Abonament vs prepay, what's the catch

Cred si eu, daca stai cu 2E credit pe cartela. Incarci din cand in cand si ai grija sa ai 10-15E credit si stai linistit.
 
Păi și abonamentul este 6-9 EUR... care e avantajul că încarci 10-15? A, ești liber :rotf:
 
Cat de des 'trebuie' sa vorbesti in afara minutelor incluse? Pur si simplu faci o analiza a modului in care efectuezi convorbiri si vezi ce e mai avantajos.

In plus abonamentul e 6-9EUR cand te incadrezi in minutele incluse. Cand intri in cele platite suma creste.
 
Dudes, dar ce drac povestiţi voi atâta pe mobil? Au am de 9+ ani şi niciodată, da' niciodată n-am vorbit mai mult de 150 de minute pe lună. Îmi rămâneau şi de pe prepaid pe când mai aveam (Kamarad, anyone? :smile: ).
Nici de pe telefonul companiei nu vorbesc, n-am de ce, n-am cu cine.
Deci întrebarea e... voi ce drac aveţi atâta de vorbit? :smile:
 
Cred si eu, daca stai cu 2E credit pe cartela. Incarci din cand in cand si ai grija sa ai 10-15E credit si stai linistit.
QFT, se pare că mesajul a dispărut.
În momentul ăsta am 28 EUR pe cartelă, rezultat direct al încărcărilor succesive de-a lungul timpului ca să nu îmi expire numărul (forţat de network provider). Nu asta e problema. problema e că, deşi am şi prepaid şi abonament (plătit de firmă, nemonitorizat, yet another incentive to talk A LOT), tot nu am ce să vorbesc.
Repet, nu am ce să comunic de atâtea minute. Vorba lungă, sărăcia omului.

LE: WTF happened? A înnebunit forum-ul? Mesajul meu anterior nu îşi are locul acolo, se plimbă prin thread...
 
Last edited:
Meh, vbulletin updates :biggrin:

28 EUR? Tu mai degrabă te scoteai cu abonament de 4EUR/lună. Asta n-am suportat ever la prepay, 1-2 încarcă, chit că mai ai credit, pentru că ghici ce, a expirat valabilitatea cartelei :smile: Vorba lungă, sărăcia omului, da` tre` să-mi sun părinți/mătuși/bunici, motivele sunt diverse, dar nu mai puțin importante pentru mine. Plus telefon "dragă plx buy milk" și obișnuitele "ce fa` bă" etc :biggrin:

Momentele când chiar trebuie să discut la telefon sunt altele, dar nu consumă mai puține minute. Overall eu sunt +++ mulțumit de abonament.
 
QFT, se pare că mesajul a dispărut.
Nu asta e problema. problema e că, deşi am şi prepaid şi abonament (plătit de firmă, nemonitorizat, yet another incentive to talk A LOT), tot nu am ce să vorbesc.
Repet, nu am ce să comunic de atâtea minute. Vorba lungă, sărăcia omului.

Foarte adevarat, comunicarea e baza e mailul, telefonul e doar pentru urgente. La fel, am telefon de serviciu, dar mai mult de 60 minute lunar nu vorbesc, am renuntat la vreo 2 prepaiduri de la Vodafone ca nu mai puteam duce atatea telefoane :smile:, abonament la Orange sau Vodafone nu mai am de prin 2004, in schimb am 2 abonamente de la RDS, care au vreo 1000 minute in retea fiecare si niste tarife in alte retele care te roaga parca sa vorbesti... Bucuria nevestei, ca eu n-ajung cred nici pe la 100 minute vorbite lunar...:smile: Asta vizavi de "Ia si lapte!"
 
Prepaid exista tocmai ca sa acopere un segment cat mai mare de nevoi ale clientilor. Postpaid la fel. Fiecare sistem are un target bine definit, si se adreseaza unor categorii diferite de clienti. Eu nu inteleg dilema din titlu. :biggrin:
 
Avînd în vedere că ești în România și lucrezi cu Orange și Vodafone,... you do the math.
 
Ăsta este avantajul de necontestat al abonamentului. Sunt momente în care chiar trebuie să suni... mult. Moment în care logic treci de pragul minutelor naționale și creditul de prepay se duce cât ai zice "pâs", deoarece tarifele sunt >>> VS abonament pe minut noninclus. Este puțin penibil să ți se întrerupă convorbirea din lipsă de credit :biggrin:

E discutabila treaba cu tarifele. Voi cat platiti pe minut, de ex? Pentru ca ma uit la abonamentele Vodafone si vad ceva de genul 0.15€ national si 0.21€ in afara retelei. La cartela aceluiasi operator platesc 0.18€ indiferent de retea. Nu vad mare diferenta. Cat despre bani, mereu am avut cel putin 50€ pe cartela, deci nici sa raman fara credit nu s-a pus cazul.
 
Depinde de planul tarifar. 0.18 pe minut la Vodafone Prepay este planul Simplu, cel implicit. Dar mai ai varianta cu 0.15/0.24 în reţea sau în afară, sau 0.10/0.20 pentru noapte+weekend respectiv ziua. Plus fazele cu numerele favorite.

