Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

  • Thread starter Thread starter L
  • Start date Start date
Dupa cum te-ai convins si personal, pistele alea pe trotuare sunt o gluma proasta. E poveste lunga, daca te intereseaza iti dam link-uri. Spoiler: cineva a bagat banii in buzunar si a facut un rahat. Ideea e ca ori mergi pe carosabil ori iti asumi distractia pe trotuar asa cum e.
 
Daca nu e confidential, cat ai dat pe 29er? Intreb pt ca vreau sa fac comparatia cu un magazin din Iasi, ma bate gandul sa-mi iau bicileta noua si vreau sa vad daca ar merita sa cumpar din Bucuresti.

Faptul ca are vreo 14 kilograme il cam descalifica ca bicicleta serioasa, iar daca vrei 29er doar pentru rotile mari ia o bicicleta de oras de 28 si iesi mai ieftin. Nu e nimic mai rau decat un 29er prost echipat (nu comentez, la banii aia nici nu poti sa il echipezi, e bine ca vine cu roti si cadru).

Am luat azi bare transversale si suporti de bicicleta (Hakr 0341 de otel & Thule ProRide 591) pentru a le transporta pe masina. Inca 1100Ron. Sper sa fie ok si sa nu adun toaclele de pe autostrada.

Cu suportii aia am carat 2 biciclete cu 180 km/h pe autostrada si nu am adunat nimic. Tot cu aia am infipt o bicicleta intr-un pod (nu avea indicator de inaltime redusa) si abia s-a strambat un pic suportul (bicicleta nu a avut nimic), dar nu s-a desprins bicicleta.

Cum e suportul, poate fi ciordit usor sau necesita demontare si bagat in portbagaj de fiecare data?
Bicicleta se pune pe suport doar pentru transport, nu o lasi pe suport in parcare ca e usor de furat; suportul, in schimb, nu tenteaza hotii - eu am lasat masina parcata cu 3 suporti pe ea in diverse locuri si nu am avut nici o problema, nici macar chestiile demontabile (prinderile de roti) nu au disparut.

Suportii se prind in 3 puncte pe bare, 1 singur cu cheie. Se pot fura smulgand bara pe care e prinderea cu cheie, dar nu e treaba de doar 10 secunde.
 
Faptul ca are vreo 14 kilograme il cam descalifica ca bicicleta serioasa, iar daca vrei 29er doar pentru rotile mari ia o bicicleta de oras de 28 si iesi mai ieftin. Nu e nimic mai rau decat un 29er prost echipat (nu comentez, la banii aia nici nu poti sa il echipezi, e bine ca vine cu roti si cadru).

La banii aia eu mi-am facut un hibrid echipat X4, Schwalbe si Avid, cu furca rigida Surly. Combinate cu piese SH sau mai no-name, da' ideea e ca daca vrei se poate. De asta nu inteleg ce fac producătorii, de la an la an bicicletele sunt tot mai scumpe, mai prost echipate si se insista pe idiotenii gen furci cu "cursa" de 63mm in loc sa puna ceva rigid si o echipare mai decenta. Nu e admisibil ca la aproape 2000 de lei sa ai "echipare" Tourney.
 
Wirespot, 29 nu are tourney, are alivio si nu incurca sh combinat cu nou cumparat.
L, o pipa confortabila e 80 de lei si e reglabila.L, vorbeste te rog frumos, eu nu ti am vorbit pe chineza. Auzi ce ma injura cu ftp, cu macro(u) peste oceanic, si alte chestii.
Adrian b1, 29 e mtb cu roti mari, o bicla de 28 e o bicla de touring, deci unghiuri complet diferite.Este o bicla serioasa pentru plimare, nu de concurs iar un mtb normal are tot 14 kg.Daca vrei discutam de mtb de 7,4 kile , sau full suspension de 160 de mm cu comanda pe ambele socuri sincronizat la 12 kg.Preturile sunt ...bune.Daca vrei in schimb ceva usor, poti gasi la mine asa: Scott scale redus de la 10.000 lei la 5.000 lei, cu reba sl si echipare x9, sau 29 de la santa cruz de carbon, echipare full xt, fox cu kashima de top, si alte bunataturi la 10.000 lei de la 18.000 lei.Sau cursiera de titan, sau alte jucarii,just ask>In ceea ce priveste accesorile am peste 100 de modele de sei, 40 de modele de mansoane, si tot asa.Ai de unde sa alegi.
Apropo, m au omorat astia pe facebook, m au tampit, sunt de 2 saptamani pe reteaua aceasta si nu mai rezist psihic.Ce sa fac?
 
