Mi se pare că BMW e online, are un modem LTE și SIM și abonament de date cu roaming și APN dedicat. Oarecum mi se pare normal ca dacă vrei să ai mașina conectată la net atunci să fie treaba ta să plătești abonamentul ăla după ce ai cumpărat mașina, mai ales când nu e vorba doar de conectivitatea navigației la net ci și la alte servicii adiționale incluse în pachetul de conectivitate, gen monitorizarea senzorilor de impact și declanșarea automată a unui apel de asistență în anumite condiții.
Ceva oarecum similar e în cazul Kindle-urilor cu modul de conectivitate 3G și roaming global. Conectivitatea aia trebuie plătită cumva - fie prin modelul mai ieftin care îți afișează reclame și își recuperează costurile treptat, fie plătind mai mult la început ca să acoperi conectivitatea pe câțiva ani. Amazon și-a făcut un calcul cam câți ani folosesc oamenii în medie un Kindle, cât trafic au nevoie, cât le iese profit din a avea mereu accesibil Kindle Store pe device vs. cât îi costă, și au făcut un flat rate pricing pentru toată lumea. Unii o să folosească mai puțin sau deloc, alții o să țină Kindle ăla 10 ani. Compania nu se uită la profit/pierdere la fiecare consumator (cum face un operator GSM prin abonamentele lui) ci pe ansamblu și de-aia merge flat rate.
Dar alții au practici mai sucky. Mazda are la modelul cu navigație un soft cu hărți de la navigon sau cum le zice, da' deal-ul ălora cu Mazda e că primești actualizări la hărți 3 ani de când cumperi mașina. Dup-aia e vreo 600€ actualizarea. AIA mi se pare rip-off, când alte softuri de navigație care folosesc aceeași sursă de hărți îți permit să cumperi un pachet de actualizări valabil câțiva ani pentru 30-50€. Deci wtf, dacă după ce am cumpărat mașina vreau să-mi iau actualizări de la acel third party, de ce nu pot să beneficiez de prețul de catalog al acelui third party ci trebuie să mai fie Mazda băgată-n schemă cu propriile înțelegeri de preț pentru actualizări? Și asta pe lângă că Mazda are propriul abonament în care îți conectezi mașina la net făcând hotspot pe telefon, doar ca să afișeze pe hartă actualizări de ambuteiaje transmise online. What?? Păi nu mai bine folosesc Waze atunci?
[edit] Corecție.
mazda.welcome.naviextras.com
În profilul aferent Mazda de pe naviextras, Map of Europe e 183,50€ pentru abonament pe 3 ani, sau 113,25€ ca one-time update, fără TVA.
În celălalt profil pentru GPS-ul Evolio din 2013, Map of Europe e 99,95€ pentru abonament pe 3 ani, sau 74,95€ ca one-time update, fără TVA.
Why?