Io zic doar de tehnologia nouă de la farurile Audi și Mercedes, care poate face selectiv fluxuri de lumină și umbră folosind un laser pe o matrice de fosfor, după cum îi dictează computerul să ilumineze drumul. Computerul poate detecta cu camera frontală dacă e o mașină în față sau pe contrasens, să o țină în umbră, iluminând doar restul drumului. În esență, nu mai ai fază scurtă sau lungă, ai o singură fază de intensitate mare dar care iluminează drumul selectiv.
Mna, aplică asemenea faruri în România, unde ai din greu mașini cu stopuri arse și faruri arse, căruțe neiluminate, etc. O să faci accidente fără număr fiindcă farurile tale l-au orbit pe idiotul de pe contrasens, fiindcă computerul n-a putut recunoaște că e o mașină fiindcă el era un șmecher de Craiova cu leduri albastre anemice în loc de DRL și cu farurile oprite, ca să fie cool și misterios.
Apoi du cerințele mai departe spre necesarul de infrastructură pentru mașină autonomă: marcaje vizibile peste tot (de unde altfel să știe că e pe bandă sau nu? n-are concept de stat "în șir"), indicatoare de viteză curate și nu în copaci sau lipsă, semafoare cu becuri funcționale și culori clare (știu câteva în București de ani de zile care au niște culori de mai bine te iei după poziția becului aprins)... Mașina autonomă nu e self-sufficient.
Dar revenind. Toată harta aia a poluării aerului are date de la Autoritatea Națională de paștelemăsii. Am încredere zero în competența și independența unei asemenea instituții, fiind inclusiv documentat faptul că, în București, la instrucțiunile Primarului General încă de pe vremea lui Oprescu (dacă nu și mai devreme, dar atunci l-au prins), această autoritate nu raporta depășiri la nimic, nici măcar la temperaturi. Aveam veri caniculare de 40+ cu temperaturi oficiale de maxim 37 grade, ca să nu fie firmele obligate să dea liber, apă și aer condiționat la angajați. Stațiile de monitorizare sunt varză și n-au buget să întrețină nimic la ele. Și tu în asemenea "date" vrei să te bazezi pentru o decizie informată?
Mna, aplică asemenea faruri în România, unde ai din greu mașini cu stopuri arse și faruri arse, căruțe neiluminate, etc. O să faci accidente fără număr fiindcă farurile tale l-au orbit pe idiotul de pe contrasens, fiindcă computerul n-a putut recunoaște că e o mașină fiindcă el era un șmecher de Craiova cu leduri albastre anemice în loc de DRL și cu farurile oprite, ca să fie cool și misterios.
Apoi du cerințele mai departe spre necesarul de infrastructură pentru mașină autonomă: marcaje vizibile peste tot (de unde altfel să știe că e pe bandă sau nu? n-are concept de stat "în șir"), indicatoare de viteză curate și nu în copaci sau lipsă, semafoare cu becuri funcționale și culori clare (știu câteva în București de ani de zile care au niște culori de mai bine te iei după poziția becului aprins)... Mașina autonomă nu e self-sufficient.
Dar revenind. Toată harta aia a poluării aerului are date de la Autoritatea Națională de paștelemăsii. Am încredere zero în competența și independența unei asemenea instituții, fiind inclusiv documentat faptul că, în București, la instrucțiunile Primarului General încă de pe vremea lui Oprescu (dacă nu și mai devreme, dar atunci l-au prins), această autoritate nu raporta depășiri la nimic, nici măcar la temperaturi. Aveam veri caniculare de 40+ cu temperaturi oficiale de maxim 37 grade, ca să nu fie firmele obligate să dea liber, apă și aer condiționat la angajați. Stațiile de monitorizare sunt varză și n-au buget să întrețină nimic la ele. Și tu în asemenea "date" vrei să te bazezi pentru o decizie informată?