Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Eu am citit ce scrie pe casca; nu are nici un cod care sa semene cu cel de pe site, dar e modelul 2277002049.
 
Aveam de gînd să-ți zic că dai banii aiurea pe o apărătoare de rahat de porumbel, dar după ce a pățit Van de Walle în prima etapă din Turul Franței (dovleac vs. asfalt), DO get one. :biggrin:
 
O casca pe bicicleta ajuta fix cand nu te astepti. Si eu am dat o casca in asfalt suficient de rau ca sa imi slefuiasca si o bucata de ureche si nu merg cu viteza unui profesionist in TdF. Prin urmare umblu doar cu casca pe cap si chiar si in concediu o am dupa mine in portbagajul masinii (si o folosesc zilnic :biggrin: ).
 
Am reuşit să-mi fac timp să mă uit mai atent la biclă şi-s foarte dezamăgit. Are o grămadă de componente metalice ruginite (pinioane, angrenaj, lanţ, şaibe diverse), chestii de cauciuc făcute praf (apărătoarea firului transversal la frîne, anvelopele şi camerele pentru că au stat pe jantă). La care se adaugă posibila problemă cu monoblocul. O să mă uit a doua oară şi mai atent, să văd ce componente NU sînt belite, deşi nu ştiu dacă mai are rost.

Mi se pare de kko faza cu rugina, credeam că s-au inventat metalele inoxidabile. Şi nici n-am tinut-o direct în ploaie sau zăpadă, nu că ar avea vreo importanţă, în definitiv e vehicul de aer liber, e stupid să ruginească.

Faza cu anvelopele să zicem c-o înţeleg, deşi nu văd cu poate fi prevenită. Ce fac, stau să le umflu zilnic toată iarna? Există suporţi ca să stea cu ele în aer?

În fine... un calcul sumar pentru componente:

angrenaj: 85 lei
set pinioane: 55 lei
monobloc: 140 lei
lanţ: 70 lei
2 frîne: 70 lei
2 camere: 30 lei
2 anvelope: 60 lei

Vreo 500 de lei, plus ce-o mai apărea, ceea ce e inacceptabil. Devine mai simplu s-o arunc şi să iau un Rockrider din Decathlon. Şi să sper că nu se desface în bucăţi la prima bordură ca alea din hypermarket.

Alte variante la buget 300-500 lei sau chiar mai jos? Vreau ceva cu care să fac 8-10 km zilnic prin oraş şi cît mai ieftin, ca să nu mă intereseze cînd o să se fure.

Ca fapt divers, la prietenii noştri unguri există peste tot ateliere la care te duci la o fază din asta şi pentru o sumă modică îţi face o biclă de oraş "custom" din componente SH. La noi bănuiesc că nu există, nu?
 
Daca vrei sa mergi in oras nu iti lua MTB, ia ceva de oras sau trecking - roti de 28", aparatoare la roti, eventual portbagaj.

Rotile nu se dezumfla singure peste iarna decat daca sunt gaurite sau au camere de 2 bani. Eu umflu rotile o data la o luna, in medie, si pierd maxim 0.5 atmosfere intre timp, de obicei cam 0.1, nu ramane pe janta nici daca o las un an. Metale inoxidabile s-au inventat, dar cadrele de bicicleta se fac din otel elastic sau aluminiu, nu din inox (prelucrarea mai grea, poate sa ajunga mai scump unul de inox decat cel de aluminiu care e si mai usor si nu rugineste vreodata). Pinioanele din otel e normal sa rugineasca, dar nu patesc nimic, cele de aluminiu nu ruginesc, la fel la angrenaj. Lantul rugineste cel mai rapid, dar daca il ungi cand trebuie nu ai probleme destul timp.

Un monobloc nu costa 140 de lei si un lant nu costa 70 de lei, nu de alta dar banuiesc ca nu iti iei Shimano Hollowtech II si angrenaj Deore la o bicicleta utilizata in conditii atat de usoare. Monobloc pe la 30 de lei si lant cam la fel am cumparat eu pentru bicicleta low-end de o am prin garaj si merg impecabil dupa 1 an si cateva sute de km facuti. 2 camere erau 12 de lei in Decathlon sau 2.4-3 euro bucata Continental, la frane nu stiu ce vrei sa schimbi ca un cablu e 2 lei, camasile vreo 10 lei iar clestii si manetele teoretic nu prea ai de ce sa le schimbi daca au fost vreodata bune.
 
Păi preţurile le-am luat de la magazinele online recomandate chiar mai sus în thread. :/ De unde iau chestii ieftine şi decente? Am reţinut Decathlon pînă acum.

