Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Aia ieftina e prea scumpa pentru echiparea pe care o are. Aia scumpa e echipata mai bine, dar mi se pare mult prea scumpa pentru mers prin oras - despre cati kilometri pe zi e vorba?

Nu ma pricep prea bine la cursiere, oricum aia cea mai scumpa nu e deloc cursiera (dar Alfine e un butuc ok) ci city-bike, dar al naibii sa fiu daca as da atatia bani pentru mai putin de 50 km/zi. Eu fac doar 32 cu o bicicleta bine echipata (Deore XT aproape complet) pe care am dat doar 2000 de lei - e MTB, e alta mancare de peste, dar o mai folosesc si la altceva; doar pentru oras nu as fi dat atat pe ea (are furca Manitou Minute, noua e vreo 1500 de lei doar furca).

Cine-s Felt ăștia? Și de ce să vrea cursieră?

Cursiera e buna in oras, daca ai asfalt bun e mai buna (mai rapida) decat un MTB. City-bike e un hibrid care nu straluceste prin nimic anume, dar e bine echilibrat, iarasi poate fi o alegere buna. BMX sa nu fie, ca orice altceva merge pentru commuting.
 
Păi, dracu ştie, am intrat în magazinul ăla şi numa' de-alde Felt aveau.
Vorbim de maxim 15 km/zi: de la Spitalul Clinic Colentina la capătul din nord de la Calea Floreasca şi înapoi.
Prefer cursieră fiindcă:
- e mai uşoară (nu cu mult, dar se simte);
- necesită mai puţin efort la pedalare (cauciucuri mai subţiri. etc);
- ergo, prinde viteză mai mare fără efort.

Recomandaţi-mi altceva, de data asta să zicem până în 2500 RON. Exclus SH-uri.

LE: Google Maps zice că-s 8 km/zi, dus-întors.
 
1. O bicicleta mai usoara se simte daca urci pe munte si diferenta e de minim 5 kg, altfel pe plat se simte mai mult daca ai luat micul dejun sau nu. Nu merita banii o bicicleta doar pentru ca e mai usoara cu 2 kg.
2. Cauciucuri slick cu rezistenta mica la rulare gasesti si pentru MTB, 30 de lei bucata. Nu zic ca nu e buna cursiera, ci zic ca exista si alte optiuni viabile.
3. Daca tot faci 8 km pe sens chiar nu conteaza efortul depus, chiar o sa vrei mai mult.
4. Exclus SH e snobism gratuit - e bicicleta, nu papusa gonflabila murdara. Starea tehnica e foarte usor de evaluat si reducerea de pret e pe la 50%; in plus orice bicicleta are uzura (lant, foi, cabluri si camasi, butuci) si tot ajungi sa schimbi ceva din cand in cand.
 
1. My back disagrees. Am hernie de disc, orice kil în minus contează, sincer.
2. Se iau în considerare, de aceea sunt deschis la alternative.
3. 8 km dus-întors, nu pe sens. Sunt 4 dus, 4 întors.

4. Exclus SH... iacă de ce:
4.1. pentru garanţie.
4.2. eu nu mă pricep (îs 6 ani de când am avut bicicletă, şi aia era un jaf SH vai mama ei) şi mi-e că iau ţeapă. Nu mi-e de starea tehnică, da' dacă ăla zice că e 2000 RON că are pedale Lamborghini, nu pot decât să-l cred.
4.3. Ştii pe cineva care dă SH în rate?
 
