Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Messages
8,279
Păi pe-aici mai sunt maxim 3 persoane care ar putea să te ajute, iar eu nu mă bag pentru că n-am atât timp liber (e vorba de minim juma' de zi - întâlnit cu omul, testat, făcut rost de ambalaj, demontat, ambalat, etc). Numa' partea cu găsit cutie de bicicletă e o aventură în sine (probabil unul din motivele pentru care nu trimite direct omu', pe lângă transportul scump, pe care-l plătește și dacă nu mai vrei bicicleta când ajunge). Iar fără cutie de bicicletă naiba știe în câte bucăți ajunge, mai ales cu piese de carbon.
 

puterfixer

Administrator
Sugar daddy
Joined
Oct 30, 2003
Messages
7,336
Pentru cutie de biclă puteți întreba în Buc la Spokes sau la Bike Geek. De la Spokes mi-au dat 4 cutii când ne-am mutat și biclele au venit cu firma de mutare. Iar folie cu bulbuci se găsește la rolă în Hornbach.
 

radul

Membru Senior
Joined
Sep 8, 2004
Messages
2,180
55 cm e marisoara, ar trebui sa ai macar 1.90m. Te incadrezi?

LE: Da, corect, cm si nu inch.
 
Last edited:

ericsics

Unicorn Dad
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2003
Messages
232
Last edited:

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Messages
8,279
Sigur, sigur? Eu citisem că 55" e pt. 175-180.
Sunt două sisteme, dimensionarea pentru road bikes e complet diferită de montane (unde cadrul trebuie să fie mai mic pentru manevrabilitate, iar poziția e complet alta). De aici apare diferența. Și e vorba de 55 cm, nu inch :smile:.
 

ericsics

Unicorn Dad
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2003
Messages
232
Ia uita-te aici. E mai scumpa, dar e sub nasul tau, si, aparent, mai marimea ta. In mod normal pretul e usor nerealist, bicla avea ultimele preturi inainte de iesirea din productie cam 700 EUR/3400 lei.
 

korby

The Cleavemaster
Sugar daddy
Joined
Jun 4, 2006
Messages
2,882
Da da, am văzut-o şi pe aia de mai mult timp. Da' 1000 coco diferenţă.
 

hulubei

questionable intruder
Joined
Aug 1, 2004
Messages
3,033
Bai, stati putin. Voi vorbiti de marimi la limita dar omul nu a calarit o bicla de 13 ani si probabil nu a calarit una corecta niciodata. Probabil la a treia sau a patra va fi mai sigur cat de cat ce gen de bicla si marime vrea. E ca si cum ai spune unui om ca un costum e mare sau mic si ca de fapt ii faci si maneci si bla bla parti de costum la care nu ma pricep custom sa vina perfect, dar el inca nu e convins ca masura corecta e cu maneca sa-i acopere jumatate din degetul mare asa cum vedea el cand era mic ca purtau oamenii la nunta sau trebuia sa-i fie cateva palme sub cot asa cum poarta firfizonii astia frezati.

Simplu spus, la marime pleci dupa un standard sau un calculator oferit de producator dar asa cum zicea si puter in final daca te vei da enorm de mult si de tehnic, vei dori sa fie cat mai croita pe tine. Cu siguranta nu va fi nici a doua si nici a treia bicla la care vei incepe sa schimbi sa, pipe, tije, angrenaje, sisteme de prindere ale placutelor. Deja vorbim de fineturi. Arunca aici inaltimea, noi iti spunem cam pe la ce marime te incadrezi. Eu recomand ca safety sa fie cel mult marimea recomandata pentru tine sau mai mica. Niciodata mai mare. Niciodata sa fii la limita cu o bicla aproape prea mare. Mai mic e mai sigur si mai placut per total decat mai mare. Nu-ti urca saua in pod ca asa ai vazut ca fac baietii la concursuri si nu duce pipa in jos. Incepe sa te adaptezi cu ea si cam in vreo 5-7 ani si vreo 10-15mii de km vei mai schimba 2-3 bicle. Daca in schimb in 5-7 ani ai strans Km cat de uns de doua ori lantul in total, atunci macar stii ca fiind mai mica nu te lovesti la boase, nu stai pe ea cocotat si incomod.
 

korby

The Cleavemaster
Sugar daddy
Joined
Jun 4, 2006
Messages
2,882
1.76. În liceu am ars-o pe MTB-uri. Nu-s fan şa în pod.
 