La frîne s-a făcut praf precum ziceam cămaşa de cauciuc de pe cablul care uneşte braţele. Nu că m-ar deranja asta dar dacă tot era acolo m-am gîndit că o folosi la ceva.

Culmea e că pe cadru, jante, ghidon, nu e deloc rugină.

OK deci zici că la pinioane şi angrenaj nu contează că-s ruginite, iar lanţul îl schimb. Cu ce se unge lanţul? Rugina de pe piesele de oţel se poate curăţa, şi are vreun rost s-o fac?

Pot schimba singur monoblocul sau trebuie scule speciale?

Şi-o întrebare apropo de anvelope + camere, dacă nimeresc diametrul or să se potrivească? Există ciudăţenii gen tubeless pe care să le iau degeaba şi să nu meargă pe jantele mele?
 
Preturile or fi bune, probabil ai gresit piesele :biggrin:

Nu schimbi clestii pentru burduful de cauciuc, nu doar ca merge si fara dar poate gasesti la un magazin doar burdufurile la 1 leu bucata (poate, nu sunt sigur, dar unii chiar au asemenea piese pe stoc).Burduful are un rol, protejeaza de praf portiunea de cablu care intra in camasa la actionare, sa nu bage praf in camasa.

Pinioane si angrenaj ruginite: le speli cu motorina (si pensula), dupa ce se usuca pui un lant nou uns cu ulei (de motor, de motocicleta, de bicicleta, gasesti din toate) si atat. Cele de bicicleta sunt mai fluide si se spala cam usor, cele de moto sunt lipicioase si se spala greu cand vrei sa cureti lantul, eu prefer de moto ca tot am spray-ul in garaj.

Nu poti sa schimbi singur monoblocul, iti trebuie cheie de monobloc si posibil presa de angrenaj daca e pe patrat, cheie de monobloc (alt model) daca e Hollowtech sau altceva (aproape sigur nu e). Daca ai nevoie de cheie si nu stai in partea opusa a orasului te ajut eu, am din fiecare.

Nu se potrivesc toate camerele cu toate cauciucurile chiar daca au acelasi diametru al rotii, mai conteaza grosimea (diametru tubului) - sunt de la 1.3 la 2.5 inchi, scrie pe cauciuc cat de gros este si cauti camere similare. Cauciucul are o dimensiune fixa, gen 1.3, 1.9 (uzuale de oras), 2, 2.25 sau 2.3 (MTB), unele camere au dimensiune fixa (gen 1.9") sau o marja mica (1.75-1.9") iar unele au o marja larga - ex. 1.75-2.5 la Continental de 26". La rotile de 26" se gasesc usor camere pentru orice cauciuc, la 28" nu stiu. Pentru oras sunt bune cauciucurile cat mai inguste si cu profil cat mai plat, au rezistenta la rulare mai mica decat orice are crampoane.

Cauciucurile tubeless merg doar pe jante speciale, daca nu esti sigur ca ai asa ceva (aproape sigur nu) atunci nu te incurca cu asa ceva. Sunt si mai scumpe si mai greu de intretinut, o camera se peticeste sau se schimba extrem de usor (3 leviere de plastic si o cutie de petice au 100g si ocupa o jumatate de buzunar de sea), la tubeless iti trebuie dop, setul de reparatie ocupa mai mult si nu e la fel de simplu sa cari un cauciuc de rezerva (500-800g) fata de o camera (100-250g).

Excursiile prin Russenski Lom n-au fost niciodata o intrecere, au avut un tipic for fun, si de aceea va invit sa descoperiti locurile, sigur o sa va placa, nu sinteti primii :smile: .

Poti sa dai ceva indicatii despre cum se ajunge acolo? Si cum se trece granita la Giurgiu, calare pe biciclete se plateste vreo taxa de pot sau se trece pe langa bariere?
 
Meh, văd că tot nu scap fără şurubărit, şi chiar n-am chef, timp şi condiţii pentru asta. Hai s-o zicem p-aia directă: speram să mă duc cu ea într-o sîmbătă la un atelier, să-mi vîndă şi monteze piesele uzate şi să plec cu ea funcţională. E realizabil pînă în 200, maxim 300 de lei cu tot cu manopera? Dacă nu, e încheiat subiectul, bicicleta se duce unde a priponit mutu' iapa iar eu merg cu autobuzul ca şi pînă acum.
 