1. Nu cari bicicleta in spate, ci invers. Deci nu conteaza.
3. Si mai rau, inseamna mai putina miscare. Poti merge si cu trotineta sau cu Btwin Vitamin, aia de 300 de lei
4.1 Bullshit. Nu am vazut pana acum garantie onorata la biciclete, dar poate exista: nu se strica chiar in 2 zile iar daca se strica in 2 luni zice ca e uzura normala. La biciclete se pot strica unele piese, dar majoritatea nu se strica brusc, ci se duc treptat si poti da vina oricand pe uzura. Diferenta intre o piesa buna si scumpa si una ieftina e cat te tine: un set full Deore te tine minim 1 an sau 5.000 km in care merge aproape impecabil, un set Shimano no-series nu merge bine nici cand e nou si o sa vrei sa il schimbi dupa 1 luna. Ce inseamna mers impecabil sau bine? Nu face joc in butuci asa repede, schimba vitezele precis si nu necesita reglare zilnica pentru asta si cam atat.
4.2 Si mai mult bullshit. Poti sa intrebi daca nu stii si nu e vorba de 2000 de lei, e vorba de 1000 de lei pe o bicicleta care noua e 2000 de lei, dar la ce iti trebuie tie si o bicicleta de 800 de lei noua (4-500 sh) e buna.
4.3 Da, acelasi tip care da si covrigi in rate pe 30 de ani. Vorbim de maxim 1000 de lei, mai degraba jumatate din suma asta, vrei neaparat rate?

Si mai ia in calcul la cumpararea bicicletei si accesoriile:
- vesta reflectorizanta, casca, ochi de pisica, far pe fata si stop pe spate, sunt obligatorii prin lege; casca permanent, celelalte noaptea
- pompa, 2 camere de rezerva, leviere de demontat cauciucuri, kit de pene, gentuta pentru toate astea, niste chei (mai ales daca rotile nu au quick release), bidon de apa si suport de bidon
- incaltari separate - chiar daca e un traseu scurt la vara s-ar putea sa vrei sa le schimbi cand ajungi la birou
- o jacheta de ploaie subtire si usoara, era 60 de lei in Decathlon, perfect impermeabila (si cu gluga, dar nu se poate utiliza peste casca, exista husa de casca)
Pantalonii (colanti sau unii de ploaie) nu sunt obligatorii la un traseu atat de scurt, chiar si pe ploaie rezisti cele 10 minute de pedalat pana acasa.

Toate astea pot ajunge pe la 200 de lei daca iei chestii foarte bune, cobori pe la 100 daca iei ceva mai ieftin, fara casca: aia e minim 100, una buna e pe la 150.

Sugestia mea e sa atunci o privire in Decathlon, erau niste biciclete pe la 6-800 de lei (noi :tongue:) onorabile pentru ce vrei tu. Dar e o jignire pentru o cursiera de 3000 de lei sa faci cate 8 km pe zi si nici aia dintr-o bucata :biggrin:
 
Wait a minute.
Anu' trecut când întrebam de bicicletă de maximum 1000 RON mi-a sărit lumea în cap şi-mi spuneau că nu e nimic de doamne-ajută la preţul ăsta.
Acu' mi se zice că mă uit după OZN-uri. Că nu merită aia şi ailaltă pentru 8 km/zi. Poate după 3 luni vreau să fac 20-30 km/zi. Ce fac, îmi iau alta?
Go figure...
La 4.2 : "Poti sa intrebi daca nu stii" - păi ce cucu' meu crezi că fac acuma?
4.3: vezi mai sus. Când cer ieftin mi se recomandă scump şi invers. Bravos naţiune!
 
Last edited by a moderator:
Se gasesc biciclete ok si in Decathlon, undeva la 600-800 lei daca nu esti pretentios, MTB recreational, cu furca fixa.
Si eu si prietena mea avem cate o Neuzer Nelson, luate acum 3 ani, echipare very low-entry, Shimano Tourney, am facut cu ele 3000 km pana acum. Nu s-au rupt, nu i-au cazut butucii, nu s-au strambat jantele, nu s-a rupt lantul, nu s-au facut praf pinioanele, nu s-au rupt schimbatoarele si nici deraiorul nu s-a indoit. Deraioarele le-am reglat sumar de vreo 3-4 ori. Nu excelez nici cu curatatul lor, nici nu le-am desfacut vreodata butucii, axul pedalier, nimic.