Nu trebuie să te superi că nu le faci tu. În link-ul care s-a dat mai sus scria Acera la deraior spate şi-n rest totul bottom level, n-am văzut Alivio.
 
Sorin, stiu cu ce se mananca un 29er si nu comentez configuratia aia, tocmai ca pretul e bun. Ceea ce spun e ca daca mergi pe 29er scarpini buzunarul pana iese de o bicicleta echipata corespunzator, nu cea mai ieftina pe care o poti construi; daca vrei sa te plimbi doar prin parc merge un 26 sau 28, daca mergi la concursuri MTB atunci echipezi 29-le corespunzator: schimbatoare si manete Deore, XT pe spate (pentru ca schimba si in sarcina, ceea ce restul nu prea fac), o furca pe aer usoara (Suntour XCM/XCT e aproape ca o furca fixa, doar infinit mai grea), frana pe discuri si o greutate pe la 10-12 kg. Acel Scott e ca un BMW seria 1 cu motor de 0.8 litri aspirat, ca e economic :D

Btw, de vreo cateva zile tot incerc sa trec pe la tine, dar nu am apucat. O sa ajung o data si o data. Zilele astea (joi si vineri, 2-3 mai) e deschis?
 
Desi absolut fara importanta, vreau sa precizez ca pe mine NU ma interesa bicileta aceea cu roti de 29, ci doar vroaim sa fac comparatia preturi bicileta Bucuresti vs preturi bicicleta Iasi si am ales acel model ca referinta. Daca in Iasi preturile ar fi fost mult mai mari comparativ cu Bucuresti as fi cumparat bicicleta din Bucuresti, atat!

Eu ma dau doar pe sosea si drumuri de tara, cred ca trekking ar trebui sa scrie pe mine, trekking la 750 de lei de la Decathlon si nu avioane pe care nu mi le permit oricum, altminteri mi-as lua o cursiera pt sosea, una de trekking pt drumuri de tara, un MTB pt drumuri de munte, un single speed cu roti cat mai mari pt mers la serviciu - nu stiu de ce dar am impresia ca multifunctional nu prea exista in domeniul bicicletelor.

Pana atunci (un)happy DHS user in care am bagat 450 de lei primavara asta ca s-o aduc intr-o forma cat de cat functionala (are vreo 8 ani bicileta).
 
Un SSP pentru serviciu? Si unde o sa parchezi toata herghelia ? :D

Cu 450 de lei de obicei cumperi un DHS intreg, nu il repari.

PS. Cred ca un cyclocross e cel mai apropiat gen de multifunctionala: pui cauciucuri inguste si iese cursiera, pui mai mari si iese trekking sau chiar light-MTB, are roti mari ... :)
 
Nu le-am pus la socoteala pe cele detinute sau dorite de restul familiei! :) "Noroc" ca am investit "cu cap" in "proiectul" DHS si acum am ramas fara finante, insa mi-a fost mila sa o arunc pur si simplu.
Acum vreau sa-i pun cauciucuri noi ma mai costa si astea 150 lei. Dupa ce termin am s-o fac cadou si imi iau si eu o bicileta calumea.
 
Last edited:
Arata ca vechile Rubena pe care le foloseam, doar pretul e dublu (am luat la 30 si 35 de lei bucata). Acum folosesc Conti Sport Contact si chiar si astea parca sunt mai ieftine (cam 15 Euro) decat alea din Decathlon.

