Alegere combustibil diesel pt Citroen C3 1.4HDI Generatia 2002

Foxter

Membru Senior
Ma tot gandesc de ceva vreme la ce tip de combusitibil sa folosesc pt masina de mai sus.

Pana sa ajunga pe mana mea, masina (e luata in 2005 dar e modelul de inainte de faceliftul din 2005) a folosit Petrom Motorina Standard. Am continuat trendul pana recent cand profitand de preturile reduse si de un rezervor aprope gol and folosit Rompetrol EfixS 55, un combustibil (conform spuselor lor) mai bun.

Cand m-am dus la ei mai aveam 2 liniute la indicator dar ma asteptam dintr-un moment in altul sa treaca la o liniuta (din 6 maximum).

Cand mi-a umplut rezervorul, nenea de la Rompetrol zicea ca ii sunt indicati de catre pompa vreo 6 litri ramasi in rezervor.

I-am zis sa faca plinul si cand m-a intrebat daca sa umple si rezerva i-am zis da.

M-am intors acasa de la benzinarie (e cam la 5 km de casa mea) cu nivelul indicat de 6 liniute (maximum).

Am lasat masina parcata cam vreo luna si miercurea asta am iesit cu ea la ITP ca ii expirase.

M-am uitat la indicatorul de benzina dupa ce am mers vreo 2 Km si deja imi afisa 5/6.

Mi se pare cam ciudat mai ales ca sotia mea are un stil de condus prudent si economicos si aerul conditionat nu cred sa aiba o asa influienta mare asupra consumului.

Sa mai folosesc EfixS 55 sau cand rezervorul e aprope gol sa trec inapoi la Motorina Standard?

Voi ce ziceti?
 
Ce vrei tu să zici mai sus e că ți-a consumat mașina de 6-7 ori mai rapid motorină "bună" decât de-aia normală (ceea ce e imposibil). Apoi că îi indică lu' nenea de la pompă cât combustibil ai tu în rezervor (imposibil - singurul mod în care afli e dacă dai rezervorul jos; faptul că au încăput 40 de litri și rezervorul tău e teoretic de 46 nu e neapărat o măsură). Vezi că motorina se mai și dilată, dacă lași mașina în soare cu rezervorul până în gât de plin poate să dea pe-afară (sunt niște supape de presiune pe undeva).

Diferențele între combustibili sunt în general marketing. Puține mașini chiar au nevoie de combustibil "anormal" (cifră octanică mai mare) și ține de faptul că sunt motoare care lucrează mai "la limită". La motorină n-o să vezi nici măcar așa ceva, diferența e dată de "aditivi", nescriind nicăieri prea clar ce sunt și ce fac.
 
Multumesc de raspuns.

Urmeaza sa fac un drum de vreo 700 de Km, sa vad cum e cu consumul, cand am facut vreo 600 de Km cu Motorina Standard manca cam 4,5l la suta de km.
 
La motorina diferentele intre benzinarii e de procent de apa (da, se pune apa in unele), iar intre branduri de aditivi si putere calorica, dar dupa cum spunea miahi nu ai de unde sa afli nici un fel de detalii.
 
Eu o să-l contrazic pe miahi pentru că din experiența proprie (aproximativ 6 mașini conduse >10000km fiecare și două dintre ele >20000km) am observat următoarele:
- în România contează mai mult pompa (benzinăria) de unde iei decât firma;
- combustibilii de la Rompetrol > Lukoil/Mol > OMV > Petrom;
- combustibilii mai scumpi (aditivați) sunt de multe ori mai buni decât cei fără aditivi, dar în sensul că nu se aprinde check engine light după 100-200km (pățit deja și la mașini închiriate, deci wtf);
- combustibilii mai scumpi tind să ofere motorului o ardere mai bună => nu putere mai multă, ci putere cât ar trebui să fie acolo. Petrom/OMV/Lukoil/Mol neaditivate VS Rompetrol aditivată - s-a simțit. De asemenea, dacă dați vreodată prin UK nu puneți de la BP chestii ieftine pentru că-s oribile (problemele gen check engine light). Shell ieftină este bună. Shell aditivată este excelentă.

Cele de mai sus le-am observat preponderent la motorină, în CLS am pus benzină ieftină de la petarde de benzinării și mașina mergea la fel de bine mereu :biggrin: Deci probabil dacă ai motor de 1l și 50CP problema nu este combustibilul.
 
M-am intors din vacanta si am rezultatatele testelor de consum pt EfixS 55.

1-Pt folosire cu viteza maxima 80 Km/h majoritar extraurban consumul a fost de 3,8/100 Km in medie (acelasi consum ca cel specificat in manualul masinii pt consum extraurban). Viteza medie a fost cam 75 Km/h.

2-Pt folosire cu viteza maxima 100 Km/h majoritar extraurban consumul a fost de 4,8/100 Km Viteza a variat, s-au folosit viteza maxima permisa pt fiecare zona.

Pt 1 traseul a fost Bacau-Durau si plimbari in jurul Duraului

Pt 2 traseul a fost Draguseni - Bucuresti.

Personal ca pasager mi s-a parut ca masina se misca bine dar nu prea am observat imbunatatiri la demaraj. Sotia (soferul in cazul de fata) mi-a zis ca a observat o mica diferenta in bine la cresterea vitezei dar nimic care sa o dea pe spate.
 
E ca la vinuri și sisteme audio, până nu faci un blind test nu e nimic concludent.
 
Eu am pus in a mea de toate de la toti. Inclusiv surse dubioase. Alea sunt de evitat! In rest, am mai observat ca motorina premium se duce mai repede la mine dar nu se simte deloc la putere. Logica ar fi ca motorina/litru este mai putina datorita aditivilor si agentilor de spalare. Cam de acolo se trage diferenta.
Pe alta parte am mai auzit povesti ca cisterna care pune la Rompetrol in rezervor, se opreste si la Petrom.
Am mai auzit si povesti ca motorina de la OMV pleaca de la Brazi catre Viena si apoi se intoarce mai buna. Eu de fapt cred ca doar folosesc rafinaria de la Brazi ca e mai ieftin cu Garda de Mediu.
 
Asa e hulubei daca ai un litru de benzina/motorina pura are o capacitate calorica X. Daca din litrul asta inlocuiesti sa zicem 5% cu aditivi, care nu au aceeasi putere calorica, de fapt ai o pierdere.
Dar aditivii au si ei rolul lor, si ma indoiesc ca gasesti undeva combustibil pur fara nici un fel de aditiv. Un exemplu concret ar fi alcoolul izopropilic care se gaseste in toata benzina pentru ca ajuta la absorbtia apei, atat in sistemul de distributie al benzinariilor cat si in sistemul de alimentare al motorului.
 
Benzina si motorina sunt combinatii de hidrocarburi cu putere calorica diferita in functie de mix, iar mixul depinde de petrolul initial si de rafinare. Asta face ca puterea calorica sa fie suficient de diferita incat 2-3-5% aditivi sa nu faca o diferenta semnificativa, in schimb sa faca o diferenta uriasa la comportamentul motorului (si uzura) in timp; am curatat motoare de depuneri si am vazut motoare mai curate dupa mai multi kilometri.
 
... sau au fost conduse pedal to the metal.
Sa lasam comentariile privitoare la puterea calorica vs. 5% aditivi.

Incertitudinea de masurare in chestii medicale e de 5-20%, vrei sa zici poti determina puterea calorica suficient de precis cat sa demonstrezi (i)relevanta a 5% aditivi? HA! :smile:)
 
Last edited:
Back
Top