hulubei

questionable intruder
Joined
Aug 1, 2004
Messages
3,033
In cazul acesta nu m-as gandi prea mult la un M pur sau chiar M/S. Sau sa zicem un 52-53-54. In niciun caz 55 din prima. Chiar daca poate ti s-ar parea ok un M, pozitia alungita ar putea sa te faca sa te simti incomod la drum lung sau multe ore in sa. Dureri de maini, spate, genunchi, etc. etc.
Recomandarea lui erxx e tentata, dar pe cadrul scrie M/L.
Evident, nu te lua dupa mine, daca simti ca vrei sa o probezi, mergi si faci proba. Sunt destule cazuri in care marimea declarata nu spune exact totul despre geometrie.
Anuntul pus de tine imi pare mai degraba "full Shimano". Normal ca trebuie sa schimbe si sa franeze impecabil, mentionezi ceva legat de asta doar daca are o problema, nu te lauzi in schimbi ca face ce e presupus sa faca. In fine, caseta pare cu un range scazut desi e de 11 pinioane iar angrenajul pare cam cel mult compact. Asta inseamna ca va trebui sa ai ceva picioare sa tragi de ea. Cadrul are o geometrie care nu-mi spune multe iar setupul seii si a ghidonului imi da senzatia ca a mers pe ea ori cineva cu probleme de mobilitate, ori mai inalt. Lantul si pinioanele par in schimb curate. Dar ma dezamagesc franele care par masive, cadrul si el pare butucanos si ma gandesc ca acea furca de carbon nu ajuta cu nimic sa faca bicla mai usoara decat cele vreo 13Kg cate probabil are, cam cat un MTB full-suspension decent. Ori tu vrei gravel, vrei ceva rapid dar versatil ca altfel te uitai la cursiere direct.
Daca nu te gandesti sa mergi prin multe namoale sau prin ploaie, poti incerca si variante fara frana pe disc pentru a mentine costurile mai moderate.
 

korby

The Cleavemaster
Sugar daddy
Joined
Jun 4, 2006
Messages
2,882
Merida o aveam şi eu pe listă, da' chiar nu aş vrea să dau peste 3k, mai ales fiind şi prima bicicloanţă. Merg zilele astea s-o văd, împreună cu un coleg mai amator ca mine.
Vreau să fie şi uşoară, îmi plac "căţărările". Cică are 10.26 kile la S/M, fără pedale. Deci mda, cred că vreo 13 kile la M/L.

PS: vreau discuri şi să fie cât mai wireless.
 

hulubei

questionable intruder
Joined
Aug 1, 2004
Messages
3,033
Nu este asa mare diferenta intre marimi la acelasi model. Dar o poti echipa usor cu niste Kg in plus cand pui doua bidoane, o gentuta, vreo 3 chestii pe ghidon, niste lumini :smile:
 

ericsics

Unicorn Dad
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2003
Messages
232
Merida o aveam şi eu pe listă, da' chiar nu aş vrea să dau peste 3k, mai ales fiind şi prima bicicloanţă. Merg zilele astea s-o văd, împreună cu un coleg mai amator ca mine.
Dap, fă asta. Și, din nou, prețul cerut de om e nerealist, atât costa bicicleta cand a ieșit din oferte. Trage de el, du-te cu argumente.
Vreau să fie şi uşoară, îmi plac "căţărările". Cică are 10.26 kile la S/M, fără pedale. Deci mda, cred că vreo 13 kile la M/L.

PS: vreau discuri şi să fie cât mai wireless.

Nu, probabil are 10.4 kg (asta ca să rotunjesc). In orice caz, nu e ceea ce s-ar numi "ușoară". Sigur nu poți pleca doar cu dashcam (cameră de rezervă, multitool, bidon de apă minim). De wireless e cât de wireless se poate (n-are schimbător față și totul e rutat prin cadru), dar pe partea de discuri e că sunt mecanice și nu hidraulice. Nu e neapărat rău, dar vor avea nevoie de mai multa grijă.

Auzi, dar tu ai probat poziția pe o bicicletă cu drop bars? Că poate-ți trece când încerci, și rezolvăm problema.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,065
Asta voiam să menționez și eu: ciclocros lasă cumva impresia de bicicletă versatilă, dar tot de nișă este, dpmdv. În primul rînd că poziția de cursieră nu e ceva neutru-agresiv cu care te obișnuiești în timp - e ceva super-agresiv care o să-ți omoare spatele și gîtul dacă nu e pentru tine. Plus că dacă porți rucsac de oraș o să te lupți cu el constant să nu-ți alunece stînga-dreapta în mers.

