Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Deci până la urma tot un budget din Praktiker la 200 de lei e sfânt! :smile: Pot să rup câte una pe an, iar in valoare absolută tot ma ține mai mult decat una de firmă.

Geez ... chiar aș vrea să pătrund in meandrele minții voastre, să vad ce v-ar determina să dați 12000 de iepurași pe o bicicleta, sunt făcute manual or smth? Lucreaza niste meșteri artizani la ele care-si transmit știința din generație in generație precum săbiile katana? Până la urma bănuiesc că sunt tot un produs manelisticodeconsum ca oricare altul (gen aifon) , ceva mai bine construite decat media si probabil marea majoritate made in China
Happy DHS user here, o am de vreo 5 ani, folosită zilnic vara, ture pe drum de țară, moa 70-75 kg (depinde cat pedalez) singura problemă șaua care-mi intră-n adânc fund, aș face aici un upgrade la o șa Recaro (există??) :biggrin: , nu-ș ce naiba la Pegasuri nu aveam problema asta.
 
[...], sunt făcute manual or smth? Lucreaza niste meșteri artizani la ele care-si transmit știința din generație in generație precum săbiile katana?

Actually, da, modelele high-end de la producătorii cu nume sînt făcute manual.

Altfel, de acord cu tine, vorbim discuții. Tre' să fii cel puțin vag pasionat ca să sari de o anumită sumă cînd vine vorba de bicle. Cred că 12000 euro e mai mult decît aia pe care a cîștigat Lance Turul Franței.

Cît privește made in China... Probabil, dar nu e ca și cum îl ia pe Chang Tzu de pe plantația de orez ca să facă biciclete. Sînt producători din Vest, cu capital din Vest și cu oameni care, fie că sînt din Vest sau nu, știu ce fac. În plus, cadrul poate să fie turnat în China, vopsit, asamblat, descîntat în Germania, și să scrie pe biclă Made in Germany, pentru că se pune cît % din biclă a fost făcută în țara respectivă.
 
Trebuie să fii pasionat de ceva anume ca să investești în chestia aia, indiferent dacă e ciclism, răcire PC, tuning auto, grădinărit, lectură... Sunt unii care investesc bani grei pe edițiile princeps ale unor colecții, și se entuziasmează de coperți de piele crăpată și vechimea hârtiei. Dacă asta-i păsărica lor, ce-are? :smile:

radul, care e pasiunea ta? Să ți-o desființăm :tongue:
 
Radule, hai sa iti explic si tie despre ce este vorba:
-fiecare piesulica este constuita manual in europa sau sua, fiind la limita tehnologica civila actuala, cu chestii care sunt la nivelul f1 sau chiar o depasesc:
-cadru manual realizat din aliaj de titan pe masura celui care a comandat-o, cu mijlocul tubulaturii de carbon pentru rezistenta laterala sporita, extrem de usor, cu un soc cu reglaje echivalente celor din formula 1.
-furca fata lucrata manual, din aliaj de aluminiu de 7075 cu scandium, soc ca acela de pe spate, care mai foloseste si titan/carbon pe unde a crezut neamtul ala nebun ca trebuie.
-roti cu jenti din carbon, butuci cu rulmenti special realizati pentru o rezistenta cat mai mica(un rulment de acel tip=100-150 de euro ) am uitat denumirea lor.
Frane realizate din monobloc de magneziu, cu piston de scandium aliat, manete de carbon, forta de franare per kilogram mai mare decat la motociclete.
Si treaba merge mai departe.Treaba ca dhs, sta asa: eu am fost de curand pana la Slobozia cu bicla mea .Au fost oameni cu bicle dhs de 200 de lei care au ajuns acolo.
Crede ma ca ii auzeam in trafic de la 10 metri.Iar a 2 zi nu aratau foarte bine. 2 cu dhs m-au depasit fiind mult mai buni decat mine ca ciclisti.Nu are de a face cu bicicletele.Am baut bere, am mancat mici impreuna, suntem amici, si sunt bucuros ca ne cunoastem.AM alti 2 amici cu dhs care fac anual 5000 de km.Au ajuns experti in repararea lor pe marginea drumului.
Boala lor este sa nu dea bani pe echipament, dar in schimb bat europa pe dhs
Un pc de 10.000 de lei, o masina de 500.000 de euro, sau o vila de 3000 de mp, katane de 50.000 para, sisteme audio de 200.000 de coco si alte chestii exista pentru ca cineva le cumpara, fie ca intelege sau nu de ce da acesti bani.
Amicul care are bicla de 12.000 de euro are masina de 4.000, deci nu se pune deloc problema de cocalarismo-manelism .Pasiune vecina cu nebunia da:biggrin:
Un om fara pasarele....hm nu cred.
 