Însă nu ştiu cît de relevant este, pentru că ideal (şi la prepay şi la abonament) e să iei ceva cu chestii incluse încît să NU ajungi vreodată să plăteşti individual pentru minute/mesaje etc. Dacă ţi se termină minutele iei o extraopţiune cu minute şi tot ieşi mai ieftin decît dacă le-ai vorbi din credit.

Singura problemă pe care o văd este că majoritatea extraopţiunilor sînt restricţionate la o singură dată per 30 de zile, plus că au un număr maxim fix de reînnoiri (12), deci e un fel de aliniere artificială la sistemul de abonament pe un an. De ce n-or fi lăsînd lumea să consume cît poate nu înţeleg, că profit ar scoate oricum.

O altă prostie mi se pare faptul că n-ai (deloc) posibilitatea să iei extraopţiuni cu minute incluse pentru internaţional respectiv roaming.

Probabil că logica este că profitul (pe hîrtie) e mai mare dacă omul e forţat să consume din credit. Însă teoria asta ignoră faptul că există o limită a cheltuielilor şi un prag psihologic pe care omul nu e dispus să le depăşească. Deci în loc să ia încă o extraopţiune (că nu poate sau nu există) se lipseşte. Şi profitul ăla de pe hîrtie dispare.
 
Sunt 3 operatori mari în România, cu o penetrare generală care a depăşit 100% în 2009; am io impresia că scot suficient profit încât să nu-şi bată capul cu calcule legate de margins şi echivalare de oferte.
Când or să fie 5-6-7 operatori şi or să se bată pe fiecare amărât cu telefon în buzunar, ei, atunci mai vedem.
Pe mine mă doare capul când mai citesc din ofertele operatorilor; trebuie să ai doctoratul la matematică pentru a înţelege care ofertă ţi se potriveşte mai bine. Pentru mine, s-a exagerat din momentul în care ai nevoie de un consultant ca să îţi alegi abonamentul/modul prepaid potrivit.
Exemplu: You gotta be kidding me!
 
Agreed. Și, when in doubt, quote Carlin:

„And what's up with all these telephone calling plans? In a country where you can buy cinnamon dental floss and edible women's panties, are people really breaking their balls to save 9 cents on a fucking phone call?”

Zicea asta prin '96. :wink:
 
Si eu sunt de acord, am luat acum cateva luni o cartela de vodafone, dar am renuntat. M-au apucat dracii cand am vazut extraoptiuni, bonusuri, unele expira intr-o luna, altele in cateva zile, etc. etc.
Eu sunt mai old-school, vreau un abonament simplu: x minute nationale, y retea. Nu x minute nationale in weekend, y min nat seara, z min noaptea, etc.

Carlin avea dreptatea in multe privinte:biggrin:.
E unul din comediantii mei preferati, alaturi de Richard Pryor, Bill Hicks (toti morti, apropo):biggrin:
 
Probabil ca cerintele mele sunt prea simple, d-aia nu va inteleg. Eu am activat planul simplu de tarifare si net-ul, care se actualizeaza lunar singurel. Si cam atat. Nu ma intereseaza minute in retea sau nationale, grup de prieteni, numar favorit sau alte chestii d-astea. :biggrin:
 
A, păi şi la mine e simplu, că am aceeaşi cartelă de 9 ani de zile, nu mi-am bătut niciodată capu', habar n-am ce tarife mi se aplică şi nici nu-mi pasă. Dar mă uitam recent la oferte prepaid şi m-a cam prins durerea de cap. Era aşa de simplu pe vremuri... :smile:
 
Come on că începe să sune a boşorogi de 90 de ani depănînd amintiri din Război. :smile: Cred că exageraţi puţin.

Nu pot fi singurul care a prins abonamente gen Cent care făceau diferenţiere pe paliere orare şi weekend. Principiul de diferenţiere între reţeaua proprie şi celelalte iar e unul vechi. Iar conceptul de număr favorit nu e nici el foarte greu. Nici cel de tarif unic. Şi cu asta am acoperit cele 4 genuri de planuri tarifare de prepay, de la orice operator. Nu-i chiar aşa de complicat, iar eu sînt utilizator prepay de doar cîteva zile. :smile:

Am văzut ceea ce descrieţi voi pe reţele gen vodafone.nl. Şi sincer să fiu nu-mi place (deşi poate dacă aş avea banii unui olandez nu mi-ar păsa). Uite aici simplitate. La fel la cartele.
 
Și eu ca war, doar că eu am cartela de 2 ani. Știu doar că dacă vreau să sun pe cineva, sun, indiferent că e după 6 sau după eclipsă. Oricum, îmi vine să lovesc un bebeluș cînd aud „are cineva minute pe <operator>?”.
 
Eu disper cand ma suna cineva ca are minute si trebuie sa le consume ca oricum le pierde. Gees, chiar nu sunt lucruri mai importante in viata?

PS Ca tot e vorba de mosi si amintirile lor uimitoare, a avut cineva abonament la Conex de ala cu primele secunde moca? Ce ma mai distrez cand imi aduc aminte cum vorbeam cu prietenul ala cu care l-am facut...
Eu sunam: "Salut bre". Inchideam. Sunam din nou: "Ne vedem?". Inchideam...Dupa vreo 6-7 apeluri reuseam sa ne intelegem unde ne intalnim... Eram experti in a inchide exact dupa 3 secunde...:smile:
 
Back
Top