Vreau masina. Ce masina vreau?

Eu n-am sa schimb niciodata cele trei pedale si schimbatorul de viteze. Sigur, asta e perspectiva mea care nu sunt obligat sa conduc sub nici o forma.
Si astea sunt mai simple de condus decat motocicleta la care folosesti activ 3 din 4 membre.

Așa spuneam şi eu, din nefericire Mondeo cu motorizarea aceea nu era oferit cu cutie manuală.

Iar cu CLS idem.

Discuție între mine şi asigurator: "do you have a full manual driver's license?" | " yes, I don't know why I keep buying automatics".

Manuala mie îmi place mult, dar dincolo de un anumit număr de km devine o povară, mai ales la mers pe autostradă. Mi-e foarte dor de drumul pe cheia de exemplu sau locații similare, dar ajung eu în Scoția anul ăsta :smile:

Tocmai mă uitam azi dimineață la un comparativ între Aston Martin DBS şi 911R, ambele full manual. De asemenea, mașini imposibil să ți le permiți.




 
Eu am facut pasul de a ma muta in asa fel incat sa nu mai am nevoie de masina in oras, asa ca masina a ramas placere, nu nevoie.
 
Nu mi-e prea clar la ce te încurcă o cutie manuală pe autostradă, poate vroiai să zici invers?
 
Nu mi-e prea clar la ce te încurcă o cutie manuală pe autostradă, poate vroiai să zici invers?

Decelerările inevitabile care uneori fac o manuală meh (schimb 5 din 6 sau continui cu 6 şi poate durează mai mult etc).

În oraș manuală mi se pare mai handy decât automată.

Da, știu, sunt pe dos.


 
Cu siguranta e vorba de adaptare. Daca Dacia ar fi avut CVT sau chiar motor electric, atat automata cu convertizor cat si manuala sigur ni s-ar fi parut dubioasa.
 
Automata all the way, pentru cruise control pe autostrada si fara mestecat prin cutie in oras. Si cu posibilitate de schimbat manual dupa chef, cand ai chef. Pe vremuri cutia automata era asa si asa, in ultima vreme e suficient de buna incat sa o prefer, cel putin cea pe pe Peugeot 509 cu care am mers recent. Deja cateodata ma plictisesc de schimbat viteze la motocicleta in oras, iar de plictiseala acum vreo 2 zile am ajuns la vreo 13,000 de ture ca sa nu mai schimb inca 4 viteze (eram in a 2-a din 6). La masina nici macar asa ceva nu poti sa faci, deci plictiseala e si mai mare.
 
Pe autostrada rareori retrogradezi din ultima viteza ca nu prea sunt motive. Exceptand exemplare la care s-ar aplica selectia naturala, evident.
Eu zic doar ca gusturile difera si ar fi bine sa conduceti/faceti ce va place, viata-i scurta.
 
Depinde de autostradă, prin vecini de mine sunt câteva nepracticabile la ore de vârf, când se stă ca la miting. Ultima dată când m-am dus la Ikea am făcut 40 de minute mergând pe 3 autostrăzi care au ocolit orașul cu totul, fiindcă aia care m-ar fi dus mai direct era blocată.

Dar mai enervant decât să tot amesteci în rezervor este să ai motor cu start-stop. În condiții de-astea de mers 2 metri și stat iar, nuș' cât face de bine la baterie.
 
Nu face bine la baterie, dar unii cred ca face bine la mediu. Controversa e in floare, platita din buzunare, ca sa rimeze.
In conditiile alea de inghesuiala nu vad de ce vorbim de cruise control oricum.
 
Dar mai enervant decât să tot amesteci în rezervor este să ai motor cu start-stop. În condiții de-astea de mers 2 metri și stat iar, nuș' cât face de bine la baterie.

Depinde. Eu îl opresc în oraș pentru că oprește motorul în cele mai deamboulea situații posibile. Dar pe autostradă când se stă e ok. Dacă stai un minut, mai bine stai cu motorul oprit. Sistemele start stop măsoară chestii, iar dacă bateria nu este safe se dezactivează singur. Eu mi-aș face mai degrabă probleme pentru starter decât pentru baterie, o baterie este super ieftină pe langa un starter plus manoperă, că nu-l schimbi în fața blocului :smile:


 
Depinde, nu știu de ce ar fi așa nemaiîntâlnit să pui o mașină pe vapor :smile:

Probabil la două îmi fac reducere.

