Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Camera era veche si avea un petec, dar in alta parte, poate de la asta sa fi fost. Stiu sigur ca ultima data o umflasem cam la limita (peste 4 atm) pentru ca la un drum cand m-am intalnit cu Miahi pe biciclete prin oras mersesem cu ea pe la 3 atmosfere si mi s-a parut ca nu ruleaza suficient de lejer*, posibil sa fi fost combinatia camera veche-presiune mare.

In mers a explodat Nobby Nick-ul, s-a lasat cu o cazatura destul de usoara. Pana la urma orice camera poate sa explodeze (sau cauciuc, de fapt, camera e suficient de elastica incat poate fi umflata foarte mult pana sa faca poc), pana la urma am scazut presiunea la 2-2.5 la toate rotile pe care nu le folosesc in mod curent si o sa bag 4 doar cand plec cu ele pe sosea si 3 in cele de munte.

* De fapt mergea lejer, doar ca mergeam prea repede (medie de aproape 30 km/h) si rezistenta la inaintare era normal sa fie mai mare decat la media uzuala de doar 20-22 km/h.
 
Am umflat și eu Big Apple la 4.5. Când stăteam pe șa îmi intra în fund orice crăpătură în asfalt :smile:. Le-am redus la 3 și e mult mai bine.
 
E normal ca la o bicicleta noua si in primele sute de km lantul sa se largeasca? Am o bicicleta pliabila de care sun foarte multumit, mai putin acest aspect. Totul a debutat cu niste zgomote in lant, zgomote ce apareau mai ales in cazul urcarii unor pante sau in cazul folosirii unei viteze necorelate cu viteza de deplasare. (viteza a 3-a la o deplasare inceata, schimbatorul este Shimano Nexus 3, integrat in butuc) Mai apoi lantul a sarit de pe angrenaj. Am fost la un service, au desfacut cele doua piulite laterale, au impins usor roata si lantul a fost mai fest. Totusi, zgomotele au continuat sa se manifeste in anumite momente iar acum pare ca lantul s-a mai labartat.
 
În cursul utilizării, lanțul se întinde în lungime, mai ales dacă e folosit în regim de efort. Când întinderea trece de o marjă de toleranță, lanțul trebuie schimbat.

La bicicletele cu deraior spate extern, cușca întinzătorului ține lanțul întins tot timpul fără să-i faci mentenanță, dar la cele single speed sau cu schimbător în butuc trebuie trasă toată roata mai în spate pe măsură ce începe să atârne.

Fă-i și o curățare bună, te poate scăpa de zgomote dubioase. Dacă poți să-l demontezi de pe cadru (are sau i-ai pus o za rapidă) slăbind mai întâi roata spate, bagă-l într-o sticlă cu un pic de motorină și agită-l bine ca să se spele tot praful din el. Apoi îl montezi la loc, îl ungi cu ulei și apoi îl tensionezi cu roata spate.
 
Am cumparat niste ulei Motorex si in weekend o sa-l folosesc pe lantul buclucas. Multam de informatii.
 
Fii delicat cu el. :smile: Aplică pe interiorul lanţului în timp ce dai la pedale invers şi cam asta-i tot, nu-i nevoie de foarte mult ulei. Şi şterge excesul de pe exteriorul lanţului, acolo se va depune praful şi murdăria cel mai tare.
 
Ieri tocmai am facut un drum pe biciclete cu un var mai aventuros, ne-am ratacit pe langa muntii Suhardului, am ajuns intr-un final la o stana pe Neteda (dupa ce am auzit latrat de caini ne-am linistit complet, nici un caine ciobanesc nu se compara cu un mistret si urme de mistreti erau din belsug) si am coborat vreo 25 km de nu mi-a venit sa cred ca nu s-au rupt bicicletele, top speed aproape 50 km/h si media peste 30 km/h pe bucati lungi. S-a dus ceva vopsea, s-a strambat un disc, s-au tocit placutele si ceva piele pe picioare (zgarieturi si vanatai), dar am facut 50 km din care ultimii 10 pe sosea (Valea Mare-Sant), vreo 3 prin padure cu bicicleta in spinare si restul pe forestier. Poze si track GPS la intoarcere,vad ca aproape jumatate nu s-a descarcat (practic toata coborarea).

Vreau un full-suspension :smile:
 
Azi am urcat din Varlaam pe muntele Penteleu, în apropiere de Întorsura Buzăului. 14 inși ne-am înhămat la drumul forestier din ce în ce mai abrupt și dificil până spre stația meteorologică din vârf. Vremea a fost superbă, iar peisajele în continuă schimbare din vale ne-au desfătat ochii cu nenumărate nuanțe de verde. Cel mai mult mi-a plăcut sălbăticia locului: zona e nelocuită și inaccesibilă, deci n-am dat de gunoaie, de burtoși ieșiți la grătare și nici de cabluri de curent electric în peisaj. Nici măcar semnal la mobile nu aveam - asta a făcut imposibilă comunicarea în grupul destul de răsfirat.

Cei 1300 de metri de ascensiune în 18km n-au fost mizilic; când am ieșit dintre brazi înspre vârf deja împingeam serios la biclă la deal. Ultimii câțiva kilometri au fost și mai dificili, carry bike sărind de pe un bolovan pe altul. O colegă mai începătoare urca cu dificultate și, pe o coborâre mică destul de devreme, a tras o trântă în cap peste ghidon, din fericire fără urmări serioase, dar de-ajuns cât să fie ultraprudentă de acolo. Însă n-a renunțat și a împins bicla până la o stână aproape de vârf. Și ce biclă avea... Un mic monstru galben cu o geometrie dubioasă din țeavă ovală și furcă fixă ce ar face un DHS să strălucească în comparație!

