Ce-i aşa greu de priceput?
În USA (ţară mare) tu eşti din Florida, eu te dau în judecată în Montana că aşa vrea cucu' meu. Te dau în judecată pentru 5000 USD. Pe tine te costă 5000 USD numai un drum dus-întors plus stat o săptămână pe-acolo, ca să nu mai vorbim de avocaţi and shit. Aşa că le trimiţi un e-mail, pici la înţelegere cu ei pentru 2K USD, înjuri şi-ţi vezi de viaţă.
În România e o altă chestie varză în legislaţie. Să zicem că ai un produs cumpărat de la Emag sau PC Garage or something. Cu o săptămână înainte de ieşirea din garanţie, îl duci în service că e defect. Ăia văd că l-ai scăpat pe jos sau ai trecut cu maşina peste el or something. Clar nu e motiv de garanţie. Tu mergi la ANPC şi faci reclamaţie. Acuma, ANPC nu are competenţa de a verifica tehnic dacă e vina ta sau a produsului, aşa că pasează expertiza tehnică unei terţe companii cu are contract. Expertiza asta costă destul de mult (nu ştiu preţuri exacte, depinde de produs, dar vorbim aici de 500-800 RON pentru o pereche de căşti, de exemplu). Faza aiurea e că, indiferent a cui e vina, fapt determinat de expertiza tehnică, aceasta e plătită de vânzător, urmând ca acesta să-şi recupereze banii în instanţă de la client, dacă doreşte.
Pe scurt, dacă un Vasile vine cu o pereche de căşti rupte în două în garanţie şi face reclamaţie la ANPC că nu vrei să i le schimbi, you better do it că e mai ieftin. E vorba de acelaşi sistem de bully tactics, dragule.