Lant, monobloc, 2 camere si 2 cauciucuri? 150-200 de lei daca sunt mai ieftine, la 300 deja te rasfeti un pic (sau arunci cu banii). Manopera inca 30-50 de lei la ce e de facut acolo si cam cat ar fi inalta calificare a unuia sa le schimbe (30 de minute in total, chiar mai putin daca se grabeste).

LE. Scrisesem detalii de pret, dar a murit forumul :frown:

Lant: 19 lei sau 23 cu quick link (il poti demonta fara presa de cate ori ai chef)
2 cauciucuri Rubena Cobra de 26"x1.9" - 60 lei, dar probabil cele vechi nu trebuie schimbate doar pentru ca sunt dezumflate
2 camere de 26" din Deca - 12 lei
Monobloc Shimano pe patrat (cel mai comun, dar e pe conuri) 30 de lei sai Truvativ la 45 de lei (pe rulment, necesita mai putina mentenanta).

Total - 65-140 de lei piesele
 
Last edited:
Anvelopele au format crăpături pe laterale jos unde au stat pliate sub jantă, deci probabil cel mai sigur e să le schimb totuşi.

Mersi de link-uri.
 
Vezi ca lantul e pentru 6-7-8 viteze , nu merge la 9, dar gasesti tot acolo si pretul pentru cele de 9. La monobloc sunt mai multe dimensiuni, dar e acelasi pret. Daca nu stiu detalii despre bicicleta ti-am dat link catre cele mai probabile piese, nu inseamna ca le poti comanda fara sa verifici daca se potrivesc, dar am citit vreo 2 pagini mai incolo ce ziceai de bicicleta si cred ca asta cauti - piese de MTB de 26".
 
Poti sa dai ceva indicatii despre cum se ajunge acolo? Si cum se trece granita la Giurgiu, calare pe biciclete se plateste vreo taxa de pot sau se trece pe langa bariere?
Ca regula generala, musafirii de pana acum au lasat masina la Kaufland in parcare, fix la intrarea in Giurgiu. De acolo in 30 de minute se ajunge cu bicicleta in centru la Ruse.
Cel mai simplu traseu spre Russenski Lom este insa pe bd. Bulgaria, soseaua de centura, pana la indicatorul Basarbovo, iar acolo deja ai intrat in parc.
 
Need help. Cum conving talonul de sârmă al unei anvelope care pare un piiiiic mai mică decât normal (a trebuit ceva chinuială să le montez) să stea corect pe jantă? În partea opusă ventilului (ultima parte montată), talonul de pe ambele părți a intrat în șanțul din mijlocul jantei - acolo unde-s capetele spițelor, și nu se mai mișcă înspre exterior. Asta pe o porțiune de vreo 20 de centimetri. Restul roții e ok, talonul stă pe marginea jantei; am încercat să împing, să trag, n-am reușit să poziționez corect. Dacă umflu roata se vede clar că în zona aia raza roții e mai mică cu vreun cm.

Menționez că n-am leviere speciale, fost în 3 magazine și n-am găsit. Ce-am montat am montat manual (dat jos fără probleme anvelopele vechi - folding rulz - montat nu fără probleme, da' a mers - doar că n-are chef să se miște din mijlocul jantei).
 
Nu se face cu leviere; umfla roata la 3-4 atmosfere, daca face poc si se aseaza singur cauciucul e ok, daca nu se aseaza nici asa inseamna ca e cauciucul defect.

Ce cauciuc este? Cele pe sarma sunt toate o idee mai mici, e nevoie de leviere pentru montat/demontat (la Continental foldable Supersonic le pun cu mana si le scot si mai usor), dar nu are voie sa nu se aseze pe janta.
 
Aseară le-am umflat şi desumflat de vreo 5 ori, nimic. Le-am dus azi dimineaţă la un service de lângă mine. Băgat 4 atmosfere jumătate, nimic. Dat cu săpun d-ăla de-al lor, a intrat corect la 2 atmosfere.

Cauciucurile sunt Schwalbe Big Apple. Acum trebuie să conving iar frâna de pe faţă, că nu are chef să se aşeze corect doar cu strâns de frână.
 
Eram sigur că o să zici asta :smile:.

Acum nu se mai opreşte bicicleta la vale. După ce reglez şi frâna de pe faţă o să văd mai bine.
 
De cand mi-a explodat un Nobby Nick in stare buna am o rezerva in ceea ce priveste Schwalbe; stiu ca probabil a fost un accident, dar e greu de uitat. Iar de cand am cumparat vreo 10 Rubena de oras cu 30 de lei si am mers inclusiv prin padure (Țegheș) prin baltoace mi-e greu sa dau 100 de lei pe un cauciuc de oras.
 
Back
Top