Rubena l-au tinut pe frate-meu (peste 100kg) intre 1500 si 2000km, pe ale mele i le-am dat lui la peste 1000km in stare foarte buna. Cu Sport Contact, care sunt aproape slick, am fost in padure pe noroi (padurea Pantelimon) si a fost extrem de distractiv, dar nu am avut probleme.
 
Rubena antipana 60 de lei sunt de recomandat.
Adrian, un 29 e bun oricum.Nu pune xt spate cu shiftere deore pt ca deore nu indexeaza corespunzator, nici macar slx, iar xt si xtr se folosesc in linia lor.Xt+deore pun firmele care vor sa atraga clienti sa ii fraiereasca, iar ca furca prima furca pe aer pe 29 care merita e recon silver air 29, iar BMW nu e BMW chiar daca e economic?My 2 cents...
Wirespot nu m am suparat doamne fereste....
Radul, 29 is the new multifunctional, in afara de partea de full suspension care costa bine de tot, in rest 29 le face pe toate intre acceptabil(pretul), binisor(uphill), si foarte bine campie si sosea.
Va astept si sambata pana pe la 2-3 dupa amiaza...Adrian esti binevenit iti arat si 2 bijuterii raritati de expedite,,,,facute in max 200 bucati fiecare si sunt parcate la baiatul
 
Pai citesc sambata la 12 ca esti chiar si sambata, desi vineri am fost liber :( Prea tarziu, trec pe marti (probabil luni nu esti).

Am XT fata si spate cu shiftere Deore pe aproape toate bicicletele mele, ale fratelui si altele facute de mine si nu sunt probleme cu indexarea. Am luat in shifter XT doar de curiozitate sa vad daca e vreo diferenta, dar din cate stiu orice schimbator Shimano indexat de 9 viteze merge cu orice deraior. Gurile rele zic ca Brian Lopes foloseste Deore sau SLX cu XTR sau Saint, interschimbabil.

Iar diferenta de pret (peste dublu pentru XT) nu e justificata. Serios acum, ce face un schimbator pentru fata XTR la 80 de euro cand poti folosi un Deore de 20?

Nu, BMW nu e BMW daca e economic. Am mers cu Mercedes clasa C si E, chiar modele mai vechi, si cu clasa A: nu e decat un soi de Spark/Matiz nenorocit, nu are decat sigla de Mercedes. Nu e tot aia. Cu BMW nu am suficienta experienta ca sa pot face comparatia in cunostinta de cauza. Si nu dau bicicleta mea de 26" echipata rezonabil (cadru Cube Attention, transmisie XT, furca Manitou R7 Absolute si frane Magura) pe nici un 29er de 2000 de lei; am mers cu asa ceva si nu se compara.
 
Nu vorbeam de schimbatorul fata, la cel de fata cel mai bine e sa iti iei unul paralelogram cu bratul de tragere de jos, nu de sus, ca are forta sa schimbe bine si deore e bun, cel de spate e prost indexat de shifter care nu e din categoria lui adica ai xt, e perfect s aii pui drive train xt pentru ca SHimano a bagat treaba asta schimband niste pozitii pe la dinti si in alte locuri pt a te face sa dai banii pe ceva mai scump, iar Brian Lopes nu prea schimba viteze si le strica pe banda rulanta la 4x chiar se dau pe saint sau hone sau zee, dami un rider de cross country aia merg pe xtr sau pe xt la antrenamente.Bicla ta beneficiaza din greu de suspensie si de frane, dar 29 ca si pozitie e net superior precum si la modul de rollover obstacles.Se vede ca ai fost din greu client tributar Mircea....nici nu prea aveai ce sa cumperi inainte.Bine ca ai pus un Manitou ca ala mai inchide unghiul de fata la attentionul ala panarama de plimbare.Sunt adeptul cadrelor mai inchise pe fata.
 
Nu stiu cine e Mircea, bicicletele mi le-am facut singur (ultimele 3) si piesele le-am comandat de capul meu de pe bike-components.de si bike24.com. Am pe lista sa fac un 29er, dar tot acelasi gen de echipare pun pe el - doar la frane probabil o sa incerc Magura MTS.