PigBrother, mi se pare cam scumputa pt semi brandul care este KELLYS, cauta un Neuzer ar trebui sa fie maxim 1000 de roni o echipare de acest nivel la nivelul acestor 2 companii.

Too late, am dat deja comanda pentru ca nu aveau pe stoc cadru de 19.5". Lasa ca mi-am luat tepe si mai mari, n-o sa plang daca n-o sa fie buna. :biggrin:
 
Radule, hai sa iti explic si tie despre ce este vorba:

Merci liubarschi, chiar nu ştiam că e asa de serioasă treaba, totuşi am rezervele mele, in continuare cred că este vorba de consumism şi marketing agresiv şi pe undeva imi râd in barbă cu criza asta, sperand că o sa le mai taie nasul unora (si aici ma refer la industrii gen cea auto care până mai ieri te scuipa intre ochi, iar acum nu mai stiu pe unde sa scoată cămeşuţele.)

Mai bine imi spui şi mie un magazin online sau unul din Iaşi de unde-mi pot lua o şa mai acătarii, la un preţ decent evident.

Tocmai ce mi-am dat seama că cineva s-a servit cu cricul meu de la maşină (un amărât de Golf 5, da recunosc sunt neglijent, am incredere in oameni, dau cheile de la masină cu uşurinţă şi n-as fi crezut că şi asta poate tenta). Sunat la dealer, vine in 3 zile, 300 lei fară TVA, deci de ce oare mă surprinde bicicleta de x mii lei?
 
Vrei musai cricul original, deh... Gaseai si prin Metro la auto niste hidraulice decente la un pret de 5x mai mic.
 
Off: Sau un kit de reparatie de 20Ron si un compresor mic alimentat de la priza de 12V si scapai de tot de grija cricului. Si puteai lasa acasa si roata de rezerva.

On: liubarschi, din tot ce ai insirat tu acolo (oricum nu stiu cum arata/la ce sunt bune multe materialele enumerate), e adevarat ca poti obtine 90% din performante, la mai putin de 10% din cost folosind materiale 'comune' si majoritatea ciclistilor amatori sa nu sesizeze diferente prea mari? Nu cumva seamana cu cablurile audio date cu ulei de sarpe? Adica un fel de hai sa vedem care are bicla mai cu mot?

PS: Nu vreau sa jignesc pe nimeni: in ceea ce priveste stolul de pitici personali, fiecare e liber sa-si consume resursele (bani, timp, eventual sanatate) asa cum doreste. Vreau totusi sa ma conving ca nu pierd nimic daca nu o sa aprofundez prea mult domeniul.
 
