Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Ciclocomputerul îmi dă o viteză medie în oraș la MTB de 35km/h. Să alergi, LOL.

Ori e defect (mai putin probabil) ori nu e calibrat corect pe dimensiunea rotii (aproape sigur). Si cu cursiera e greu sa scoti 35 km/h media in oras, eventual daca stai in San Francisco si cobori doar dealurile sa obtii asa ceva: in orase mai ai semafoare, iar pe plat eu unul nu am reusit sa trec de 35 km/h decat pe bucati scurte de 1-2 km maxim, nu cred ca urci Podul Grant cu 35 km/h si nici nu il cobori cu 60 ca sa iasa media asa mare. Eu scot cam 20-22km/h media pe 30 km in Bucuresti cu mers sustinut la 30, top speed 40 si ciclocomputerele calibrate manual.
 
Ori e defect (mai putin probabil) ori nu e calibrat corect pe dimensiunea rotii (aproape sigur).

E calibrat corect (n-am testat cu GPS, dar cel puțin la un tur lung de șosea iese exact la fel ca bornele kilometrice).

iar pe plat eu unul nu am reusit sa trec de 35 km/h decat pe bucati scurte de 1-2 km maxim, nu cred ca urci Podul Grant cu 35 km/h si nici nu il cobori cu 60 ca sa iasa media asa mare.

Sibiu e destul de plat (nu ca Bucureștiul, dar totuși mult mai aproape de București decât de Cluj). In oraș de obicei merg maxim 2-3 km dintr-un loc într-altul. Singurele dăți când merg cu mai puțin de 35km/h e când pornesc și când opresc :biggrin:. Ar fi greu să merg cu o medie de 35km/h pe un drum lung (fie și doar de șosea) dar în oraș de obicei merg în burst mode, și pentru maxim 10-15 minute o dată.

De asemenea, evit semafoarele, Sibiu-ul are un sistem de străzi cu sens unic, multe giratorii și în general trafic mai redus ca în București.
 
Era mișto cu bicicleta pe centură când încă se mai lucra la ea. 20km de asfalt perfect :drool:. Eu am MTB, cursieriștii probabil erau și mai extaziați. A fost singura dată când mi-am dorit o curisieră :biggrin:.
 
Era mişto cu orice fel de roţi ! :biggrin: Şi acuma întrebare la mintea cocoşului: ce ai fi preferat, trafic nasol prin Sibiu si 20 km de asfalt doar pentru tine sau cum e acum? Dacă chiar ai chef de bicicletă te poţi da liniştit pe străduţele secundare sau pe pista din Sub Arini.
 
Faptul că îmi plăcea un anume aspect dintr-o anume stare a lucrurilor nu înseamnă că în general prefer acea stare a lucrurilor. Dacă îmi plăcea să mă dau cu bicicleta pe autostrada neterminată nu înseamnă automat că aș prefera ca autostrada să nu se mai termine niciodată astfel încât să mă pot da eu cu bicicleta.

Când am chef de bicicletă mă duc în munții apropiați, că de aia am MTB, nu în parc :biggrin:. Și "pista" aia care trece prin parc e un mare trolling al primăriei. Pentru mine, în oraș bicicleta este doar un obiect utilitar astfel încât să mă pot deplasa repede (chiar mai repede ca mașina în 90% din situații). Nu-mi place să mă dau în oraș. Chiar și dacă dau seara o tură scurtă, doar de jumătate de oră, ies afară din oraș.
 
Domnilor, se va deschide Cora in CityMall. Pe acest thread am citit ca se comercializeaza bicle in Cora ? As vrea sa iau una pt. baiatul meu - acum are o chestie mica cu roti de 12'' cred si e prea mica; asa ca o sa il arunc pe una cu roti de 20''. (am vazut pusti mai varstnici ca el, dar mai scunzi) pe bicle d-astea. Pret: sa zic un maxim de 300 lei. Sau 400, ca doar e baiatul meu.
Acum, ce sa iau ? Pe net am gasit mai multe site-uri, unul chiar cu plata in rate :hihi: Merge orice bicla de 20'' ? Sa ma uit la ceva brand ? Sa iau din Cora sau de la DHS ?
Si dupa ce ma lamuresc cu bicicleta, referitor la protectia lui, ce sa iau ? Casca + manusi fara degete ? Ca genunchiere/cotiere am inteles ca nu se preteaza la bicla, datorita tipului miscarii executate.
//daca ati atins subiectul, dati-mi cu linkul intre ochelari. am cautat...
 