Am dat 607 lei pe fiecare, si sunt exact ce scrie pe ele , MTB recreational. Ca echipare le-am pus aripi de plastic de noroi, ciclocomputere ieftine, licaritori pe led-uri fata-spate, claxon si o pompa. Am am avut si portbagaj pe tija si suport + bidon insa am renuntat la ele pentru ca sint mai usor de carat 4 etaje fara astea (bidonul incomodeaza la urcat bicicleta pe umar). Veste reflectorizante si kit de pana, se gaseste in orice magazin, adica petice rapide, lipici si liviere de plastic. O camera de rezerva.

Daca vrei sa mergi 10 km pana la serviciu cu bicicleta, un MTB de 600-800 lei de Decathlon e suficient. Pe mine nu ma deranjeaza asa tare furca fixa, merg mai mult la sosea si pe drum de tara, iar pe offroad merg foarte incet (se simte lipsa furcii telescopice la denivelari). Cauciucuri am de sosea, cred ca 26" x 1,75 sau 1,90. Sunt simple biciclete de strada, de parc, nu faci cu ele nici offroad, nici downhill, singura lor calitate e ca nu cad piesele in drum ca la DHS, insa din punctul meu de vedere asta e cea mai importanta calitate la o bicicleta.

Apropo de biciclete, in ultimele saptamani au venit cativa amatori de plimbari de pe ciclism.ro cu ele pe masina pana la Giurgiu, de unde am plecat in excursii prin Bulgaria (Russenski Lom, Lipnik, Basarbovo, Orlova Chuka, Cerven). Daca sint ceva amatori pe aici, eu m-as bucura sa veniti la o tura, chiar si in acest week-end, se anunta frumos afara, iar simbata ar merge la fix o tura, inainte de Paste, sau luni, e zi libera. Avem unde merge, drumurile nu sunt foarte circulate, putem merge prin Russenski Lom, combinat sosea si drum de tara (adica nu cursiera). Daca dati un semn pana vineri, mi-ar face placere o excursie.
 
War... Fiecare unealtă e potrivită unui anumit scop. Iar termenul „bicicletă” nu e un produs cu mici detalii diferite, ci o întreagă categorie de unelte destul de diferite în funcție de specialitate: șosea, trekking, cross-country, all mountain, downhill, time trial, stunts, etc. Deci în funcție de nevoi s-ar putea să-ți iei 1, 2, 3 sau chiar mai multe biciclete specializate, care vor fi costisitoare dar cele mai potrivite pentru fiecare tip de ciclism practicat, sau îți iei una all-around care va fi mai mult sau mai puțin mediocră.

Din ceea ce spui, o să folosești bicicleta pentru daily commute prin oraș pe o distanță scurtă. Cam orice bicicletă specializată e overkill pentru asta, și nu pot vedea justificare de a cheltui mult pe ceva sofisticat, pur și simplu fiindcă nu vei simți acele diferențe. Ca să fac o paralelă mai extremă, ai plăti 10.000 coco pe niște Xeoane și discuri de 15.000 rpm în RAID hardware doar fiindcă s-ar putea să ai nevoie să le folosești la întreaga capacitate? :smile: Iar eventualitatea în care vei face ceva mai mult cu ea, fără exercițiul fizic oricum nu bicicleta va fi limitarea performanței tale.

Dacă chiar ai planuri serioase de ciclism, atunci da, merită să iei o bicicletă de performanțe medii pentru plimbări mai lungi în zone accesibile - trekking și cross-country. Dar bicicleta aceea va da performanțe maxime în aceste condiții; ca să o folosești doar pe asfalt va trebui să înțelegi că faci niște compromisuri și adaptări pentru asta: roțile mici nu-s cele mai comode pentru șosea, ar fi bine să ai o pereche de cauciucuri slick sau semislick pentru șosea/trekking pe lângă cele mai dințoase pentru offroad, și așa mai departe.

