Articole interesante din presă sau de pe bloguri

Masina e doar un obiect, comparatia este eronata. O sa realizezi asta pe masura ce te vei maturiza si vei avea poate si tu o prietena/nevasta.
 
Înduri... ce? Aia sunt curios, care e marea problemă că ţi-a ridicat cineva ştergătoarele? Afectează maşina? Garanţia? Ego-ul? Ce?

DA, la mine afecteaza masina.
Capota la masina mea acopera partea de jos a stergatoarelor si nu se pot ridica in sus.
De vreo doua ori a trebuit sa inlocuiesc stergatoarele ca mi le-au indoit, cat despre capota are tot timpul zgariata muchia din dreptul unde se ridica stergatoarele.

Dar am renuntat de mult sa imi mai fac nervi cu asa ceva. Deja nici zgarieturile facute de chei sau de barele de protectie ale altor masini nu ma mai sensibilizeaza. O data la un an sau doi imi deschid un dosar de casco pentru toate zgarieturile si aia e. Probabil ca daca n-as avea casco m-ar lua nebunia, ca la ce scoruri lucreaza aia in service...vindeam masina ca sa platesc reparatiile.
 
Primul pas spre civilizație ar fi ca oricine începe să își cumpere mașină/mașini (pentru prietenă, nevastă, amantă, țiitoare, concubină și rudele ei) să se asigure în primul rând că are unde să o parcheze. Nu am văzut pe nimeni să își cumpere frigider și să îl țină pe scara blocului (încă) și să ceară primăriei să îi facă cămară gratis dar am văzut parcare cu plată ocupată 25% și mașini parcate aiurea care blocau accesul pe aleea de instrare în parcare.

Parcarea pe drumul public nu e un drept, e doar îngăduită din prostia și populismul politicienilor care fac legile acestei țări. În schimb fudulia de a avea 2-3-4 mașini de xx.xxx EUR zgâriate pentru că nu e loc de parcare și sunt puse cum se nimerește e extrem de răspândită.
 
Apropo de ce zice AdrianB1, eu sunt "fan" al alora de au masini de peste 20-30 mii de euro si locuiesc in garsoniere sau apartamente de 2 camere in Rahova. Eventual cu parintii. Sau cumnatu. Fudulia'i la putere. Pam Pam. :biggrin:
 
Până la urmă îţi pot pipăi şi nevasta că doar nu e viol, nu?
Word, asta mi-a mers la suflet :biggrin:

Masina e doar un obiect, comparatia este eronata. O sa realizezi asta pe masura ce te vei maturiza si vei avea poate si tu o prietena/nevasta.
Nu stiu de unde ai tu masina, daca iti este data de firma iti inteleg pozitia. Dar daca ai dat tu bani pe ea, mi se pare ca ai o opinie cel putin tembela asupra subiectului. Banul tau, munca ta, pisatul vecinului pe masina ta. Si nu-ti pasa, ca deh.
Btw, exista multi imaturi d-astia care au prietena/nevasta si isi iubesc masinile ca pe o fiinta. Se numesc pasionati auto, sunt o specie aparte, dar muncesc ca toata lumea, se comporta ca toata lumea, sunt politicosi si simpatici, pana te legi de masina lor cu cheia sau alte chestii. Atunci devin foarte artagosi :biggrin:

AdiB1, este prin lege garantat dreptul la 1 loc de parcare per apartament. Eu unul as plati sa pot sa imi tin masina personala intr-o parcare de genul celei de la Bucur Obor din pasaj, la fel si prietena. Din pacate, nu sunt prea multe facute in genul acela, desi ar fi necesare. La fel si drumuri mai largi si mai multe, asfalt bun.... etc.

Si parcarile in genul celei din pasajul de la Obor sux, se fura o gramada de chestii din masini si chiar si masini cu totul, prinde orbul scoate-i ochii. Pana in momentul in care vor fi mai multe si pazite cu simt de raspundere o sa mai curga multa apa pe Dunare :frown:

Btw, lai. Explica si mie, Rahova e o zona prea naspa si costa apartamentele cu 2 camere 10.000 EUR sau cum? Exista cumva vreun procent prevazut pe undeva din valoarea locuintei care sa reprezinte pretul maxim al masinii si nu stiam eu? Caz in care ar trebui sa-mi caut un Jaguar la cat a crescut pretul la apartamentele din zona mea :goofy:

P.S.: unii nu-si iau carute clasa mica nu ca nu au cu ce ci pentru ca nu suporta masina in sine, la fel cum nu suporta nici polul opus, aka SUV-uri si alte camioane de genul :biggrin:
 
Dar daca ai dat tu bani pe ea, mi se pare ca ai o opinie cel putin tembela asupra subiectului. Banul tau, munca ta, pisatul vecinului pe masina ta. Si nu-ti pasa, ca deh.
Btw, exista multi imaturi d-astia care au prietena/nevasta si isi iubesc masinile ca pe o fiinta.