La 3-400 de lei iei doar jafuri. Dar merita, ca e pentru baiatul tau, e cat o treime de placa de baza pentru tine (care placa de baza se gaseste si de 2 ori mai ieftina cu mai putine briz-brizuri, dar daca iti permiti ...).

Mi-au trecut prin mana (aka reparat) cateva biciclete din gama asta. Rich Bike sunt niste mizerii care nu merita banii. DHS sunt tot proaste, dar mai bune calitativ. De Focus Raven Rookie 20" nu se pune problema, ca e 1000 de lei, dar macar merge bine. Ce nu e bun la aproape toate:
- franele; de obicei franele nu conteaza ca iei bicicleta ca sa mergi, nu ca sa stai, dar manetele sunt jalnice (Tektro sau DHS, alelalte sunt praf): mult plastic, cursa dubioasa, reglaje care nu merg sau nu merg bine; clestii de frana care raman intepeniti sau pur si simplu freaca pe o parte si nici un reglaj din lume nu poate schimba asta; cabluri care din fabrica au o frecare pe camasa de zici ca tragi la plug
- rotile: de obicei au 8-uri din fabrica, dar nu e o problema prea grava daca nu sunt prea strambe, se pot regla
- suspensia - la cele cu furca cu suspensie ori e intepenita din start ori are o cursa de 1 cm
- greutatea - nu gasesti cadre de aluminiu la banii aia, doar otel; pentru un adult 14 kg nu e mult (e dublul greutatii unei cursiere bune :smile: ), pentru un copil e mult. De asemenea ghidon din otel, pipa, tija de sea
- finisaje: otelul cromat o sa rugineasca intr-un an daca nu e foarte bine intretinut, in 2-3 ani daca o tii doar in casa :biggrin:
- angrenajele: au frecare de zici ca sunt pe lagare, nu pe rulmenti
- schimbatoarele, unde exista: la cele de 20" am vazut de obicei 5 viteze pe spate, precizie devastatoare (trebuie sa te opresti si sa o schimbi pe loc ca sa stii pe ce pinion esti) si se actioneaza foarte greu

Eu o zic din perspectiva unuia cu 7 biciclete in garaj, 2 de aluminiu (Focus si Cube) si 5 din otel: una din Hervis (la care am schimbat manetele si clestii de frana in prima saptamana), vreo 3 DHS-uri la care nu am ce sa schimb mai intai fara sa le schimb complet si un no-name din care nu a ramas decat cadrul si furca originala (si piese noi de inca 1100 de lei). Cred ca un Focus Raven sau un Cube Kids, mai ales daca sunt in promotie, sunt biciclete care sunt bune de ceva, restul sunt consumabile: dai putin si tin putin. Si mai sunt cele din Hervis care sunt la mijloc: destul de ieftine (am luat una la 50% reducere) si la care majoritatea pieselor sunt ok, eventualele modificari sunt marunte.

Echipament de protectie: casca de oriunde vrei, nu am vazut diferente mari ca protectie ci doar ca design, aerisire si comfort; manusi din Decathlon, sunt mai bune cele cu degete majoritatea anului, eu port manusi cu degete si vara in Bucuresti la 35 de grade. Cand ai ocazia sa te protejeze se masoara eficienta in suprafata distrusa a manusii cu piele intreaga dedesubt.
 
Adi, daca n-as sti ca imi vrei binele ...M-am reorientat spre Asrock, dar urca lejer spre 700lei si asta.
Referitor la bicle, pot sa confirm ca actuala are o frana imposibila, oricat am bibilit-o eu. Unul din saboti freaca roata pe spate, desi am ajuns sa demontez efectiv frana. Ma rog, nu sunt inginer. Frana pe fata tine mai bine si tinde sa revina in pozitia de repaus, la departare de jeanta, dupa franare. Ghidonul a ruginit prin multe parti, desi a stat in garaj. Per total, o adevarata afacere, la 120lei, din China Mall.:evil: Si nu mai fiti negativisti, am primit-o cadou (pt. nepot).
Daca fac baietii/fetele de la Cora promotie de bicle la deschidere, ma vedeti la tv - dau din umeri in gura babelor care vor 2L de ulei la pret de moca.
Sigur o sa ii iau manusi cu degete. Dar 900-1000lei per bicla e cam mult, mai ales ca o sa creasca si oricum bicla nu intra in portbagajul masinii, ca sa se poata plimba prin parc.
Momentan atat, Feteasca Regala isi face efectul...
 