Toate shifterele Shimano de 9 viteze trag acelasi cablu in aceiasi pasi, altfel nu af fi compatibile deraioarele cu cusca scurta, medie sau lunga cu aceleasi shiftere. Nu stiu daca pot sa fac rost de un raspuns oficial de la Shimano pentru asta, o sa incerc, dar probabil nici asa ceva nu te-ar convinge :D

Schimbatorul fata Deore are o singura problema pe care la XT nu o am: rugineste. Mi se pare complet inacceptabil ca un deraior sa rugineasca dupa ce il speli daca nu e suficient de cald afara sa se usuce repede sau daca lasi bicicleta in ploaie. In rest nu e nici o diferenta in modul in care schimba si am tras de ambele destul timp.

Pentru mine testul cel mai dur pentru deraioare e sa schimbe frate-meu in forta pe urcare, are peste 100kg si asta inseamna un stres enorm in componente: are Deore pe fata, XT pe spate si shiftere Deore, merg impecabil si nu a rupt nimic (fata de o gramada de cauciucuri si camere explodate si jante si spite rupte).
 
Uite am vreo 4-5 bicle full xt, iti dau sa incerci!Ca sa nu mai zic ca xt schimba mai multe viteze decat deore, ca este pe rulmenti, sau ca unul schimba la release altul la apasare.Dar de mult timp eu sunt pe rotative sram, si nu mai mi am batut capul cu asta!
deore http://cycle.shimano-eu.com/publish...product.-code-SL-M591.-type-.sl_mountain.html
xt http://cycle.shimano-eu.com/publish...product.-code-SL-M780.-type-.sl_mountain.html
xtr are si 2 way release in plus si beneficiaza de ajutorul al caseta si lant.
 
Nu stiu ce sa mai testez, am XT pe o bicicleta ("Am luat in shifter XT doar de curiozitate sa vad daca e vreo diferenta", scrie mai sus) si Deore pe shifter cu XT pe deraioare pe altele, am testat deja si merg bine ambele. Casetele sunt CS-HG61 pe una si CS-M770 cu CN-HG93 (full XT) pe una, iarasi nu am observat diferente intre ele. Poate sunt eu chior, dar pana acum la schimbatoare nu am gasit beneficiul XT fata de Deore. (ba da, afisajul e mai precis si schimba o viteza in plus)

2 way release e si la XT, nu doar la XTR, si nici nu il pot folosi - mi se pare inutil. Si marea diferenta intre schimbat vitezele e ca Deore schimba doar 3, XT schimba 4 odata. Daca ajungi sa schimbi 4 viteze odata inseamna ca smulgi si ultima milisecunda din cursa, asta e mult peste nivelul meu. Dar costa de rupe.

Rotativele SRAM sunt foarte mult laudate, dar nu am avut ocazia sa testez. Daca ai asa ceva in magazin o sa ma uit cand trec, ma cam atrage ideea pentru bicicleta de vreau sa o cumpar, omul e deja obisnuit cu rotative (Shimano din alea prapadite de 3x7). Vedem la fata locului. Ai cumva set de rotative 2x9 sau 2x10? Ceva gen 26-38 sau 26-39 pe doua foi?

PS. Stii ceva de Triton, rusii care fabrica tot soiul de cadre din Ti?
PPS. Cassette compatibility: 10 speed Dynasys. Derailler compatibility: no mentioned. Oare pentru ca nu sunt limitari de compatibilitate?
 
Chestia cu FD Deore ruginit mi se pare îngrozitoare. Era cumva zgariat sau lovit? Ce naiba, am un X3 care a stat in aer liber iarna asta si n-a ruginit.
 
Nu era zgariat sau lovit, a ruginit pe interior zona cu mecanismul de culisare si s-a intepenit. Nu am avut chef sa il demontez sa il ung pentru ca rugina aia nu se mai duce si o sa faca la fel din nou, asa ca l-am schimbat cu un XT. IMG_4483-mic.jpgIMG_4482-mic.jpg
 
Back
Top