2 roți

CBR600 nu e iertatoare, nici o moto nu e tocmai iertatoare si nici o moto de 600 pe carburatie (chiar si docilul CBF600) nu e prea iertatoare. Alea pe injectie sunt in general castrate rau, dar alea pe carburatie nu.

ABS: adauga vreo 6 kg la greutatea motocicletei, dar cred ca merita pe strada, nu stiu pe circuit dar probabil nu, nu pui frana cu cauciucurile reci si pe circuit la o frana violenta cred ca riscul e sa te dai peste cap, nu sa derapezi. Pe ploaie si in acele 2 cazuri pe an in care blochezi roata fata ABS-ul poate face o diferenta, dar cred ca in viata mea nu am avut nevoie de ABS mai mult de vreo 3-4 ori si o singura data m-ar fi salvat de un accident relativ usor, in celelalte cazuri nu s-a intamplat absolut nimic rau (am redresat singur).

Scoala si SS sau nimic: exact, in timpul scolii o sa vezi mai multe si o sa poti sa decizi. Dar, pe SV sau Fazer nu stai drept, ci usor aplecat in fata; daca ai peste 140 stai chiar mai mult aplecat in fata, iar peste 200 probabil stai ca pe SS (ca sa nu iti zboare casca cu cap cu tot :tongue:).

In masina eu tin de obicei spatarul scaunului aplecat destul de mult in fata. Nu stiu daca are vreo influenta, dar si scaunele in avioanele de vanatoare sunt aplecate in fata, cu studii serioase in spate. Pe moto stau drept doar daca vreau si vreau doar la sub 50-60 km/h pentru ca am control mai bun, iar la viteza mica chiar vrei sa stai drept in caz ca opresti si pui un picior jos sau daca manevrezi la viteza mica si vrei sa fii cat mai sus sa vezi traficul peste masini.
 
Pe mine ma calca pe icre oamenii care au pareri preconcepute. Tu ai pareri preconcepute in discutia asta. N-ai mers pe nici un motor, nu stii cum dezvolta unul puterea, nu stii care e senzatia sa pilotezi unul la peste 100 km/h. Practic nu stii mai nimic despre lumea asta, dar vii cu ideile tale fixe "va fi SS sau nimic". Pe orice motor, chiar si cel mai zarghinita Mobra de 50, vei avea o senzatie de libertate si "one with the road and the machine" pe care n-o s-o ai in nici o conserva. SS-ul ala o sa scoata untul din tine, o sa mergi speriat si n-o sa inveti nimic primele 2-3 luni. In loc sa te bucuri de el, o sa te sperii de el, pentru ca rahaturile alea chiar te pot speria.

Probabil am păreri preconcepute, dar sincer, nu mă interesează "senzația de libertate", pe bune. Am motive serioase pentru care nu vreau să merg pe drumuri publice pe 2 roți mai mult decât este necesar. Este și motivul pentru care întreb diverse chestii și nu mă arunc cu capu-nainte decât poate la anumite concluzii :smile:


Mă refeream la CBR600 ca fiind "iertătoare" comparativ cu 1000RR?
 
??!
De 10 posturi incoa incerc sa explic de ce e o idee proasta sa iei un SS ca prim motor, si tu imi spui ca ti-o recomand? Ti-am recomandat Kawa-ul 636 daca tot vrei sa iti iei SS, din niste motive subiective (imi place cum arata, 2004 e un model foarte reusit, cu acceleratie superba si o ciclistica misto, frane beton, reglaje pe suspensii complete, o caruta de piese de customizare si ECU usor remapabil si cu un amortizor de ghidon si o toba derestrictionata nu prea mai ai ce-ti dori de la el in plus), dar daca as fi in locul tau n-as incepe cu ala.

In functie de greutate si inaltime ti-as recomanda fie un CBR F4i (daca esti mic si slab) sau un FZ6s daca esti mai inalt/masiv.

L.E: Acum m-am prins. Cand ai zis CBR600 tu te-ai gandit probabil la f4i. Eu m-am gandit la 600RR, care-i alta gasca-n alta traista. f4i = sport-tourer (carenele sunt mai mult la deruta, defapt e un motor destul de docil), 600RR= supersport pur, in special varianta 2007.
 