AdiB1, este prin lege garantat dreptul la 1 loc de parcare per apartament.
Masina pana la urma e un amestec de fier si plastic care sta sub cerul liber si ploua sau fac pasarile pe ea, e o bicicleta extrem de scumpa si nimic mai mult. Rugineste, se zgarie, se buseste, se strica si se repara sau se arunca, e facuta sa fie folosita nu cocolosita.

Ce lege iti garanteaza tie un loc de parcare per apartament si unde ti-l garanteaza, in fata usii cumva? Prin lege se pot inventa multe chestii, dar locuri de parcare acolo unde nu exista e cam greu.
 
Legea mai garantează şi egalitate şi totuşi unii sunt mai egali decât aţii.
 
Punctul lui AdrianB1 mi se pare corect, dar achiziţionarea unei maşini înseamnă şi un bump dat consumului, impozite şi tva la stat, o sursă bună de consum pentru accizele din carburanţi, locuri de muncă pentru cei din industria automotive şi toţi cei implicaţi în supply chain-ul acestora.
Deci dacă ne-am fi oprit cu achiziţia maşinilor la locurile de parcare disponibile nu ar fi fost un lucru bun.
Pe de altă parte vorbim de ştergătoare săltate peste tot: pe drumuri publice, în parcările noi în spic, în faţa sau în spatele blocului, practic peste tot unde un cercopitec a considerat de cuviinţă că tac-su sau mă-sa i-a lăsat prin testament şi un petec din domeniul public.
Spell it with me do-me-niul pu-blic.
 
dar achiziţionarea unei maşini înseamnă şi un bump dat consumului, impozite şi tva la stat, locuri de muncă şi toţi cei implicaţi în supply chain-ul acestora.

Și mersul la femei înseamnă un bump dat consumului, banii ăia se duc în produse care înseamnă TVA și un supply chain. Și am face bine să ne apucăm de altceva decât de o industrie fără perspective și foarte poluatoare - cât timp o să mai fie petrol și cât timp o să își mai permită toată lumea să se plimbe cu mașina proprie în medie ocolul planetei la fiecare 3-4 ani? Nu e vorba de mașini electrice & stuff, e vorba de un mod de viață nesustenabil pe termen lung, mașinile sunt cea mai simplă metodă de a urâți un oraș, de a-l aglomera, a-l polua, de a face ghetouri din cartiere mai modeste și cartiere modeste din unele în care pe vremuri erau o plăcere să trăiești (ex. Drumul Taberei), o metodă tembelă de a pierde timpul (1 oră din Pipera la Unirii cu mașina când pe jos + metrou se fac 20 min, pe jos fiind cele 5 min până la stație) și de a etala egouri mari derivate din dorința de parvenire, pitzipongeală sau pur și simplu puțe mici.

PS. E o caracterizare fără o țintă anume în afara românilor verzi, a americanilor puturoși și în general a oricărui crede că mașina e un drept divin acordat lui personal.
 
Dar metroul nu ajunge peste tot si transportul in comun romanesc in general este aproape insuportabil.

Suportabil e ceva extrem de subiectiv, pentru prețul plătit e foarte bun (în Paris metroul e 1.6 EUR și tot e înghesuială la orele de vârf, cam ca la noi), iar exemplul cu Pipera-Unirii e real, multiplicat cu câteva sute de oameni pe zi, fiecare singur în câte o mașină. Știu că metroul nu ajunge peste tot, știu că pensionarii în loc să stea acasă se plimbă în vizite că tot au subvenții, e o scuză în anumite cazuri dar nu generalizată.
 
Nici metroul moscovit nu ajunge peste tot, şi are 12 linii şi 177 de staţii! Un pic de efort tot trebuie să faci, nu există transport în comun care să aibă acelaşi confort ca maşina personală - să te ia de la uşa blocului şi să nu te înghesuie nimeni.
 
Dexterităţile de sărit peste rînd, de făcut rost pe sub mînă, de scurtături şmecheroase căpătate în anii comunismului ne fac să ne credem mai apţi pentru sistemul „la grămadă”.

..Un fior a străbătut capitala.

Excelent articol, nu credeam ca se mai face si genul asta de presa. Sunt absolut impresionat.
 
Back
Top