Articole interesante din presă sau de pe bloguri

Având în vedere că majoritatea stick-urilor nu mai au LED de stare, e greu de spus. Dacă folosești 100% doar Explorer ca să umbli cu stick-ul, da, e adevărat că poți să-l scoți. Dacă deschizi fișiere în diverse aplicații... tot e la noroc.
 
Se deosebește prin profilul pe care-l capătă în Windows, crecă în funcție de controller. Dacă e văzut ca disc, poate e setat cu high performance (adică cache activ), caz în care trebuie să folosești safe removal. Dacă e fără cache (optimize for fast removal), nu mai trebuie. TBH nu mi-e clar de ce ți-ai mai bate capul cu cache-ul Windows oricum, indiferent de disc, că doar nu te deranjează că ai pe ecran fereastra de copiere încă niște secunde până termină efectiv. Dar mno, e și asta o rămășiță din vremurile când impresia de viteză conta mai mult pentru useri, chiar dacă flash-urile erau puturoase și mai râșnițau date o vreme.
 
Da, stick-urile si HDD-urile sunt diferentiate de sistemul de operare. La o prima vedere, la stick pot da right-click - remove, la HDD nu - in Windows Explorer adica. Sunt sigur ca mai sunt si alte diferente. :smile:
 
Eu imi aduc aminte de Win98, unde exista "CacheWriteDelay". Setat la 10 secunde, garanteaza ca la 10 secunde dupa terminarea operatiei, tot cache-ul a fost salvat pe disc.
 
Îmi amintiți de o profă foarte mișto din liceu, cu o pasiune pentru subiectul ei, istoria, și mai ales istoria românilor. Citea și se documenta exhaustiv din mai multe surse, era o enciclopedie de evenimente și conexiuni, și o virulentă denigratoare a manualelor comuniste ce prezentau o istorie falsificată politic. O singură dată și-a permis să divagheze de la planul rigid de lecție, și să ne povestească o oră întreagă mult, mult dincolo de nivelul programei școlare, într-un fel care ne-a captivat atenția, despre ultimele zile ale lui Mihai Viteazu (Mihai Bravu pentru sudiști), cu lux de amănunte despre uneltiri, strategii militare, crima cu premeditare, ascunderea dovezilor, soarta trădătorilor, etc. Nu se auzea nici musca în clasă, mai ales că am făcut liceul la nici 2km de statuia lui Mihai Viteazu de lângă Sala Unirii, și de-atunci parcă am privit cu alți ochi pietrele cetății vechi de sute și mii de ani printre care îmi făceam zilnic drumul spre liceu.

Na cam așa și voi cu amintiri din negurile istoriei, mai puțin partea în care am dobândi vreun respect reînnoit pentru acele vechituri. :biggrin: :biggrin:
 
Pai hai sa vedem o chestie: DPMDV (al utilizatorului), singura diferenta intre left si right este ca pe left nu pot rula 3 (trei) aplicatii, cu care oricum nu lucrez ci ma joc:
- WPinternals (2.7MB cu totul) - cu care as putea sa bibilesc unele chestii in mobil (Windows Phone);
- Spektrum (6.29MB plus un milion de tone de biblioteci Java) - o aplicatie absolut rudimentara si care nu face deloc ce ar trebui sa faca - analizor spectral de banda larga pentru RTL-SDR cu posibilitatea de a lucra in mod relativ. Inutilizabila deci pana va apare o versiune noua, ceea ce ma indoiesc profund.
- Universal Radio Hacker (care si ea vine la pachet cu un milion de tone de biblioteci din care probabil foloseste 0.0001%), cu care inca nu fac nimic, dar m-a excitat acum cateva zile Marius '95. :biggrin:

In rest ABSOLUT toate aplicatiile folosite (marea majoritate aduse "la zi") functioneaza ireprosabil in XP si... meh in Win7.

In aceste conditii ma ........ cu bolta peste "progresul" pe care il aduce un "nou" sistem de operare. Zic "nou" pentru ca am inteles ca si asta e istorie / abandonware (Win7).

Deci nu te supara dar prefer vrabia din mana. Cioara de pe gard e de fapt un stol alcatuit dintr-un numar enorm de elefanti obezi autisti si urat mirositori. :biggrin:

LE: Left e instalat acum n-spe ani, fara nicio reinstalare "pe curat". Right e instalat acum cateva zile, fara alte softuri pe el decat alea trei de mai sus.
 

