin, adultă" e o generalizare destul de larga, daca o obtii ca medie intre ala de sta la birou toata ziua (2000 calorii) si Dorel care da la tarnacop (4500) atunci 900 nu e clar daca e mult sau putin.
 
Este foarte ok să-ți păstrezi tonusul, dar pentru slăbit nu e chiar ok dacă nu-i cuplat și cu o dietă. Problema este că eu eram pe jumătate mort după acele 10 minute și am urcat și pante relativ nesimțite :biggrin:
 
Eu nu vreau sa slabesc, ca nu am de unde (am o marja de 2 kg in care oscilez, nimic mai mult), doar ca 900 de calorii mi se par suficient de multe (relativ la 2500) incat sa ma intreb daca exista efecte secundare nedorite.
 
Depinde, imo alea 900 de calorii fie le pui înapoi prin dietă, fie este vorba de acea plafonare de care spuneam - aka chiar dacă teoretic arzi un anumit număr de calorii, nu poți slăbi dincolo de un anume prag. Logic la tine nu este cazul, dar probabil îți crește masa musculară și compensează. Am o mare varză-n cap, o să-mi fac ceva timp să fac ordine și să vă prezint niște presupuneri și concluzii.

Am și-un fat burner de testat btw :biggrin:
 
Din calculul tau eu ard 900 de calorii mergand la birou si inapoi? Sunt un pic peste 30km si viteza medie e mai mare, cam 21-23 cu maxime pe la 35. 900 e mult, e putin?

Citeam pe undeva că la ~22 km/h, consumi cam 500-600 calorii pe oră. Deci ~900 la 30+ km mi se pare „corect”.
 
Calculele caloriilor consumate ar trebui sa fie legate de heart rate mai degraba si evident sunt variabile de la individ la individ.
Eu folosesc(eam) Sporty pal pt monitorizare, programelul este asemanator cu cel indicat de Neo, alte referinte ar mai fi pe aici si aici.
 
Back
Top