Am subestimat complet dificultatea traseului și timpul necesar parcurgerii lui. Urcarea ce credeam că va dura poate 3 ore cu niște marje pentru pauze a ieșit la vreo 5 ore, și apoi coborârea de încă vreo oră jumate până ne-am adunat toți frânți la mașini. Culmea e că colega a coborât mai mult pe biclă decât pe lângă ea, cu un pic de încurajări și îndrumare ca să aleagă trasa bine. Dacă nu stăteam babysitter cu ea, aș fi savurat coborârea aia cu un zâmbet până la urechi. Dar și așa mai spre poale unde era mai ușor am lăsat-o să curgă până-n 40 la oră, mulțumită saboților noi de frână și cauciucurilor excepționale; dezumflate la vreo atmosferă jumate aveau un grip fantastic pe toate pietrele alea, însă fără risc de pană/snakebite din cauza pereților laterali întăriți.

A mai rămas concursul de la Predeal de sâmbăta viitoare (la care probabil plouă ușor), încă unul la Comana mai încolo cu 2 săptămâni, și s-a cam terminat sezonul de bicicleală serioasă. Ar fi cazul să mă uit după un trainer...
 
Cateva poze - de remarcat ca in unele locuri cheie numai de poze nu ne ardea. Dupa urcarea pe o bucata din albia din 300-301 am taiat-o prin padure cativa kilometri, apoi nu mai am poze pana am trecut de locul de joaca al mistretilor si am lasat furtuna in spate (a inceput pe platou o ploaie serioasa la 5 minute dupa ce am plecat de acolo). Am trecut de stane (303-310), apoi pe coborare nu am oprit pentru poze, nu puteam intrerupe placerea pura :smile: AM mers pe drumul de la 317 pana am dat de o confluenta cu Somesul Mare (321), am mai mers vreo 10 km pe drum, am urcat vreo 5 si am ajuns la pensiunea a carei piscina acoperita apare in poza.
 

Attachments

  • IMG_2310.JPG
    IMG_2310.JPG
    221.6 KB · Views: 70
  • IMG_2303.JPG
    IMG_2303.JPG
    190.4 KB · Views: 70
  • IMG_2300.JPG
    IMG_2300.JPG
    232 KB · Views: 41
  • IMG_2317.JPG
    IMG_2317.JPG
    141.8 KB · Views: 51
  • IMG_2321.JPG
    IMG_2321.JPG
    136.9 KB · Views: 51
  • IMG_2301.JPG
    IMG_2301.JPG
    242.6 KB · Views: 44
  • IMG_2359.JPG
    IMG_2359.JPG
    150.7 KB · Views: 58
Întrebare: se dă cadru Kenzel, relativ subţire (vedeţi poza postată anterior). Toată bicicleta are 14.9 kg (totul hard, n-am accesorii extra în afară de nişte tuburi de ghidon din aluminiu şi catadioptri). Anvelopele ştiu că au 890g fiecare, restul componentelor nu ştiu dar sînt chestii low-end. Dacă lovesc cadrul cu încheietura degetului sau cu unghiile scoate un sunet subţire şi înalt.

Se poate estima dacă e oţel CrMo sau hi-ten?
 
Doi negri beau votca in Rusia, cati ani are soacra pilotului avionului cu care au venit? Habar nu am si nici nu am cum sa aflu. You get the point.
 
Niste recomandari de pedale OK pentru un XC? Deocamdata ma uit la XTENSION M2 si NS Aerial, dar poate gasesc ceva decent mai ieftin.
 
Alea par a fi de downhill, nu de XC. De XC decente gasesti aproape oriunde, gen astea care arata ca alea de le-am avut eu pe Cube, numai ca erau negre, sau astea care sunt destul de usoare, dar asa ceva mi se par mai bune in general de XC, eventual asa ceva daca vrei mixte.
 
Shimano alea sunt SPD, nu ma intereseaza. :biggrin:

Nu-s neaparat de DH, le-am vazut folosite si pe AM lejer, prefer platforma cu suprafata mai mare.
 
O platforma cu suprafata mai mare nu iti ofera nimic in plus decat aderenta, altfel poti sa pedalezi si pe ax gol fara nimic. Pedalele de DH pot fi folosite si pe cursiera daca tii neaparat, doar ca sunt grele (solide si cu suprafata mare) si au suruburi care in timp iti deterioreaza talpa pantofului, va trebui sa le strangi (sa iasa cat mai putin) sau sa le scoti complet, dar atunci ramai cu o pedala mare fara grip. Pentru XC pedalele usoare cu margine zimtata sunt mai potrivite, iar SPD e o alegere a fiecaruia, dar dupa vreo 100km de mers prin munti cu ele chiar le recomand pentru XC, nu sunt bune deloc pentru DH (sunt chiar periculoase; se poate folosi platforma la cele mixte dar pana o nimeresti...); vezi ce stil ti se aplica si alegi singur.
 
Nice macro. Dar e posibil ca acel cauciuc sa nu fie compromis, gaura poate fi mica in realitate (nu enorma ca in poza).

Sambata am iesit cu bicicletele intr-un grup de 4. 2 au ajuns acasa si au constatat ca au amandoi pana la biciclete cand le dadeau jos din suportul de pe masina. Cu vreo 2 saptamani inainte ceilalti 2 am avut amandoi pana la rotile din fata fara sa mergem nicaieri. Twilight Zone is near.
 
Am peticit aseară camera. Porcăria de sârmă ascuțită avea 6 cm, s-a îndoit în interiorul camerei și a mai făcut o gaură. Țin peticele dar n-arată prea bine. Gaura din cauciuc e mai mică decât părea, dar sârma a agățat o bucată de cauciuc din afară prin gaură. L-am tras înapoi afară și i-am pus niște lipici :smile:.
 
Back
Top