Attachments

  • WinXP-Pro-SP3.gif
    WinXP-Pro-SP3.gif
    9 KB · Views: 14
  • Win7-Pro-SP1.gif
    Win7-Pro-SP1.gif
    9.9 KB · Views: 14
Last edited:
MD-DOS incapea pe o discheta de 1.44 MB, parca. Far left. Iar Windows 10 e cat Win 7 ca spatiu pe disc si culmea, e versiune curenta si nu abandonware. Optiuni, optiuni ...

In articolul de la care a plecat toata discutia spune ca nu se mai deosebeste un stick USB de un HDD pe USB, toate vor functiona acum in modul quick remove, fara cache sistem la scriere.
 
Last edited:
Mai interesant ar fi fost să spună dacă și cardurile de memorie au același comportament sau nu. Că stickurile au devenit neinteresante comparativ cu un microSD care e bun și în cititorul din PC dar și în telefon, tabletă, cameră foto, gps și computerul de bord auto.
 
Sincer eu am doar două probleme cu SO noi:
- backwards compatibility de cacao - mai degrabă totuși păstrezi un sistem mai vechi să folosești un SO vechi pentru că hardware nou are probleme de drivere șamd;
- telemetria.

Altfel sunt super comode și faine, am avut o sesiune de teste pe un A64 acum de curând și mi-am făcut 1001 draci cu drivere și alte prostii de a trebuit să sap prin arhivele mele. Că au cam dispărut și de pe internet (ATi Catalyst este aproape imposibil de găsit).


Edit: related somehow :biggrin:

floppy disk diet.jpg
 
Last edited:
Mai interesant ar fi fost să spună dacă și cardurile de memorie au același comportament sau nu. Că stickurile au devenit neinteresante comparativ cu un microSD care e bun și în cititorul din PC dar și în telefon, tabletă, cameră foto, gps și computerul de bord auto.
Orice storage pe USB, indiferent de implementarea fizica: flash, spinning, clunking.
 
Despre catastrofa care este Boeing 737 Max.

TL;DR: avionul are o siluetă care este instabilă, o tehnică de proiectare foarte populară în designul avioanelor de vânătoare pentru că le conferă manevrabilitate superioară. Au pus chestia asta în designul unui avion comercial. Apoi au scris un software care să-l mențină stabil. Un software prost. Oameni au murit. Nu este ca și cum poți reproiecta un avion care este deja introdus în serviciu.
 
Din păcate, rezumatul tău nu e corect. Modul de proiectare al 737 MAX nu are legătură cu instabilitatea avioanelor militare (aripă delta, viteze supersonice etc). Familia de avioane 737 a fost marketată de Boeing ca un model de avion care nu are nevoie de recertificarea piloților pentru noile variante ale aeronavei. Astfel că un pilot certificat în 1960 și ceva să zboare pe 737 ar putea pilota si un 737 MAX făcut în 2012. Chestia asta e atractivă pentru companiile aeriene, pentru că scade costurile.

737 MAX e o variantă de 737 cu capacitatea mărită, deci are nevoie de motoare mai puternice, adică mai mari. Care nu au mai avut loc sub aripă și, cum trenul de aterizare nu a putut fi înâlțat, au fost montate mai sus, în fața aripii. Asta a modificat centrele de masă și de forță, avionul având tendința de a se ridica de bot la accelerație. În anumite condiții asta poate duce la stall, așa că au implementat MCAS care corectează această tendință, coborând nasul avionului. Aparent au mai fost niște incidente cu același tip de avion în USA, dar au avut noroc că unul dintre membrii echipajului a știut ce să facă și au putut dezactiva sistemul în timp util.

Fuck-up-ul e că, pentru a respecta promisiunea de a nu recertifica piloții, nu s-au făcut suficiente instruiri pentru a explica modul de funcționare al MCAS și piloții nu știau cum să identifice funcționarea incorectă a sistemului și să-l dezactiveze în timp util. Boeing vinde și un pachet opțional care adaugă o lampă de avetizare ce indică faptul că senzorii pentru unghiul de atac oferă informații contradictorii, dar acest pachet nu era instalat pe cele două avioane care s-au prăbușit.

Nu software-ul e de vină, nici măcar avionul, ci managerii și reducerile de cost.
 
Ba fix software-ul este de vină, tu citești pe diagonală? Da, evident vina este a managerilor etc, dar una peste alta vina este a avionului și a software-ului.

Silueta instabilă este rezultatul mutării poziției motoarelor, asta nu înseamnă că la finalul zilei nu este o siluetă instabilă aerodinamic. De asemenea, nu toate avioanele militare sunt instabile din cauza aripii delta - majoritatea nici nu au delta wings. Vezi F16, F22.
 
Back
Top