Incearca-le pe toate alea din lista, plus alte cateva care or sa-ti cada in mana. Motorul fiecare si-l alege pana la urma pentru sufletul lui, cu observatiile de mai sus. Daca eu de exemplu stau ca un balon pe F4i pentru ca-s un grasan. tie s-ar putea sa ti se potriveasca perfect. Pe FZ6 s-ar putea sa nu atingi calumea cu picioarele pe pamant daca esti mai scund.

Toate cele enumerate de mine in postul 13 sunt ok-ish pentru incepatori, merg binisor si pe strada si pentru un incepator fara pretentii de Rossi pe circuit. O pereche de carene de pista, niste slidere calumea peste ele si banii de benzia si ii dai bataie. Dupa ce inveti pe el si duci motorul ala la limita, oricare ar fi el, esti mai mult decat pregatit pentru ce poate sa-ti ofere un supersport. Il vinzi in pierdere cu 4-500 de euro dupa 1-2 ani si iti iei un SS de care sa tragi pana-ti vine acru-n gura.
 
F4i era o moto interesanta, pacat ca nu se mai fabrica. Era undeva intre SS si ST, puteai face cu ea un drum mai lung (Mihai G., inginerul de la service-ul Honda de pe Timisoara a facut un drum pana in Grecia si inapoi in vacanta si a fost incantat) si era si suficient de carenata si sportiva sa gadile orgoliile. Nu de alta, dar Honda CBR 600 F2 si F3 sunt poate cele mai populare motociclete prin Bucuresti si probabil din cauza aspectului (si F2 si F3 din cauza pretului de bunicute).

RR600 versus RR1000 - 10 kg la acelasi an de fabricatie, 4 cm la distanta intre axe si vreo 40-50 CP. Asta face RR1000 ceva mai putin manevrabila, dar mult mai puternica - top speed urca de la vreo 260 (real, nu afisati) la vreo 300 (e limitata din ECU), numai ca iti trebuie cativa kilometri de linie aproape dreapta sa o atingi si asta o face nesemnificativa pe circuit.
 
@Neo, e too soon ca să ducem topicul și spre alte cazuri, mai aștepți să te edifici, deschid altul?... Pe de o parte nu vreau să ți-l deturnez, pe de alta s-a cam spus ce era de spus și e un topic drăguț și cu potențial și-l putem dezvolta pe ăsta în loc să ne împrăștiem.
 
Păi mai este un thread atm despre motoare pentru începători, ăsta era un caz mai special pentru că nu-l vreau pentru stradă, ci pentru circuit cu mers pe stradă la modul minimalistic :smile:

LE: nu găsesc threadul, deci băgați la liber aici, a băgat șurubelnița-n cutie Pufi lol :biggrin:
 
Daca tot discutam subiectul. Recomandare de scoala (era sa zic de soferi :biggrin:) pentru motociclisti aspiranti, in Bucuresti? Ma bat gandurile in directia asta de cativa ani si anul asta, spre sfarsitul verii, cred ca o sa am si timpul si dispozitia (chiar si banii) pentru asa ceva.
La fel ca Neon, nu am de gand sa merg prea mult pe sosele, doar cat sa ies din oras si sa ajung prin coclauri (am mers ca pasager pe un Transalp pe drumuri de munte, de tara, etc. si mi-a cam placut senzatia).
 
Neo: ăsta?

Acum niște ani, Moto Luis era cea mai ok școală: aveai echipament cât de cât, aveau mai multe motoare ca să le abordezi treptat, se uitau după tine. Zilele trecute am văzut niște poze pe Facebook cu o coloană de motocicliști cu escortă auto și semne „școală”, au fost până la munte împreună. Doar că la noi școala e destul de anemică, experiența o faci după.
 
Last edited:
Amânat pentru primăvara 2014. Ceva de-a face cu new job offer + fwtere gravă de timp :biggrin:
 
Cel mai funny sunt doftorii care innebunesc si se apuca de sporturi extreme.....cunoastem.2 roti, anglia, neo, ploaie, motor 1000, adio neo!Sa veghezi forumu de acolo sus.Cu banii aia vezi lumea sau du te la curve.Sau apuca de de k1.Sau mai bine curve plus k1.Motan agresiv= inger nervos.
 
Back
Top