Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Am rămas la cel recomandat, Canyon Yellowstone 3.0. Din ce ziceau atunci, ar fi trebuit să livreze peste vreo 2 săptămâni abia (week 23 sau 24, acum e 21), dar se pare că s-au mişcat mai repede - probabil pentru că au cerere mare, acum au estimările pentru toate mărimile la week 32.
 
IMG_2605.JPG


https://picasaweb.google.com/miahi.i/CanyonYellowstone30#
 
Da, una scurtă, tocmai am venit. A durat un pic până am centrat roțile :smile:. Se mișcă bine, schimbătoarele sunt reglate, frânele țin frumos. Cauciucurile huruie pe asfalt, dar se lipesc bine la urcat pe pământ.

Are însă o chestie cam ciudată, clăncăne pedalele dacă apăs cu forță medie. Atunci când încep să apăs pe fiecare în parte, se aude un clanc și vibrează un pic pedalierul. Dacă apăs încet nu se aude. Dacă apăs foarte tare nu se aude. Nu știu dacă e chestie de rodaj sau n-am făcut eu ceva. Pare să fie de la pedalier, nu de la schimbătoare sau lanț, că nu contează foaia sau pinionul care e folosit, se întâmplă în aceeași poziție a pedalelor.
 
Clăncăne angrenajul pedalier sau pedalele în sine? Nu mi-aș face griji până nu faci 100km cu ea.

Ce vrei să spui prin centrat roți? Asta înseamnă o operațiune tehnică foarte bine definită și care necesită skill și scule pentru a o face, nu cred că la asta te referi, nici nu văd cum ar avea nevoie. Probabil te referi la altceva? :smile:.
 
Par să clăncăne pedalele în sine. Am reușit să reproduc o singură dată faza dând cu mâna de pedale, și nu părea să se fi mișcat altceva.

Mă refer la prinsul roților de cadru ca să nu fie oblice (adică să se atingă discul de frână de plăcuțe când se învârte roata) + echilibrat roțile prin adăugarea și mișcarea chestiilor reflectorizante până când oprirea roții fără sarcină se face random, nu în zona unde era mai grea :smile:.
 
Dacă e de la pedale nici nu m-aș mai obosi să mai verific.

în general roțile cu quick release se bagă până la maxim în dropouturi (exprimare deficitară, știu) și se strâng acolo.

Frâna se reglează separat să fie paralelă față de disc și nu nu atingă discul în idle din cele 2 șuruburi de care e prinsă. Operația e simplă dar la Juicy e destul de delicat.

Chestiile alea reflectorizante sunt niște mizerii, mai bine le arunci :biggrin:.
 
Da, chestiile alea reflectorizante sunt nasoale. Le-am pus pentru că era singura chestie la îndemână pentru echilibrat roțile, care nu erau chiar perfecte.

Am făcut azi vreo 10km și clăncănitul de la pedala stângă a dispărut. Cel de la dreapta rezistă, dar uneori se aude foarte puțin. Am mai descoperit și că mai trebuie reglat schimbătorul de foi, în combinația foaie mare cu ultimile 2 pinioane mici se atinge lanțul de deraior.
 
Daca mergi pe foaia mare cu pinioanele cele mai mici esti campion la ciclism, ai cam 45 km/h. E o combinatie pe care eu rareori ajung sa o folosesc.

In alta ordine de idei azi a fost concursul de la Comana. Cred ca a fost unul din cele mai lejere si, prin urmare, cele mai rapide comptetitii ale sezonului. Mai are inca o editie in septembrie, dar acum am scos medii de ~ 15km/h cu top speed de 52 km/h (frate-meu) si vreo 40 km/h (eu) pe offroad, ceea ce e foarte mult dupa parerea mea. Acum trebuie sa respitez de urgenta o roata spate, sa cumpar o tija de sea (rupta), sa gasesc o solutie pentru ca cealalta tija de sea sa nu se mai scufunde in mers, sa incerc sa recuperez un lant si sa reglez un deraior si o frana fata, dar a meritat cu varf si indesat. O pereche de SPD sunt pe lista si undeva in wish list chiar un cadru full-suspension, dar nu sunt absolut necesare :smile:
 
sa gasesc o solutie pentru ca cealalta tija de sea sa nu se mai scufunde in mers

Știu că sunt absurd, dar sigur are diametrul potrivit tija de șa? Deși 27.2mm și 31.6 sunt cele mai des întâlnite grosimi, am văzut foarte multe alternative, variază cam cu 0.2mm. 0.2mm e extrem de putin, nu prea se vede la ochi, aparent poate părea bună dar de fapt e prea mică.
 
Standardul la bicicletele din ziua de azi e de 27,2mm. Celelalte două mărimi uzitate din categoria oversized sunt 30,9mm și 31,6mm, ultimul fiind mai frecvent dintre ele. Diferența dintre ele e suficient de mare cât să nu se potrivească. Pentru alte dimensiuni, poți să dai cu tunul că nu găsești ceva decât poate second hand.
 
Tija e de 31.6 si se scufunda in cadrul meu, pusa in cadrul fratelui (care are aceesi dimensiune) nu are problema asta. Tija lui tot a facut poc, incerc sa o pun pe cea noua la mine sa vad daca e vreo diferenta.
 
Eh, era o sugestie doar, am văzut DHS cu tijă de șa de 27.15mm :biggrin:. Acuma nu știu dacă chiar 27.15mm avea, dar atâta scria pe țeavă. E de carbon cumva? Tijele de șa de carbon se deformează plastic ușor dacă quick releasul e prost.
 
E aluminiu si pare eloxat, nu e din ala slefuit de te astepti sa mai alunece un pic, iar cheita strange cat se poate de tare. Daca nu merge nici cu alta tija (tot aluneca si cu una noua) o sa cumpar o reductie de 0.2 si o fortez asa. Cadrul nu ma apuc sa il schimb, imi place prea mult si nici nu gasesc usor cadru de Cube separat (culoare negru-verde Kawasaki).
 
Poate găsim o tijă de șa din aluminiu, nevopsită, care să aibă microstriații jur împrejur. Îmi amintesc că am văzut la cineva, dar nici un alt detaliu...
 
Pentru simbata viitoare voi pleca din nou cu prietena si cu inca un amic intr-o mica tura in Bulgaria, Giurgiu - Ruse - Basarbovo - Krasen si retur, invitatia ramane deschisa
 
Stiu, Drumul Vinului parca, se duce acolo un amic din Giurgiu. Eu nu le am deloc cu concursuri and shit, nu ma pasioneaza ciclismul deloc, imi place doar sa ma plimb cu bicla impreuna cu prietena si oricum avem biciclete de 607 lei :smile: .
 
Nu conteaza cat costa bicicleta, am vazut la concursuri mai multe biciclete de 600 de lei si posesorii au avut rezultate bune. Eu nu ma duc la concursuri and shit pentru premii sau glorie, ma duc pentru ca au trasee bune, marcate, cu asistenta in caz de nevoie, cu puncte de alimentare ca sa te refaci la nevoie, cu altii pe drum ca sa nu te plictisesti si cu un cip de cronometrare care ma face sa ma intrec eu cu mine. Ma mai plimb si eu prin oras prin weekenduri, dar nu e tot aia, iar prietena nu am asa ca nu am cu cine ma plimba romantic cu biciclete de 607 lei.
 
Back
Top