The point is: pentru ceva folosit low-level, limitează investițiile - apelează la ceva second hand în stare bună; pentru ceva higher performance, pregătește-te de cheltuieli și timp mai mult alocat.
 
@pufi: foarte frumoase cuvinte, aproape corporatiste aş putea spune. Dar ele nu explică de ce acum un an îmi recomandai ceva şi acum exact pe dos. Ştiu şi eu că-i overkill, nu-s copil cretin. Dar m-am uitat la alea pentru că anul trecut TU îmi spuneai că 1000 ROn e prea puţin. Acuma TU îmi spui că e overkill 2000 RON.
Explică.
Nu ce e aia overkill, nu ce e aia normal, că nu-s la grădiniţă. Explică-mi de ce pe parcursul unui an te-ai sucit la 180 de grade. Că bicicletele nu-s iPad-uri, să zici că s-a schimbat piaţa, bre, a apărut modelul de 2012 care e revoluţionar, pedalezi cu 3 picioare la ele.

Pe mine asta mă irită, că dacă întreb de ieftină nu-i bine; dacă întreb de scumpă nu-i bine. Dacă vreau de viteză nu-i bine, dacă vreau MBX se trezeşte cine ştie cine care zice că e naşpa, aici sunt câte bordeie, atâtea obiceie.
Dudes, e foarte simplu:
1. Stau la etajul 8, am hernie de disc şi da, liftul se mai strică. Între a căra 9 kile în spate şi a căra 15 kile în spate e o diferenţă pentru spatele meu.
2. Sunt 8 km/zi dus întors, granted, dar dacă într-un week-end cu soare am chef să mă duc până la Cocoşeştii de Munte şi înapoi, ce fac? Îmi mai iau o bicicletă? E ca la maşini: dacă o foloseşti în general prin oraş şo ocazional (vacanţe) până-n Grecia nu-ţi iei Tico.
3. Mă gândeam la cursieră fiindcă am avut cursieră ani de zile şi am fost foarte mulţumit de ea. M-am înţeles bine cu ea. Când încălecam monstrul de MBX al unui amic parcă împingeam la o motocicletă fără motor. Era nasol. Am rămas cu senzaţia de "eu o car, nu ea pe mine", mai ales după ce am făcut un drum relativ simplu Alba Iulia - Sebeş şi înapoi am luat un taxi fiindcă amicul meu era rupt de oboseală.
4. Nu mă pricep la mărci, tipuri, componente, ţâşpe viteze (aia veche a mea avea o foaie şi 5 pinioane), calitate, etc. De-aia evit SH-ul. Şi nici nu am prieteni maniaci care să le ştie, să-i iau de o aripă când mă duc să văd una SH.

Eu ştiu atâta: e frumos afară; m-aş da cu bicicleta de numa' şi n-am. Întreb pe-aici (ca şi anul trecut) şi includ nişte limite (pe baza a ce mi-aţi spus VOI anul trecut) şi primesc recomandări pe DOS faţă de anul trecut.
Sunt curios de explicaţii.
 
Probabil anul trecut n-ai mentionat detaliul cu "8 km dus-intors", care probabil i-a facut pe toti sa gandeasca "stai un pic, daca face doar 8 km pe zi poate sa-si ia si trotineta". Au dreptate, eu m-am plimbat o gramada cu o bicicleta standard, din otel, fara nici un fel de suspensii si fara sa am probleme. Trebuie tu sa te gandesti ce buget ai alocat pentru o bicicleta si ce vrei eventual sa faci cu ea (deci nu doar cei 8 km zilnici) si sunt sigur ca ciclistii nostri iti vor gasi o bicicleta potrivita :smile:. De asemenea, detaliul cu hernia de disc, etajul 8 si liftul cu probleme e important...
 
Pentru o bicicleta buna de mers pe munte 1000 de lei nu iti ajung. Pentru o bicicleta buna de mers cate 4 sau 10 km prin oras 1000 de lei e prea mult. Acum e clar? Anul trecut nu ai zis ca vrei sa mergi cu bicicleta pana la colt dupa tigari, asa ca ti-au fost recomandate biciclete cu care sa poti merge decent si la un maraton.