Thor, perfect adevarat ce spui tu, dar vreau sa iti spun asa cum eu la boxe nu fac diferenta DELOC intre boxele mele electronica primite cadou(a se citi aruncate la gunoi de un amic) fata de boxele de 10.000 de euro ale altui amic de care scriam pe aici pe forum, care are si cabluri de nspe mii de euro groase aproape cat mana mea, si cum nu fac diferenta intre mp3 si formatul ala care nu are pierderi dracu stie cum se numeste, uite asa FAC diferenta intre rezistenta laterala intre cadrul meu de scadium la mtb de 7,4 kile, si cadrul de otel crom 3 butted la bicla mea de expeditii, precum si la cadrele amicilor de carbon facute de diverse firme; fac diferenta intre 4 si 6 atmosfere imediat, fac diferenta intre 3-4 ajustari fine un un soc de fata sau de spate, fac diferenta intre 2 geometrii diferite de 0,5 grade la furca de fata.Altii or sa spuna despre mine ce spun eu despre astia cu boxe, si ii cred si pe ei.
Treaba cu 90/10 este valabila in orice domeniu de pe Terra si face parte din complexul paradoxurilor care culmineaza cu paradoxul apa/diamant.
Nu ai ce sa ii faci si asta e.
Apropo, trivia: Cannondale a lansat o furca care se numeste SIMON care are interfata electronica asemanatoare cu aifonu, afisaj lcd cu touchscreen, valve electromagnetice, senzori de greutate, senzor de detectare a faptului ca bicicleta se afla in aer si ca urmeaza sa aterizeze, si alte chestii din astea.Pret?Nu spun ca ma luati la bataie, dar este cel mai avansat sistem de amortizare a unui vehicol de pe pamanat.Am vorbit cu managerul Cannondale Europa, si mi a spus ca a primit peste 500 de precomenzi pentru aceasta unitate in ziua in care s-a lansat vestea pe net, acum precomenzile au ajuns la 4000 de bucati.Treaba este ca nu se stie daca si cand va fi data in productie(PRETUL ESTE DE PESTE 5000 DE EURO), iar el are deja un folder plin de clienti Cannondale nemultumiti care urla si injura de mama focului.Daca mor maine, unul din regretele mele este ca nu am ajuns sa am si eu furca aia....:mad:
Dar asa cum se spunea mai devreme discutam discutii.Nu am dat aceste detalii ca sa ma dau mare, ci doar sa informez, asa cum si eu sunt informat de membrii acestui forum despre diverse chestii la care ei se pricep.
 
e adevarat ca poti obtine 90% din performante, la mai putin de 10% din cost

Pe logica asta mă mai întreabă unii cu ce e mai bun dSLR-ul, că doar și telefoanele lor fac poze, uite, 5 megapixeli, scrie acolo, și nici nu trebuie să se uite prin găurică, hăăă hăăă! Uneori mai am răbdare să explic cui văd că chiar e interesat, dar crezi că restul ar pricepe corelația între dimensiunea senzorului, rezoluție și zgomot, sau controlul aberațiilor optice și cromatice prin lentile asferice și coating chimic? :smile:
 
Puterfixer, uite, eu habar nu am de aparate foto din 3 motive: mi ar fi lene sa car unul, sunt scumpe si de abia am bani sa cumpar cate o piesa la bicle, si nu ma pricep la culori si nu fac diferente cum nu fac la muzica.Dar nu intreb pe nici un amic de ce si a luat dslr ca stiu ca sunt bune, etc.
Dar cand merg pe munte nu as cara unul din lene nici de al naibii:biggrin:.
In schimb intr un studio, m as da fotograf sa pozez si eu o domnisoara ceva.:biggrin:
 
Otel:bun
Fara suspensii: nu ai probleme ca se strica, dar amortizezi totul din genunchi.
Grea:sper ca nu o sa o cari pe scari
Rotile si butucii: well cum ti o fi norocul.
Tourney:naspa
Ai grija ca schimbatorul de spate sa fie prins pe cadru, si sa fie pe 8 biteze ca sa gasesti usor piese bune pt un viitor upgrade.
Fara suspensii - vorbim de o bicicleta folosita ocazional, in general pe sosea, cel mult drum de tara usor denivelat, nu offroad. Avantaj greutate mai mica, fiabilitate, efort mai mic pe urcare.
Grea - eu o car 4 etaje pe scari, dar fac asta doar in week end. E cam neplacut intr-adevar, insa nu e un lucru pe care il fac asa des.
Rotile si butucii - pana acum au rezistat cu brio, deoarece sint constient ca e o bicla recreational, pentru asfalt.
Tourney - se pare ca nu-i din cale afara de naspa. Bicicleta a venit destul de dereglata, insa i-am migalit putin deraioarele, si de un an n-am mai umblat deloc la ele. Pe spate am 7 viteze, nu am nevoie de vreun upgrade, mai ales ca la Nelson ar fi inutil sa fac asa ceva. Ma gandesc ca intr-un viitor nedefinit sa trec pe un ciclocros cu roti de 28", insa pentru calatoriile scurte pe bicicleta pe care le fac eu, bicicleta asta, echipata cu anvelopele Rubena 26"x1,75 trekking e suficienta.
Deci, pentru o bicicleta ieftina, just for fun, cred ca merita. Eu o folosesc pentru ture scurte de 50-100 km, in week end, si e ok.