 
De fapt este interesant că mi-am regăsit bicicleta cu un cauciuc belit pe balcon și i-am luat un set nou de încălțări. Op success, măcar așa să mai fac mișcare și nici nu mai stric motoarele pe drumuri foarte scurte.
 
Na, mi-a venit rândul să mă interesez de mașină, și mi-ar fi de mare folos niște recomandări sau watch-outs - io știu, probleme specifice, costuri mari de întreținere, de-astea.

Nevoi:
  • Va fi family car pentru următorii ani, deci un combi mai spațios cu 5 uși, să intre lejer în portbagaj un cărucior de copil pliat. Căruciorul, nu copilul. :biggrin:
  • Motor pe benzină, opțional hibridă, probabil undeva pe la 1,4l și 120-150CP, eventual chiar cu setare de funcționare în 2 cilindri (cum am văzut la un Seat Leon), clasă energetică B sau mai bună, emisii de CO2 ideal sub 110-115g/km.
  • Cutie de viteze automată fiindcă în primul rând nevastă neexperimentată la volan și datul din ambreiaj e un mare blocaj.
  • Rezultate foarte bune la testele de siguranță pentru cei din mașină, airbag-uri suficiente.
  • Scaune față încălzite, geamuri electrice față-spate, oglinzi încălzite și rabatabile (automat sau din buton), bare longitudinale pe plafon pentru portbagaj suplimentar, senzori pentru parcare față-spate eventual cu cameră pentru spate, opțional aer condiționat pe două zone, infotainment ceva mai deștept (cu navigație dacă nu costă o avere și mă trezesc că actualizările de hărți sunt 600€/an), bla bla bla.
Sunt și opțiuni care mi se par că doar iau ochii (și banul): LED-uri, senzori pentru ploaie care doar fac parbrizul mult mai costisitor de înlocuit în caz de ciobeală nasoală, senzor pentru deschis portbagajul când fâțâi piciorul pe sub bara din spate, sistem keyless care scutesc un efort absolut minimal da' fac mașinile mai ușor de furat, lumini pentru ca să vezi unde calci când cobori din mașină pe întuneric...

Până acum mi-am clătit ochii peste:
  • Skoda Fabia Combi și Octavia Combi (asta are cel mai imens portbagaj ever);
  • Mazda 5, 6 Combi
  • VW Golf Sportsvan, Golf Variant, poate Touran
  • Seat Leon ST FR
  • Audi A4 Avant care mă tem că iese din orice buget
  • Ford C-Max
dar în afară de combinații și prețuri chiar n-am idee dacă e vreun brand cu probleme, sau un motor cu fiabilitate proastă, sau de-astea. Halp?

miahi tu ce Mazdă ai?
 
Eu as mai adauga la cerinte si: blind spot detection, ACC si daca cumva vrei piele in ea atunci si scaune ventilate
 
Mazda 6 are motoare de la 2000cc în sus, nu se apropie deloc de cei 115gCO2/km. Un review obiectiv îți pot oferi la sfârșitul lui Octombrie.

Ai putea arunca un ochi la Toyota Auris Touring, care are și variantă hibridă (CO2 Combinat: 92 g/km).

Despre mașinile din grupul VAG (și anume Skoda) nu pot zice de bine dpdv al fiablității/garanției, așa că nu recomand.
 
Ce e ACC?

Scaunele textile mi se par mai comode, pielea nu a fost niciodată o preferință personală.

De Volkswagen m-aș cam feri și eu după zvonurile nasoale din ultimii ani cu privire la fiabilitate, plus că pleacă de la un preț chel așa și așa și când adaugi minimul de opțiuni necesare te trezești că aproape i-ai dublat valoarea. WTF. Dar brandurile asiatice nu le știu chiar deloc. Toyota, Hyundai, poate chiar și Mitsubishi...

Mașina o pot lua prin angajator, și rata să îmi fie scăzută din venitul brut (avantaj de angajat). Dar nu ce opțiuni de mașini există în cazul ăsta, sau dacă e vreo limitare; știu că sunt prețuri preferențiale la gama VW și BMW, ultimul având niște discounturi masive față de prețul de listă - mulți dintre colegi și-au luat BMW exact datorită costului mai mic. Doar că io am o problemă cu brandul ăsta care parcă vrea să te bage-n groapă. :biggrin:
 
Back
Top