3. Când încălecam monstrul de MBX al unui amic parcă împingeam la o motocicletă fără motor.

4. Nu mă pricep la mărci, tipuri, componente, ţâşpe viteze (aia veche a mea avea o foaie şi 5 pinioane), calitate, etc. De-aia evit SH-ul. Şi nici nu am prieteni maniaci care să le ştie, să-i iau de o aripă când mă duc să văd una SH.
3. MBX o fi fost o combinatie mai proasta de BMX cu MTB, dar o cursiera standard e vreo 10-12 kg si un MTB cam 12-14. Cand esti pe ea nu se simte diferenta de kilograme, ci doar de pozitie, dar pe MTB pufi si un coleg au facut 110 km la o plimbare. Dar poti lua ce vrei, cursiera, city, MTB - ambele te tin lejer la pana in 50 km.
4. Poti sa te uiti in jur, poate gasesti pe cineva care are idee de biciclete. Eu nu ma pricep la cursiere, dar la un city bike sau MTB pot oricand sa fac o verificare si sa iti spun in ce stare este.
 
Si eu ma mai plimb in weekend, dar cate 25 de kilometri sau mai mult. Adica 25 merge fiu-meu de 8 ani, eu fac mai mult daca ies singur, cu frate-meu, cu pufi sau in Parcul Natural Comana (concurs offroad de 19 sau 35 km).

Da, toate alea is bune de ceva. Daca vrei sa alegi una la fata locului (mergi pe ele, vezi cum ti se potrivesc ca marime, ca pozitie etc) si vrei un bagator de seama cu tine da un semn.

Biciclete sh gasesti pe bazar la www.ciclism.ro/forums si in alte parti.
 
Exact acei 8km au dat-o la întors. Dacă vrei biclă, io presupun că vrei să o folosești destul de intens, să obții niște performanțe și ceva satisfacții, și atunci ceva sub 1000 lei chiar nu merită. Începi cu 4-5 kilometri într-o zi și ajungi după un sezon să poți face 100km într-o zi cu un mountainbike; cam nivelul ăsta de implicare se clasifică drept ciclism, și la care are sens să ne uităm la detalii tehnice. Da' când nivelul de satisfacție căutat e la genunchiul broaștei, e o discrepanță uriașă între potențialul și utilitatea unei asemenea biciclete scumpe da' bune, chestie care nu justifică cheltuiala.

Pentru 8km n-avem ce discuta de materiale diferite pentru cadru, de precizie la schimbătoare sau frâne pe disc, că distanța aia o poți parcurge și cu o bicicletă pliantă, role, skateboard, trotinetă din aia pentru adulți sau, dacă chiar vrei, o bicicletă stil chopper pentru puncte bonus la factorul cool, deși cu ea nu vei putea să urci delușorul din Herăstrău. :smile:

Problema de sănătate n-a fost parte a recomandării bicicletei sub 1000 de lei. Nici faptul că pentru tine e la fel de important căratul ei în spate ca și între picioare. Bicicletele de carbon costă $$$ ca să dea performanță în competiție, nu ca să ușureze transportul în spinare :smile: Iar dacă tu faci chiar și regulat 8km pe zi, nu cred că ești tata zmeilor ca, brusc și dintr-o dată, să te bagi la o tură de 50km până pe nuș' unde doar că așa ți s-a pus pata într-o zi cu soare. Fac pariu că ești cu limba prinsă la pedale înainte să treci de Șoseaua de Centură, iar după 15km simți cum te arde șaua-n fund, iar pe la kilometrul 20 ceri pauză că ți-au amorțit mâinile. Deja e cu totul alt nivel de utilizare decât ceea ce faci tu ca „standard”, și limitarea nu vine de la aspectul tehnic.