Intra in portbagaj, eu am carat si 4 biciclete cu roti de 26" (una era a lui pufi) fara probleme, doar ca am scos tijele de la sei, rotile fata si pedalele ca sa incapa toate. Biciclete de 20" intra nedemontate.

Schimba franele: un set de clesti Avid SingleDigit 5 e accesibil (50 de lei), iar manetele Avid FR-5 sunt incredibil de ieftine la Playbike.ro (Brasov), 23 de lei bucata. Un cablu de frana nou e 2 lei, iar un metru de camasa de cablu e 4-8 lei, in functie de calitate. Frana fata nu e critica (e mai putin folosita si are cablu scurt si complet protejat, se duce mai greu), dar spatele poate fi o problema. Singura problema e ca daca te apuci sa faci schimbari si vezi cum merge dupa aia o sa fie greu sa te abtii sa continui - nu o sa vrei frane hidraulice de 500 de lei bucata dar macar niste butuci mai buni si un schimbator pe spate tot s-ar putea sa vrei :smile:

Pentru frana pe spate exista un surub de reglaj pentru tensiunea de revenire, incearca sa il mai strangi (forma mai mare de revenire, ar trebui sa se indeparteze sabotul de roata). Daca si cu el strans de tot face la fel si ai verificat sa nu fie gripat lagarul singura solutie e inlocuirea - orice e sub Avid SD-3 nu merita sa stea pe o bicicleta.
 
Sunteti doar neprietenosi :smile: V-am zis eu ceva ca nu veniti la patinoar? Nu.
Am zis ca vreau sa alerg la fel de repede ca voi pe bicle? Nu.
Sunteti doar incapatanati in preseverenta voastra de a nu include si alte preferinte printre extremele intre care oscilati.
Obtujilor :smile:)
 
Mai, eu recunosc ca regret ca nu am apucat sa pun patine in picioare toata iarna, am avut un program tare incarcat in ianuarie-februarie (schimbare de job), dar ajunsesem sa ma plimb cu bicicleta prin zapada noaptea la 12-1 cand ajungeam acasa.
 
Nu am auzit de nici unul din branduri, iar descrierea nu spune decat ca cei care au scris-o se pricep mai bine la zarzavaturi, ex:
"Caracteristici:
- roti gonflabile;
- diametru roti 16" (400 mm);
- suspensii pe ambele roti;
- spite metalice; - din mamaliga nu se fac
- genti de aluminiu; -nu vad sa aibe genti montate, doar jante
- rulmenti cu bile din otel; - din mamaliga nu se mai fabrica de mult
- pinion fix; - asta chiar nu stiu ce inseamna, poate o fi vorba de o singura foaie pe fata ca din poza nu e fixie
- sa si ghidon reglabile pe inaltime;
- frana pe ambele roti."
Iti dai seama ca nu am ce comenta despre ce nu inteleg.

Cati ani are pustiul sau ce inaltime? S-ar putea ca o bicicleta de 20" sa fie o investitie mai buna (sa ii fie buna mai mult timp). De-aia de 16" daca ai cum sa o iei iti dau una gratis, o am prin beci si sta degeaba (prea mica).
 
La bicicletele pentru copii poți da de plastic pe unde n-ai crede: roți cu 3 spițe din plastic, roți fără cameră (pline, din cauciuc sau plastic). Pinionul fix presupun că înseamnă fără viteze. Chestiile astea de la eMag sunt biciclete în sensul că au două roți și pedale, da' altfel nu aș avea încredere în ele că rezistă la ceva mai mult decât o plimbărică în parc. Dacă vrei o bicicletă care să fie folosită cu adevărat, va trebui să te orientezi spre una mai serioasă. Iar 16" sunt mici de tot, pe astea învață puștimea să se dea.
 
Revin:
Am fost azi pe la Moş Ion Roată (magazinul de pe Ştefan cel Mare).

Ce-am văzut interesant:
Felt F95
Felt X-City 2.
Felt Qx70m 2011

Cu rate pe un an mă pot încadra în preţul cel mai mare, sau dacă strâng din buci 6 luni pentru asta ultima.
Merită ce-am înşirat eu pe-aici sau sunt preţuri enorme?
Scop principal: de mers până la lucru şi înapoi.

Îmi place şi Merida Speeder...
 
Exceptînd X:City 2, asupra căreia nu mă pronunț, mi se par cam scumpe. La cursiere, pentru 3000 lei, ar trebui să găsești ceva cu furcă de carbon și linie Shimano 105. Asta poate să însemne producător mai puțin cunoscut sau model mai vechi.
 
Back
Top