In ceea ce priveste bicicletele scumpe, ai dreptate. Trebuie sa fi diliu sa faci downhill pe un DHS sau First Bike. Am avut cate un model din fiecare, iar la DHS, la borduri mai adanci roata spate se descentra de pe ax si atingea de furca, franele s-au facut praf imediat, de schimbatoare nici macar nu are rost sa mai vorbim. Pedalele evident cadeau mereu, First Bike-ul l-am nimerit bun, nu am avut probleme cu franele si schimbatoarele, probabil a fost vreun defect de fabricatie sau chinezul a fost obosit dupa munca de la orezarie si in locul sau a venit fratele sau chinez iesit din tura de la Gigabyte, care manipula obiectele mai grijuliu. 1500 de lei pentru o Kona, Merida, e un pret pe care il platesti pentru o bicicleta middle-level, si merita, daca o folosesti zilnic sau faci drumuri lungi pe munte sau cine stie pe unde cu ea in nici un caz nu vrei sa ai tot felul de surprize tampite. Insa ca sa mergi 2-3 km pe sosea pana la serviciu cu bicicleta, poti folosi cu succes si un DHS sau First Bike.

Evident ca exista si o vasta categorie de biciclisti de parc, care scot la plimbare in week end 2 ore pe zi biciclete de downhill de 3000 de lei, full suspension si cauciucuri de 2,50 cramponate pentru noroi, care lesina dupa ce urca panta dinspre lac. Pe astia ii vezi in fiecare week end mergand frumos pe piste sau aiurea prin Herastrau, fluierand dupa toate tipele din parc.
 
Cred ca prin orice sat amarat treci, inca vezi la poarta unuia cate o rabla de bicicleta, veche de 50 de ani, tracuta prin toate santurile din tara asta, cu vreo 100.000Km la bord. Si inca merge. Si de aia ma intreb eu din ce naiba sunt facute bicilcetele din ziua de azi daca musai 3000 de euroi ca sa nu-ti pice roata la prima groapa... :frown:
 
Păi, pe de o parte, încearcă să facă prea multe, și nu poți să ai suspensii față/spate, 24 de viteze, frîne pe disc și 10 kg la 200 lei.

Pe de altă parte, mă uit că un single speed Trek e aproape cît cursiera mea. :goofy:
 
S-a trezit elful

Thread bumping & stealing: am ~ 2K RON (suplimentăm dacă e absolut nevoie) și vreau bicicletă pentru transport (personal :tongue:) prin București. Sînt complet necunoscător, da' mi-am amintit de Trek și m-am uitat aici. Ce părere aveți de asta, asta sau asta? Asta de ce costă atît? De ce accesorii am neapărat nevoie la început?
Nu sînt pornit pe Trek, sînt deschis oricăror sugestii. Mulțumesc :smile:

Adăugire ulterioară
: intenționez să o folosesc cel puțin zilnic, vreau să înlocuiesc cît se poate transportul în comun.
 
Cursiera aia costă atît pentru că are abțibild „Trek” pe ea. După mine, nu face mai mult de 3500 lei.

Celelalte mi se par de asemenea cam scumpe pentru ce oferă. De exemplu, ALPINA HT-510 îi dă clasă grav Trek-ului 7200 la preț mai mic, Deore/SLX fiind două nivele calitative peste Altus/Alivio (vezi aici comparații). Aveau aici.

Dacă alegi MTB, probabil ar fi bine să schimbi șenilele cu niște gume de stradă.

Ca accesorii esențiale, dpmdv, ochelari, pompă și un set de chei d-astea (de bază sînt alea inbus de 2-8mm, care acoperă cam orice tweak la o biclă). Probabil și un set de leviere pentru rezolvat pene.
 
Mulțumesc pentru răspunsuri!
Scot Trek de pe listă, atunci și adaug Univega și ALPINA?

Nu mi-e foarte clar care-s MTB, care-s urbane și care-s hibride și... care mai sînt. Voi ce sugerați pentru 95% oraș (i. e. străzi și alte bălării)?

Adăugire ulterioară: asta face banii? E potrivită pentru transportul personal prin București? Sau asta?
 
Back
Top