În cele din urmă, problema e similară cu dilema mașinii: cât ești de dispus să plătești pentru a avea un potențial folosit în mod excepțional? Tu nu ți-ai lua Tico fiindcă contezi pe acele câteva ieșiri la mare pe an; io poate nu cred în soluții universale, așa că poate aș prefera să plătesc puțin pe un Tico și să împrumut/închiriez mașină mai mare pentru nevoi excepționale, că din diferența de preț la achiziție probabil îmi pot finanța excursiile potențiale pe câțiva ani.

Cu cursiera prin București e cam nasol, din cauza carosabilului deteriorat. Ai un mic avantaj la greutate, dar balonajul mic la cauciucuri e nasol. Majoritatea merg cu cauciucuri de 1,8-2", rareori mai mici, tocmai ca să nu facă pene în veselie și să-și strice jențile, dar așa ceva nu poți băga pe cursieră ci doar pe MTB.
 
Meh. Ia caută tu pe marosbike.ro, că aduc Focus și Univega, care sînt firme fără renume (deci nu plătești abțibilduri), dar care fac chestii dotate. De exemplu Focus Whistler 2010, cu echipare Deore, la 1600 lei.

Eu unul sînt fan Focus, Univega, Cube; toate nemțești, toate făcute cu atenție, la prețuri realiste, și la MTB-uri și la cursiere. Cube Aim am văzut cu tona prin București anul trecut - echipare Alivio, pe la 1500 lei dacă nu mă înșel.

Faza e că, în general, trebuie să cauți/aștepți oferte ca să iei ceva bun calitate/preț, pentru că majoritatea prețurilor sînt umflate porcește dpmdv.
 
Nasoala pentru clasa ei, nu imi place furca si nici franele. OK, franele le schimbi cu 100 de lei (manete si clesti), dar totusi :frown:

LE; scuze de confuzie, comentariul e pentru Focus Whistler. Acel Magelan Corvus nu e cu nimic mai bun decat un Rockrider 5.2 (parca) de 999 de lei (fara reducere) din Decathlon - piesele sunt slabute, dar pretul nu e pe masura. Poate la 700 de lei ar fi un targ cinstit.

Eu unul sînt fan Focus, Univega, Cube; toate nemțești, toate făcute cu atenție,
Si eu sunt fan Focus si Cube (la Univega nu imi plac culorile si alegerile in echipare), am un Cube si am facut un Focus (cu manutele proprii) pentru frate-meu, dar sunt in general din alta clasa - ca scop si pret. Dpmdv Focus sau Cube echipate Alivio sunt niste combinatii similare cu Porsche cu motorizare de Logan: nu e rea motorizarea, dar nici combinatia nu prea e buna. E pacat de cadrele Cube si Focus (7-800 de lei) sa le folosesti cu piese din gama joasa (Acera sau Alivio).
 
Eu nu prea mă uit la furci la nivelul ăsta, din motivul pe care l-ai spus mai sus: furcă decentă sub 7 mil. nu există, hence biclă cu furcă decentă de 15 mil. nu există. În plus, nu faci XC cu biclă de 15 mil., deci furca nu e tocmai relevantă.

N-am experiență decît cu Acera și 105, dar din ce am văzut la alții, Alivio par destul de solide, mai ales pentru mers casual. Dar poate pe viitor fac niște cadre din lemn pentru Alivio. :biggrin:
 
Draguta, dar nu justifica pretul. E la nivelul celor din Decathlon la pret mult mai mare, dar are aparatoare de noroi in echiparea standard :biggrin: Furca e proasta, mai bine puneau una fixa, iar "Marathon" nu stiu de la ce vine, ca nu are nici o sansa in asa ceva.

furcă decentă sub 7 mil. nu există, hence biclă cu furcă decentă de 15 mil. nu există. În plus, nu faci XC cu biclă de 15 mil., deci furca nu e tocmai relevantă.
Corect, dar cum el nu face XC se gasesc biciclete mai ieftine in gama aia de echipare.
 
Back
Top