Ca fapt divers, eu am cursieră de 54 la 1,74 și e cam la limita de sus, dar nu poți să te iei după asta că diferă geometria. Trebuie să o probezi pentru că depinde de cum te simți pe ea, cît de lung ai trunchiul față de picioare etc. Pipa și pedalierul sunt finețuri.

Eu personal dacă aș căuta ceva versatil pentru șosea/ coclauri/ confort, m-aș uita după un hardtail și l-aș ajusta din anvelope. Nu cred că avantajul ciclocrosului față de hardtail pe șosea, ca amator, justifică poziția chinuită.
 

hulubei

questionable intruder
Joined
Aug 1, 2004
Messages
3,033
Trebuie sa mentionez ca multa vreme am fost speriat, ca multi altii, poate ca mai toti "de coarnele de cursiera". Mi se parea ca trebuie sa stai chinuit de parca esti sado-maso, ca te vor durea sigur mainile, ca nu poti frana. Parca era unealta diavoliceasca.
Nup, nu e chiar asa. Cel putin eu ma simt foarte comod pe cursiera. Am realizat ca ghidonul este mai comod ca si pozitie decat cel de MTB drept. Pozitia bratelor este mai naturala si suportul bustului e mai usor. Plus nu trebuie sa stai aplecat rau. Poate geometriile antice erau niste unelte de chin dar modelele de vreo 10-15 ani sunt chiar comode. Iar un gravel sigur are o pozitie de anduranta si nu agresiva cat mai aero.
Sa nu te dea in spate acest aspect. Probeaza. Probeaza cat mai multe. Da-ti intalnire si cu cei care au bicle scumpe care sunt in afara bugetului, te prefaci ca o vrei, dar ca mai vrei sa vezi inca una pana te decizi. E putin nesimtire ce iti zic aici, dar nestiind ce vrei, doar proband iti vei da seama pentru prima incercare.

Dar sa nici nu iti imaginezi ca la noi ai drumuri de gravel prea multe. Ori eu in Prahova nu stiu multe drumuri demne de gravel. La noi unde e asfalt, e decent de mers pe cursiera cu putina atentie si anvelope de 25 minim. Unde asfaltul este mega gaurit, iti spun sincer ca nici cu MTB nu ai merge mai bine. Pentru ca este vorba de extrema aceea unde risti sa te pierzi in groapa. Iar unde ai iesit de pe asfalt de cele mai multe ori pietrisul este mare ori daca e mic e recent pus si nu ai deloc stabilitate ori daca e vechi, deja nu prea se mai cunoaste in pamant. Pamantul si el de multe ori mers cu tractoare, carute si alte utilaje, ATV, motorete, etc. cu alte cuvinte, nu tocmai decente nici pentru gravel ci mai degraba MTB.

Gravel la noi imi pare ca este mai mult un vis frumos. Evident, poti incerca, vezi unde esti mai des atras sa mergi si eventual nu poti din cauza limitarilor de la bicla ci urmatoarea achizitie va fi specializata in acel domeniu. Ca idee, desi am cursiera si un full suspension, nu imi e rusine sa fac 80Km pe un traseu pe full suspension doar pentru ca am numai 20-30% offroad si restul sunt drumul dus-intors. Iar acei 20-30% nu sunt circulabili de gravel, deci clar singura optiune in conditiile de genul ramane doar MTB. Ori daca pe alta parte drumul meu este 95% on road si pot evita cumva sau sa merg cu foarte mare grija acei 5% pe cursiera, pai atunci clar nu m-as complica sa car dupa mine greutatea unui gravel cand pot folosi direct o cursiera. Dar repet, asta pentru ca asa sunt la noi drumurile, povestile frumoase de la baietii din tari mai civilizate, eventual cu masini cu volan pe dreaptea sunt din alte filme.
 

ericsics

Unicorn Dad
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2003
Messages
232
Eu personal dacă aș căuta ceva versatil pentru șosea/ coclauri/ confort, m-aș uita după un hardtail și l-aș ajusta din anvelope.

Yep. In functie de buget, chiar un al doilea set de roti. Dar foarte probabil un hardtail cu geometrie de XC si niste roti cu jante de 23-25mm, pe care sa pui niste Schwalbe Hurricane de 2.1, ar trebui sa acopere ce am inteles eu ca-ti trebuie.
 
Top Bottom